Готуються зміни в законі про призначення старост

За певних умов голові громади надається повноваження одноосібно призначати старосту на посаду.

Зміни до законодавства щодо інституту старост

Пошук по Класифікатору професій

14 липня профільний парламентський комітет презентував проєкт змін до законодавства щодо інституту старост. Зареєструвати законопроєкт у Парламенті планують 19 липня.

Законопроєкт визначає алгоритм утворення інституту старост:

  1. Утворення старостинських округів.
  2. Громадське обговорення кандидатур старост у межах округу (може бути декілька кандидатур одразу).
  3. Подання сільським/селищним/міським головою кандидатури старости до місцевої ради.
  4. Затвердження старости місцевою радою.

Також законопроєкт містить важливі уточнення правового статусу:

  • усі населені пункти, окрім адміністративного центру громади, мають входити в старостинські округи;
  • має бути безперервність роботи старост до моменту обрання нового старости новообраною місцевою радою.

Крім того, законопроєкт передбачає, що голові громади надається повноваження одноосібно призначати старосту на посаду, якщо:

  • місцева рада не затверджує три рази поспіль старост, які були підтримані на громадських обговореннях;
  • місцева рада достроково припинила свої повноваження;
  • якщо сесії місцевої ради не скликаються протягом 6 місяців.

Таке призначення діє 6 місяців, а у випадку припинення повноважень місцевої ради - на строк повноважень голови громади.

Законопроєкт запроваджує особливості функціонування інституту старост під час дії воєнного стану:

  • староста матиме право на проведення щорічного звітування у дистанційному режимі;
  • голова громади матиме можливість призначити в.о. старости у разі мобілізації старости (зі збереженням йому посади як соціальної гарантії для військовослужбовця);
  • проводити громадське обговорення кандидатури старости можна буде в режимі онлайн (за участі начальника районної або обласної ВА);
  • офіційно звільнити старосту (за його бажанням) можна буде, якщо територія громади є тимчасово окупованою - за рішенням начальника ОВА;
  • з’являється можливість призначення старост у громадах, в яких введені військові адміністрації населених пунктів із самоврядними повноваженнями (не діє місцеве самоврядування).

Необхідність внесення зазначених вище змін виникла, зокрема, через численні проблеми з утворенням старостинських округів та затвердженням старост.

Джерело: Децентралізація

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові зобов’язання ОМС

Органи місцевого самоврядування теж є платниками податків. Які саме податки вони сплачують так як показати в обліку нарахування податкових зобов’язань з податків і зборів та їхнє погашення ОМС, якими є бухгалтерські проведення по нарахуванню та погашенню податкових зобов’язань – у даному огляді.
6202

Податки в ОМС: бухоблік та проведення

Сплата податків не минає нікого. І бюджетники не виключення. Навіть ті, які мають відношення до влади, зокрема й місцевої. Які податки і збори є витратами ОМС, як їх обліковувати, бухгалтерські проведення. Про це та інше – у консультації.
10054

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації.
11814

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1504

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді