Засоби КЕП обліковуватиме відповідальний працівник установи

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Держспецзв’язку перевірятиме держоргани, ОМС та бюджетні установи на предмет правильності використання КЕП.

засоби КЕП облік

Уряд затвердив Порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, ОМС, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності (далі — Порядок).

Порядок визначає, що органи державної влади, ОМС, підприємства, установи та організації державної форми власності (далі — установи) та їх працівники для засвідчення чинності відкритого ключа використовують кваліфіковані електронні підписи та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.

Підписувачі, з числа представників установи, використовують виключно кваліфіковані електронні підписи та печатки.

Інші працівники установи для підготовки, погодження та підписання проектів електронних документів використовують:

  • кваліфіковані сертифікати відкритих ключів підписувачів — представників установи;
  • або особисті кваліфіковані сертифікати відкритих ключів, в яких не зазначені ідентифікаційні дані установи.

Організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг в установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника).

Відповідальний підрозділ (працівник):

  • подає кваліфікованому надавачу заяви про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів — представників установи в електронній формі;
  • веде облік підписувачів — представників установи;
  • веде облік засобів кваліфікованого електронного підпису, що застосовуються підписувачами — представниками установи;
  • контролює використання підписувачами — представниками установи засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та зберігання ними особистих ключів.

Оскільки постанова КМУ від 01.08.2023 № 798, якою затверджено Порядок, набере чинності 31.12.2023, установи наразі мають вирішити чи буде створений у 2024 році окремий підрозділ чи функції такого підрозділу будуть покладені на працівника. Адже на це потрібне додаткове фінансування.

Також установа у перші дні 2024 року має затвердити Порядок ведення обліку підписувачів — представників установи та засобів кваліфікованого електронного підпису.

Керівник установи відповідатиме за організацію використання в установі кваліфікованих електронних довірчих послуг. Натомість державний нагляд (контроль) в установах здійснюватиме Держспецзв’язку.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як оформити передачу комунального майна ОМС: облік і проведення

Передача комунального майна з балансу на баланс між установами потребує правильного документального оформлення та бухгалтерського обліку. Які акти складати, які проведення застосовувати, як обліковується прийняття майна — розповідємо в статті
42829

Меморіальний ордер № 5: як заповнити правильно

Як і інші господарські операції, нарахування зарплати працівникам бухгалтер відображає в бухгалтерському обліку. Для цього він заповнює меморіальний ордер № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій». Підкажемо, як це зробити правильно
78876

Безоплатна передача основних засобів в бюджетних установах

У бюджетній сфері безоплатна передача – поширене явище. Коли відбувається безоплатна передача основних засобів? Як різнитиметься оцінка активу залежно від ситуації та як відображати ці операції в бухобліку? Розглянемо детальніше.
150274

Списання дебіторської заборгованості у бюджетних установах 2025

Щоб правильно здійснити списання дебіторської заборгованості під час воєнного стану — скористайтеся порадами у статті. Підкажемо, як бути зі списанням дебіторської заборгованості строк позовної давності якої минув. Скачайте приклади проводок і працюйте з легкістю.
49358

Господарський договір бюджетної установи

Господарський договір бюджетної установи — типи, види, істотні умови, порядок укладання та розірвання, перевірки. З якими господарськими договорами зазвичай мають справу бюджетники, чи є в них певні особливості?
24957

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді