Із 7 березня набрали чинності два закони про оподаткування та подання звітності під час воєнного стану

Із 7 березня набрали чинності два закони про оподаткування та подання звітності під час воєнного стану

7 березня набрали чинності Закони України від 03.03.2022:

  • № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» (законопроєкт № 7121); 
  • № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» (законопроєкт № 7125). 

Закон № 2115-IX передбачає, що:

  1. фізособи, ФОПи, юрособи подають податкові, облікові, фінансові, бухгалтерські, розрахункові, аудиторські звіти та будь-які інші документи, подання яких вимагає чинне законодавство, в документальній та/або електронній формі, за 90 календарних днів (к. дн.) після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи;
  2. у період дії воєнного стану або стану війни, а також протягом трьох місяців після його завершення, до фізосіб, ФОПів, юросіб не застосовують адміністративну та кримінальну відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання звітності чи документів, подання яких вимагає закон;
  3. особи, які не мають фізичної можливості протягом строку, що визначає Закон № 2115-IX, подати звітність чи документи через наслідки їх участі у бойових діях, звільняються від адміністративної і кримінальної відповідальності та подають звітність чи документи не пізніше ніж за 30 к. дн. із дня закінчення наслідків, через які не могли їх подати;
  4. у період дії воєнного стану чи стану війни уповноважені органи не проводять перевірки своєчасності та повноти подання будь-яких звітів чи документів звітного характеру.

Закон № 2118-IX передбачає, зокрема:

  • звільнення від відповідальності платників у разі неможливості виконання своїх обовʼязків;
  • непроведення податкових перевірок та зупинення розпочатих;
  • визнання операцій із добровільної передачі або відчуження коштів, товарів, у т. ч. підакцизних, надання послуг на користь ЗСУ та підрозділів тероборони, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості, такими що не є операціями з реалізації з метою оподаткування;
  • врахування у складі витрат у повному обсязі коштів та майна, що передають ЗСУ та іншим підрозділам;
  • невключення суми відшкодування вартості пального, витраченого у разі надання послуг з перевезення для забезпечення потреб ЗСУ та підрозділів тероборони, до складу оподатковуваного доходу фізичних осіб, які надають такі послуги;
  • подовження дії ліцензій на виробництво підакцизної продукції;
  • особливості виробництва та імпорту тютюнових виробів.

тест для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Корисність основних засобів: оцінка, проводки

Переоцінка та зменшення корисності основних засобів – бухгалтер стикається з цими поняттями у своїй роботі. Як оцінити корисність основних засобів та відобразити в обліку втрати/вигоди від зменшення/відновлення корисності ОЗ – експерт підкаже.
4140

Зарплатні відомості – ЗРАЗКИ та бланки

У консультації – про оформлення зарплатних документів, зразки зарплатних відомостей, а також про відповідальність фінансову, адміністративну, дисциплінарну, кримінальну при нарахуванні зарплати.
55373

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді