Засоби КЕП обліковуватиме відповідальний працівник установи

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Держспецзв’язку перевірятиме держоргани, ОМС та бюджетні установи на предмет правильності використання КЕП.

засоби КЕП облік

Уряд затвердив Порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, ОМС, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності (далі — Порядок).

Порядок визначає, що органи державної влади, ОМС, підприємства, установи та організації державної форми власності (далі — установи) та їх працівники для засвідчення чинності відкритого ключа використовують кваліфіковані електронні підписи та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.

Підписувачі, з числа представників установи, використовують виключно кваліфіковані електронні підписи та печатки.

Інші працівники установи для підготовки, погодження та підписання проектів електронних документів використовують:

  • кваліфіковані сертифікати відкритих ключів підписувачів — представників установи;
  • або особисті кваліфіковані сертифікати відкритих ключів, в яких не зазначені ідентифікаційні дані установи.

Організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг в установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника).

Відповідальний підрозділ (працівник):

  • подає кваліфікованому надавачу заяви про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів — представників установи в електронній формі;
  • веде облік підписувачів — представників установи;
  • веде облік засобів кваліфікованого електронного підпису, що застосовуються підписувачами — представниками установи;
  • контролює використання підписувачами — представниками установи засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та зберігання ними особистих ключів.

Оскільки постанова КМУ від 01.08.2023 № 798, якою затверджено Порядок, набере чинності 31.12.2023, установи наразі мають вирішити чи буде створений у 2024 році окремий підрозділ чи функції такого підрозділу будуть покладені на працівника. Адже на це потрібне додаткове фінансування.

Також установа у перші дні 2024 року має затвердити Порядок ведення обліку підписувачів — представників установи та засобів кваліфікованого електронного підпису.

Керівник установи відповідатиме за організацію використання в установі кваліфікованих електронних довірчих послуг. Натомість державний нагляд (контроль) в установах здійснюватиме Держспецзв’язку.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35592

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
12906

Залишкова вартість: що має знати бухгалтер

Залишкова вартість основних засобів підтверджує їхній якісний стан, а правильна оцінка активів допоможе скласти бухгалтерський баланс без помилок. З’ясуємо, на що впливає залишкова вартість та як її визначати
73871

Бухгалтерський облік надходження та списання підручників (бібліотечних фондів)

Якими документами слід керуватися в обліку підручників і навчальних посібників, як відобразити в обліку придбання, надходження при безоплатній передачі підручників і навчальних посібників, як обліковувати списання підручників і навчальних посібників, отримання та продаж макулатури
6387

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді