МОН оновило перелік обладнання для шкіл

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Затвердили зміни до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій

МОН оновило перелік обладнання для шкіл

Наказом МОН від 18.11.2025 № 1517 (далі — Наказ № 1517), з урахуванням змін, внесених наказом від 11.12.2025 № 1625, затвердили зміни до Переліку та вимог до засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів природничої освітньої галузі закладів освіти, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти.

Поточний ремонт у закладі освіти: три варіанти бухпроведень

Зміни стосуються переліку обладнання та засобів навчання для:

  • навчальних кабінетів географії — доповнили новим обладнанням (моделі);
  • навчальних кабінетів і лабораторій біології — гербарії замінили на фотогербарії;
  • навчальних кабінетів і лабораторій хімії — спростили вимоги до цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу для хімії та набору хімічного лабораторного;

№ з/п

Найменування

Вимоги та складники

Кількість

1

2

3

4

2.2. Моделі

2.2.1

Глобус фізичний демонстраційний

На підставці, мова - українська.
Діаметр не менше ніж 320 мм

2

2.2.2

Глобус фізичний

Для практичної роботи. На підставці, мова - українська. Діаметр не менше ніж 210 мм

Г

2.2.3

Глобус політичний демонстраційний

На підставці, мова - українська. Діаметр не менше ніж 320 мм

2

2.2.4

Глобуси-моделі

На підставці, мова - українська. Паралелі та меридіани Землі.
Модель демонструє уявні лінії земної поверхні - паралелі та меридіани. Діаметр моделі не менше ніж 320 мм

Д

2.2.5

Будова Землі

У формі глобуса з видаленим сегментом земної поверхні, що демонструє внутрішню структуру будови Землі. Діаметр моделі не менше ніж 300 мм

Д

2.2.6

Будова Сонця

Модель демонструє зовнішню та внутрішню структуру будови Сонця, прояви сонячної активності. У формі глобуса. Діаметр моделі не менше ніж 300 мм.

Д

2.2.7

Модель "Будова карстової печери"

Модель "Будова карстової печери" демонструє, як утворюється та який вигляд має печера, сформована в результаті карстових процесів.

Д

2.2.8

Модель "Будова річкової долини"

Модель "Будова річкової долини" демонструє, який вигляд має та формується річкова долина під дією водної ерозії, накопичення наносів та інших геоморфологічних процесів.

Д

2,2.9

Модель "Циклон і антициклон"

Модель "Циклон і антициклон" демонструє особливості будови та функціонування двох основних типів атмосферного тиску - циклону (область низького тиску) і антициклону (область високого тиску), а також процеси, які впливають на погоду. Виготовлена у формі двох спіралей червоного та синього кольору, що демонструють напрям руху теплого і холодного повітря за допомогою стрілок. Спіралі виготовлені з міцного пластику або металу, покриті стійкою фарбою та закріплені на підставках. Висота моделей не менше ніж 200 мм.

Д

2.2.10

Модель "Комбінований рельєф"

Модель "Комбінований рельєф" демонструє поєднання різних форм рельєфу земної поверхні, що виникли внаслідок дії різноманітних геологічних процесів - внутрішніх (ендогенних) і зовнішніх (екзогенних).

Д

2.2.11

Модель "Рельєф морського дна"

Модель "Рельєф морського дна" демонструє будову дна Світового океану, тобто основні форми підводного рельєфу, які утворилися внаслідок тектонічних, вулканічних та ерозійно-акумулятивних процесів.

Д

2.2.12

Модель "Кругообіг води в природі"

Модель "Кругообіг води в природі" демонструє рух води між основними океаном, атмосферою, сушею та живими організмами.

Д

2.2.13

Модель розбірна "Будова вулкану"

Розбірна модель "Будова вулкану" демонструє внутрішню та зовнішню будову вулкану, дає змогу вивчити його складові частини та зрозуміти процеси, які відбуваються під час виверження

Д

2.2.14

Модель розбірна "Яри та яруси"

Розбірна модель "Яри та яруси" демонструє форми рельєфу, що утворюються внаслідок ерозійної діяльності поверхневих вод, та за допомогою ярусної будови допомагає уявити процес формування яру і терас.

Д

2.2.15

Модель розбірна "Зсуви Земної кори"

Розбірна модель "Зсуви Земної кори" демонструє тектонічні рухи та деформації земної кори, що відбуваються внаслідок внутрішніх (ендогенних) сил Землі.

Д

2.2.16

Модель "Формування гір"

Модель "Формування гір" демонструє процеси утворення гірських систем внаслідок тектонічних рухів літосферних плит та пов'язаних із ними внутрішніх геологічних процесів.

Д

2.2.17

Будова земних складок та еволюція рельєфу

Модель "Будова земних складок та еволюція рельєфу" демонструє, як у процесі тектонічних рухів формуються складчасті структури земної кори і як ці процеси впливають на розвиток рельєфу з часом. Усі моделі для базової школи

Д

Окрім цього, уточнили, що у графі «Кількість» таблиць 1–10 під літерою «Л» потрібно вважати літеру «Ф», тобто комплект для фронтальної роботи один на два учні.

Наказ № 1517 набере чинності з дня його офіційного опублікування.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Казначейське обслуговування місцевих бюджетів 2026: зміни та правила

Розберемо правила, терміни та покрокову процедуру казначейського обслуговування місцевого бюджету в 2026 році. Дізнайтеся, що має зробити бюджетна установа, щоб забезпечити своєчасне фінансування та уникнути помилок
23293

Виправлення помилок поточного періоду

Виправлення помилок поточного періоду — завдання для бухгалтера, який також виправляє помилки у бухобліку та фінзвітності. Розглянемо способи та приклади виправлення помилок у фінзвітності
17513

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді