Якщо замовник вирішив провести капітальний ремонт за додаткові кошти, визначити порядок проведення закупівлі йому допоможуть норми Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922).
Частина 1 статті 2 Закону № 922 стверджує, що цей Закон застосовують до замовників, у яких вартість предмета закупівлі товарів чи послуг дорівнює або перевищує 200 тис. грн, а робіт — 1,5 млн. грн. Отже, процедура закупівлі капітального ремонту залежатиме від вартості робіт, які планує провести замовник. Дії замовника проаналізуємо далі у конкретній ситуації.
Визначаємо предмет закупівлі для капітального ремонту
Роботи — це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення підприємств та супровідні роботам послуги. Зокрема, геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).
Предмет закупівлі робіт визначають відповідно до розділу ІІI Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок № 454).
З аналізу норм Закону № 922 та Порядку № 454 бачимо, що предмет закупівлі робіт замовник визначає:
- за пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону № 922 за об’єктами будівництва;
- з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301;
- із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої — п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника.
ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 не містить визначення терміна «об’єкт будівництва», а лише відсилає нас до ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». У якому і знаходимо (п. 3.12 розділу 3 ДБН А.2.2-3-2014) визначення визначає об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Якщо замовник на момент планування першої закупівлі робіт з капітального ремонту даху міського будинку культури на 418 тис. грн за кошти міського бюджету об’єктивно не мiг передбачити потребу в закупівлі робіт з капітального ремонту за цим самим об’єктом будівництва ще на 1410 тис. грн (за окремими проектами), друга закупівля вважатиметься новим предметом закупівлі.
Визначаємося з процедурою закупівлі для капітального ремонту
Рiшення про застосування Закону про публічні закупівлі замовник приймає на основі того, якою є очікувана вартість предмета закупівлі робіт з капітального ремонту міського будинку культури в сумі 1410 тис. грн.
Оскільки вона є меншою за вартісний порiг у 1,5 млн. грн, то Закон про публічні закупівлі можна не застосовувати, а укласти прямий договір.
Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"