Капітальний ремонт за додаткові гроші: чи проводити процедуру закупівлі

Замовник отримав субвенцію і планує спрямувати ці кошти на капітальний ремонт. Вартість закупівлі буде меншою від вартості, яка визначена закупівельним законодавством для проведення процедур закупівель. Як у такому разі бути замовнику: проводити допорогові торги чи процедуру закупівлі?

Якщо замовник вирішив провести капітальний ремонт за додаткові кошти, визначити порядок проведення закупівлі йому допоможуть норми Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922).

Частина 1 статті 2 Закону № 922 стверджує, що цей Закон застосовують до замовників, у яких вартість предмета закупівлі товарів чи послуг дорівнює або перевищує 200 тис. грн, а робіт — 1,5 млн. грн. Отже, процедура закупівлі капітального ремонту залежатиме від вартості робіт, які планує провести замовник. Дії замовника проаналізуємо далі у конкретній ситуації.

Виконавчий комітет отримав субвенцію, і тендерний комітет планує витратити її частину — 1 410 тис. грн — на капітальний ремонт міського будинку культури (заміна вікон, системи опалення і т. ін. — окремий проект). Але в цьому році вже проводили капітальний ремонт даху міського будинку культури (окремий проект) на 418 тис. грн за кошти міського бюджету.

Наступний капітальний ремонт проводити через тендер? Чи можлива допорогова закупівля робіт з капітального ремонту на цей окремий проект за виділеними додатковими коштами?

Визначаємо предмет закупівлі для капітального ремонту

Роботи — це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення підприємств та супровідні роботам послуги. Зокрема, геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт (п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону № 922).

Предмет закупівлі робіт визначають відповідно до розділу ІІI Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок № 454).

З аналізу норм Закону № 922 та Порядку № 454 бачимо, що предмет закупівлі робіт замовник визначає:

  • за пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону № 922 за об’єктами будівництва;
  • з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301;
  • із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої — п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника.

ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 не містить визначення терміна «об’єкт будівництва», а лише відсилає нас до ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». У якому і знаходимо (п. 3.12 розділу 3 ДБН А.2.2-3-2014) визначення визначає об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Отже, предмет закупівлі робіт з капітального ремонту даху міського будинку культури визначають за об’єктом будівництва.

Якщо замовник на момент планування першої закупівлі робіт з капітального ремонту даху міського будинку культури на 418 тис. грн за кошти міського бюджету об’єктивно не мiг передбачити потребу в закупівлі робіт з капітального ремонту за цим самим об’єктом будівництва ще на 1410 тис. грн (за окремими проектами), друга закупівля вважатиметься новим предметом закупівлі.

Визначаємося з процедурою закупівлі для капітального ремонту

Рiшення про застосування Закону про публічні закупівлі замовник приймає на основі того, якою є очікувана вартість предмета закупівлі робіт з капітального ремонту міського будинку культури в сумі 1410 тис. грн.

Оскільки вона є меншою за вартісний порiг у 1,5 млн. грн, то Закон про публічні закупівлі можна не застосовувати, а укласти прямий договір.


Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух: Бюджет"

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді