7 березня набрали чинності Закони України від 03.03.2022:
- № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» (законопроєкт № 7121);
- № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (законопроєкт № 7125).
Закон № 2115-IX передбачає, що:
- фізособи, ФОПи, юрособи подають податкові, облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагає чинне законодавство, в документальній та/або електронній формі, за 90 календарних днів (к. дн.) після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи;
- у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення, до фізосіб, ФОПів, юросіб не застосовують адміністративну та кримінальну відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звітності чи документів, подання яких вимагає закон;
- особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, що визначає Закон № 2115-IX, подати звітність чи документи через наслідки їх участі у бойових діях, звільняються від адміністративної і кримінальної відповідальності та подають звітність чи документи не пізніше ніж за 30 к. дн. із дня закінчення наслідків, через які не могли їх подати;
- у період дії воєнного стану чи стану війни уповноважені органи не проводять перевірки своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітного характеру.
Закон № 2118-IX передбачає, зокрема:
- звільнення від відповідальності платників у разі неможливості виконання своїх обовʼязків;
- непроведення податкових перевірок та зупинення розпочатих;
- визнання операцій із добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у т. ч. підакцизних, надання послуг на користь ЗСУ та підрозділів тероборони, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості, такими що не є операціями з реалізації з метою оподаткування;
- врахування у складі витрат у повному обсязі коштів та майна, що передають ЗСУ та іншим підрозділам;
- невключення суми відшкодування вартості пального, витраченого у разі надання послуг з перевезення для забезпечення потреб ЗСУ та підрозділів тероборони, до складу оподатковуваного доходу фізичних осіб, які надають такі послуги;
- подовження дії ліцензій на виробництво підакцизної продукції;
- особливості виробництва та імпорту тютюнових виробів.