Набули чинності зміни до порядку проведення ревізій – які нові обов'язки бюджетників

Держаудит служба нагадує про зміни у проведенні інспектування (ревізії), які затверджені Урядом.

зміни до порядку проведення ревізій

Калькулятор штрафів

Мова йде про постанову Кабінету Міністрів від 20 квітня 2006 р. № 550, до якої внесено велику кількість змін та окремо додано два розділи.

До найголовніших змін можливо віднести:

  • запроваджено електронний документообіг під час проведення ревізії в бюджетних установах;
  • більш детально врегульовані відносини щодо проведення зустрічної звірки;
  • урегульовані відносини щодо вимоги та надання об’єктом контролю документів при проведенні ревізії;
  • більш детально врегульовані відносини щодо надання пояснень посадовцями об’єкту контролю;
  • збільшені терміни щодо реалізації результатів ревізії;
  • скасоване обов’язкове інформування правоохоронних органів про результати ревізії, а 
    за результатами позапланової ревізії, яка проведена у ході кримінального провадження, вимога про усунення виявлених порушень, не надсилається.

Більш детальний опис змін у проведенні ревізій

1. Додано визначення:

  • додатків до акта ревізії – це документи, які містять інформацію про фінансово-господарську діяльність об’єкта контролю, інші документи та інформацію, які підтверджують зміст акта ревізії;
  • об’єкт зустрічної звірки – це юридичні особи, які мали правовідносини з об’єктом контролю та/або залучалися для виконання договірних відносин із об’єктом контролю, та/або юридичні особи, товари, роботи, послуги яких використовувалися для виконання цих договірних відносин;
  • матеріали ревізії – це акт ревізії з додатками до акта ревізії та інші документи, отримані за результатами проведення або реалізації результатів ревізії.

2. Уточнені наступні поняття:

  • зустрічна звірка – це метод документального та фактичного підтвердження в об’єкта зустрічної звірки виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з’ясування їх реальності та повноти відображення в обліку об’єкта контролю;
  • об’єкт контролю – це підконтрольна установа та її відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також суб’єкт господарювання незалежно від форми власності, який не віднесено Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон) до підконтрольних установ та у якого здійснюється державний фінансовий контроль на підставі судового рішення, ухваленого у кримінальному провадженні.

3. У разі потреби зміни періоду, що підлягає ревізії, такі зміни здійснюються після відповідних до змін до плану проведення заходів державного фінансового контролю, та нове направлення держаудитору, не оформлюється. А Програма ревізії надається на вимогу керівника об’єкта контролю.

Які нові обовязки бюджетників під час ревізій

Керівник об’єкта контролю зобов’язаний, за вимогою держаудитора надати документи необхідні для проведення ревізії. Надання таких документів здійснюється у строк, який визначає держаудитор у вимозі про надання документів.

Письмові пояснення надаються на ім’я держаудитора, який проводить ревізію, із зазначенням дати.

Держаудитори надають перелік питань:

  • особисто під розписку керівнику або головному бухгалтеру об'єкта контролю;
  • через канцелярію;
  • рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням.

У разі ненадання письмових пояснень протягом трьох робочих днів з дня отримання працівником об’єкта контролю переліку питань, цей факт зазначається в акті ревізії.

Нові розділи у порядку проведення ревізій

Додано новий розділ, який визначає особливості проведення ревізії у відокремлених підрозділах без статусу юридичної особи. Здебільшого механізм проведення заходів державного фінансового контролю у таких підрозділах схожий зі звичайною ревізією, але є певні особливості:

  • за результатами ревізії відокремленого підрозділу складається ДОВІДКА з окремих питань програми ревізії об’єкта контролю в частині діяльності цього відокремленого підрозділу, у двох примірниках;
  • керівник та інші посадові особи відокремленого підрозділу ознайомлюються з довідкою, підписують її та протягом двох робочих днів повертають органу державного фінансового контролю, який проводив ревізію відокремленого підрозділу.

У разі наявності заперечень щодо змісту довідки про проведення ревізії відокремленого підрозділу такі заперечення надаються керівником відокремленого підрозділу керівнику об’єкта контролю, який приймає рішення щодо їх включення у заперечення до акту ревізії. Окремо, заперечення відокремленого підрозділу не розглядаються.

За інформацією Держаудитслужби

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Товарно-транспортна накладна – актуальний бланк та зразок

Товарно-транспортна накладна – це підтвердження реальності господарської операції, що може знадобитися, наприклад при запиті податкової або при перевірці ревізорів. Тримайте експертний зразок.
164323

Коли догана не завадить працівникові отримати премію

«Тобі догана! Будеш тепер без премії і матеріалки», – сказав керівник установи бухгалтерові. А все через те що бухгалтер вчасно не надав працівникам розрахункові листи про зарплату. Він захотів розібратися, чи правомірно його покарали. Сам не впорався, тож по допомогу звернувся до редакції. Чи справді через догану він втратить премію? Чи зможе отримати хоча б матеріалку? Експерт знає відповіді.
2501

Попередження про відповідальність за порушення трудової дисципліни: як уникнути штрафів

Інспектори Держпраці можуть накладати фінансові санкції на роботодавців за статтею 265 КЗпП, на їх посадових осіб – адміністративний штраф, а для окремих роботодавців передбачено окремий вид відповідальності – попередження про відповідальність за порушення трудової дисципліни. Розглянемо кого стосується попередження та чи є воно порятунком від штрафів.
2787

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді