Як табелювати відсутність працівників, що проходять військову службу

4854

Запитання

Згідно з новим законом № 2352 роботодавці вже не зо­бо­в’я­зані зберігати середній заробіток за працівниками, яких увільнили від роботи на час військової служби. Як табелювати цих працівників після того, як припинили виплати?

Відповідь

Позапланові перевірки Держпраці під час воєнного стану

Табелюйте відсутність працівників і надалі кодом «ІН» або виберіть інший код.

Форму табеля обліку використання робочого часу (типова форма № П-5) затвердив Держстат наказом від 05.12.2008 № 489. Типова форма № П-5 передбачає три групи кодів (умовних позначень):

  • години роботи;
  • неявки у зв’язку з відпустками;
  • неявки з інших причин.

Кодом «ІН» позначаємо інший невідпрацьований час, що передбачає законодавство, — виконання державних і громадських обов’язків, допризовна підготовка, військові збори, донорські, відгул тощо. Пояснення до підстав позначення цим кодом відсутності працівника на роботі не містить умови, що його застосовують у випадку збереження за працівником середнього заробітку.

Відсутність на роботі працівника, що проходить військову службу, передбачають норми частини третьої статті 119 КЗпП. Тож таких працівників і надалі табелюємо кодом «ІН». Ви також можете вводити будь-які літерні сполучення, щоб позначити відсутність працівників на роботі під час військової служби. Умова — вони мають відрізнятися від тих, що вже зак­ладені у формі П-5. Так скеровує Примітка 2 до форми № П-5.


Сильна підтримка — сильна Україна! Це звичайно про нас із вами. Ми опинилися в невідомому досі для нас становищі. Тому щоб ви та ваша компанія залишалася у робочій колії, пропонуємо підтримку. Ми вже підготували для вас знижку на передплату фахових видань «Головбух: БЮДЖЕТ» та «Головбух: ПРАЦЯ та ЗАРПЛАТА».

Обговоріть передплату з вашим менеджером: 0 800 21 12 20 (дзвінки безплатні). Миру нам.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
50465

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
21875

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
708

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52079

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69073