Готуються зміни в законі про призначення старост

За певних умов голові громади надається повноваження одноосібно призначати старосту на посаду.

Зміни до законодавства щодо інституту старост

❤️‍🔥Премії бюджетникам: 8 готових рішень

14 липня профільний парламентський комітет презентував проєкт змін до законодавства щодо інституту старост. Зареєструвати законопроєкт у Парламенті планують 19 липня.

Законопроєкт визначає алгоритм утворення інституту старост:

  1. Утворення старостинських округів.
  2. Громадське обговорення кандидатур старост у межах округу (може бути декілька кандидатур одразу).
  3. Подання сільським/селищним/міським головою кандидатури старости до місцевої ради.
  4. Затвердження старости місцевою радою.

Також законопроєкт містить важливі уточнення правового статусу:

  • усі населені пункти, окрім адміністративного центру громади, мають входити в старостинські округи;
  • має бути безперервність роботи старост до моменту обрання нового старости новообраною місцевою радою.

Крім того, законопроєкт передбачає, що голові громади надається повноваження одноосібно призначати старосту на посаду, якщо:

  • місцева рада не затверджує три рази поспіль старост, які були підтримані на громадських обговореннях;
  • місцева рада достроково припинила свої повноваження;
  • якщо сесії місцевої ради не скликаються протягом 6 місяців.

Таке призначення діє 6 місяців, а у випадку припинення повноважень місцевої ради - на строк повноважень голови громади.

Законопроєкт запроваджує особливості функціонування інституту старост під час дії воєнного стану:

  • староста матиме право на проведення щорічного звітування у дистанційному режимі;
  • голова громади матиме можливість призначити в.о. старости у разі мобілізації старости (зі збереженням йому посади як соціальної гарантії для військовослужбовця);
  • проводити громадське обговорення кандидатури старости можна буде в режимі онлайн (за участі начальника районної або обласної ВА);
  • офіційно звільнити старосту (за його бажанням) можна буде, якщо територія громади є тимчасово окупованою - за рішенням начальника ОВА;
  • з’являється можливість призначення старост у громадах, в яких введені військові адміністрації населених пунктів із самоврядними повноваженнями (не діє місцеве самоврядування).

Необхідність внесення зазначених вище змін виникла, зокрема, через численні проблеми з утворенням старостинських округів та затвердженням старост.

Джерело: Децентралізація

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Освітня субвенція 2025/2026: розмір, розподіл, бухоблік

Освітня субвенція — це один із трансфертів, які місцеві бюджети отримують з державного бюджету на спільні цільові програми. Про умови її отримання та перелік витрат, на які можна витрачати кошти освітньої субвенції у 2025 та 2026 роках — говоримо у цьому огляді.
14171

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг — це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами — у даному огляді
9361

Облік безоплатно отриманих основних засобів

Бюджетні установи отримують основні засоби без оплати: від юридичних і фізичних осіб як дарунок, а також від інших бюджетних установ. Як показати в обліку дарунки — від отримання до амортизації
47939

Як провести видатки з благоустрою території

Висадка квітів до свята, озеленення території, вивезення сміття, косіння трави, облаштування автобусних зупинок та інші заходи з утримання території у належному стані. Усі ці заходи з благоустрою потребують належного проведення видатків. Якими вони бувають, їхні КЕКВ, бухгалтерські рахунки та облік — у консультації
16758

Програмно-цільовий метод: як застосувати на практиці

В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді
10071

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді