Обов’язок роботодавця ⸺ нараховувати і виплачувати працівникам заробітну плату не рідше ніж двічі на місяць (ст. 115 КЗпП). У час воєнного стану роботодавець повинен вживати всіх можливих заходів щоб працівник не залишився без зарплати. Водночас законодавець дозволив відтермінувати строк виплати зарплати до моменту відновлення діяльності підприємства. Але при цьому маєте врахувати:
- Відтермінування працює не до закінчення воєнного стану, а до відновлення діяльності підприємства. Це може статися і раніше офіційного закінчення війни у країні.
- Відновлення діяльності задокументуйте. Для цього підготуйте відповідний наказ (розпорядження) по підприємству.
- Відтермінування виплати жодним чином не можна прирівняти до ненарахування зарплати. Тому за період відтермінування все рівно маєте нарахувати та виплатити працівникам заробіток.
- Якщо через воєнні дії підприємство не виплатило зарплату у встановлені строки, штрафні санкції не загрожують. Проте законодавець вимагає аби роботодавець довів, що невиплата зарплати пов’язана з веденням бойовий дій або інших обставин непереборної сили. На сьогодні, як саме доводити це, не зрозуміло. Можливо для аргументування буде досить потрапляння підприємства до областей, в яких працівники мали змогу отримати допомога в рамках Програми «єПідтримка»4. Дочекаємося офіційних роз’яснень. Додатковим аргументом може стати виписка з поточного рахунку підприємства про відсутність у підприємства оборотів.
Любі читачі, команда Експертус Головбух продовжує працювати і надавати вам професійну підтримку.
Нагадуємо, що зараз усі матеріали сайту доступні вам без обмежень. У разі, якщо вам потрібна консультація експерта чи детальніша інформаційна підтримка, ви можете передплатити наші електронні журнали
«Головбух: БЮДЖЕТ» та «Головбух: ПРАЦЯ та ЗАРПЛАТА».