Працівник отримує право на щорічну основну та додаткову відпустки повної тривалості після шести місяців безперервної роботи. До цього строку відпустку можна взяти за згодою роботодавця та пропорційно відпрацьованому часу

Відрядження бюджетників: безплатний вебінар
Держпраці нагадує, право працівника на щорічні основну та додаткові відпустки повної тривалості в перший рік роботи настає після закінчення 6 місяців безперервної роботи на підприємстві. До закінчення цього терміну відпустка можлива за згодою роботодавця, пропорційно відпрацьованому часу (ст. 10 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР; далі — Закон № 504/96-ВР).
Увага: ст. 10 Закону № 504/96-ВР містить повний перелік категорій працівників, які за бажанням можуть отримати щорічну відпустку повної тривалості до того, як відпрацюють 6 місяців.
Якщо ж працівник звільняється до закінчення робочого року, за який уже отримав відпустку повної тривалості, для покриття його заборгованості власник або уповноважений ним орган провадить відрахування з заробітної плати за дні відпустки, що були надані в рахунок невідпрацьованої частини робочого року.
Чоловік, дружина якого народила, може піти в оплачувану відпустку на 14 календарних днів без урахування святкових і неробочих — як правильно її розрахувати й оплатити
Щоб отримати фінансування чорнобильських відпусток у 2027 році, варто подати необхідні документи до 31 жовтня 2026 року. Маємо готові зразки документів, які спростять вашу роботу. У статті також розбираємося, хто має право на чорнобильську відпустку, як її оформити, оплатити, оподаткувати та відзвітувати про неї.
Графік відпусток на 2027 рік за вимогами законодавства необхідно скласти до 5 січня. Поговоримо, як правильно оформити графік відпусток, у яких випадках його варто скласти до 17 грудня, а також розберемося, яких працівників до нього включати.
Розглянемо, кому з працівників надається додаткова відпустка за вислугу років в органах місцевого самоврядування, у якому розмірі та на яких умовах
Додаткова відпустка державним службовцям надається після досягнення п’ятирічного стажу на держслужбі. На який строк надається додаткова відпустка держслужбовцям, коли і як її компенсувати та чим доведеться поплатитися за затримку розрахунку?