Студенти, які навчаються у закладах вищої освіти, проходять практику:
- в установах та організаціях за договорами, що уклали ці заклади;
- у структурних підрозділах закладів вищої освіти, які проводять практичну підготовку.
Порядок проведення практики студентів закладів вищої освіти затверджений наказом МОН від 08.04.1993 № 93.
Практика студентів є невід’ємною складовою процесу підготовки спеціалістів. Під час практики студенти мають одержувати достатній обсяг практичних знань і умінь відповідно до різних освітніх та кваліфікаційних рівнів.
За наявності вакантних місць студентів можуть зараховувати на штатні посади, якщо робота на них відповідає вимогам програми практики. У цьому випадку на загальнопрофесійну підготовку за програмою практики відводять не менше 50% часу.
Якщо студента під час практики зараховують на штатну посаду установи/організації, його допускають до роботи лише після того, як роботодавець:
- уклав із ним трудовий договір;
- оформив трудовий договір наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу;
- повідомив ДФС про нового працівника (ст. 24 КЗпП).
Якщо студентів під час практики не зараховують на штатні посади, трудові відносини між практикантом і установою/організацією не виникають.
За інформацією Управління Держпраці у Івано-Франківській області

Стане у пригоді:
Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт