Як оформити студентів під час виробничої практики

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Студенти, які навчаються у закладах вищої освіти, проходять практику:

  • в установах та організаціях за договорами, що уклали ці заклади;
  • у структурних підрозділах закладів вищої освіти, які проводять практичну підготовку.

Порядок проведення практики студентів закладів вищої освіти затверджений наказом МОН від 08.04.1993 № 93.

Практика студентів є невід’ємною складовою процесу підготовки спеціалістів. Під час практики студенти мають одержувати достатній обсяг практичних знань і умінь відповідно до різних освітніх та кваліфікаційних рівнів.

За наявності вакантних місць студентів можуть зараховувати на штатні посади, якщо робота на них відповідає вимогам програми практики. У цьому випадку на загальнопрофесійну підготовку за програмою практики відводять не менше 50% часу.

Якщо студента під час практики зараховують на штатну посаду установи/організації, його допускають до роботи лише після того, як роботодавець:

  • уклав із ним трудовий договір;
  • оформив трудовий договір наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу;
  • повідомив ДФС про нового працівника (ст. 24 КЗпП).

Якщо студентів під час практики не зараховують на штатні посади, трудові відносини між практикантом і установою/організацією не виникають.

За інформацією Управління Держпраці у Івано-Франківській області

Як оформити студентів під час виробничої практики

Стане у пригоді:

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як швидко та правильно передати сканкопії трудових книжок до ПФУ

Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
51690

Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни 2026

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
22294

Відсторонення від роботи: підстави, алгоритм, оплата

Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
836

Колективний договір: зміни, зразок, строк дії, поради

Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
52927

Звільнення працівника у 2025 році: зміни, порядок, зразки

Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт
69535

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді