Кошти та товари, що передали ЗСУ, включайте до витрат без обмежень

Податківці в своєму Інформаційному листі6 вже зазначали, що суми коштів та товарів, перерахованих (переданих) платниками податків ЗСУ включаються до складу витрат без обмежень.
Нагадаємо, розділ ІІІ ПК містить коригування із підпункту 140.5.9, за яким платник, який застосовує коригувальні різниці, має збільшити фінрезультат до оподаткування на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Відповідно до нового пункту 69.6 ПК підрозділу 10 розділу ХХ ПК, коригування із підпункту 140.5.9 ПК не проводяться, якщо добровільно перераховуєте (передаєте) на користь армії кошти або:
- спеціальні засоби індивідуального захисту (каски, бронежилети, виготовлені відповідно до військових стандартів),
- технічні засоби спостереження,
- лікарські засоби та медичні вироби,
- засоби особистої гігієни,
- продукти харчування,
- предмети речового забезпечення,
- а також інші товари, виконані роботи чи надані послуги за переліком, що визначає КМУ7.
Якщо детальніше, то мова йде про добровільне перерахування та передання:
- ЗСУ;
- Національній гвардії України;
- Службі безпеки України;
- Службі зовнішньої розвідки України;
- Державній прикордонній службі України;
- Міністерству внутрішніх справ України;
- Управлінню державної охорони України;
- Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України;
- іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів держбюджету, для потреб забезпечення оборони держави у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.
Індекс інфляції в роботі бухгалтера нерозривно пов’язаний із індексацією зарплати. Розповідаємо, як розраховують індекси інфляції та як вони впливають на індексацію зарплати. Усі індекси інфляцій, які опублікував Держстат за місяцями поточного року, а також таблицю індексації з порахованими сумами індексації для кожного місяця — у статті для вас
Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
Меморіальний ордер № 17 використовують, щоб відображати господарські операції у бюджетних установах, які не фіксують у меморіальних ордерах № 1–16, а також для операцій, за якими не потрібно складати накопичувальні відомості та зведення.
Бюджетна звітність бюджетних установ як була, так і залишається цілим набором звітів щодо стану виконання бюджету. У частині аспектів вона перетинаєтьсяз фінансовою звітністю, але є самостійним джерелом інформації для державних аудиторів. Форми, строки та правила складання бюджетних звітів у 2026 році — у цьому огляді
Сумісництво у школі — поширена ситуація, але під час нарахування заробітної плати вчителю-суміснику необхідно враховувати важливі правові та розрахункові нюанси. Розглянемо на практичному прикладі вчителя музики, як правильно тарифікувати та оплачувати працю педпрацівника за сумісництвом у реаліях 2026 року