Із 7 березня набрали чинності два закони про оподаткування та подання звітності під час воєнного стану

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Із 7 березня набрали чинності два закони про оподаткування та подання звітності під час воєнного стану

7 березня набрали чинності Закони України від 03.03.2022:

  • № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» (законопроєкт № 7121); 
  • № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (законопроєкт № 7125). 

Закон № 2115-IX передбачає, що:

  1. фізособи, ФОПи, юрособи подають податкові, облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагає чинне законодавство, в документальній та/або електронній формі, за 90 календарних днів (к. дн.) після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи;
  2. у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення, до фізосіб, ФОПів, юросіб не застосовують адміністративну та кримінальну відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звітності чи документів, подання яких вимагає закон;
  3. особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, що визначає Закон № 2115-IX, подати звітність чи документи через наслідки їх участі у бойових діях, звільняються від адміністративної і кримінальної відповідальності та подають звітність чи документи не пізніше ніж за 30 к. дн. із дня закінчення наслідків, через які не могли їх подати;
  4. у період дії воєнного стану чи стану війни уповноважені органи не проводять перевірки своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітного характеру.

Закон № 2118-IX передбачає, зокрема:

  • звільнення від відповідальності платників у разі неможливості виконання своїх обовʼязків;
  • непроведення податкових перевірок та зупинення розпочатих;
  • визнання операцій із добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у т. ч. підакцизних, надання послуг на користь ЗСУ та підрозділів тероборони, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості, такими що не є операціями з реалізації з метою оподаткування;
  • врахування у складі витрат у повному обсязі коштів та майна, що передають ЗСУ та іншим підрозділам;
  • невключення суми відшкодування вартості пального, витраченого у разі надання послуг з перевезення для забезпечення потреб ЗСУ та підрозділів тероборони, до складу оподатковуваного доходу фізичних осіб, які надають такі послуги;
  • подовження дії ліцензій на виробництво підакцизної продукції;
  • особливості виробництва та імпорту тютюнових виробів.
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Положення про оплату праці в бюджетних установах

Для встановлення єдиних правил і уникнення порушень з оплати праці працівникам, в установі потрібно затвердити локальний нормативний документ, тобто — положення про оплату праці.
20546

Зразок наказу про преміювання працівників

Наказ про преміювання — підстава нарахувати заохочення від установи у вигляді премії. Зразок наказу про преміювання працівника у статті для вас від експерта.
315099

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
61

ПДВ для бюджетних установ

Бюджетні установи теж можуть бути платниками ПДВ. Поговоримо про зміни щодо ПДВ, ставки ПДВ 2025, податкову накладну та податкову декларацію з ПДВ 2025, необ’єктні та звільнені від ПДВ операції бюджетників та особливості обліку ПДВ у бюджетників — в огляді
12761

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді