До 10 серпня подайте довідку та Податковий розрахунок, щоб не втратити критичний статус

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Уряд визначив окремі питання щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час

До 10 серпня подайте довідку та Податковий розрахунок, щоб не втратити критичний статус

Заява за формою № 20-ОПП на генератор: коли подавати та як заповнити

Постановою КМУ від 01.07.2026 № 862 (далі — Постанова № 862) внесли зміни до:

Постанова № 862 встановлює обов’язок для роботодавців, які визначені критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період і статус яких не скасовують, — подати до 10 серпня:

  • довідку про розмір нарахованої середньої заробітної плати застрахованих осіб — працівників;
  • Податковий розрахунок за останній календарний місяць.

Ці документи мають підтверджувати відповідність роботодавця критерію щодо розміру нарахованої середньої заробітної плати усіх його застрахованих осіб — працівників. Тобто розмір середньої зарплати має становити не менше розміру:

  • середньої заробітної плати у регіоні за IV квартал 2021 року (відповідно до даних Держстату) — для роботодавців, зазначених у абзаці 8 пункту 2 Критеріїв;
  • трьох мінімальних зарплат — для роботодавців, зазначених у абзаці 9 пункту 2 Критеріїв;
  • 2,5 мінімальних зарплат — для роботодавців, зазначених у абзаці 10 пункту 2 Критеріїв.

Постанова № 862 уточнює, що рішення про визначення роботодавця критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період діятиме::

  • протягом строку, на який воно прийняте, — якщо роботодавець до 10 серпня подав довідку про розмір нарахованої середньої заробітної плати застрахованих осіб — працівників та Податковий розрахунок за останній календарний місяць (не стосується роботодавців, які втрачають статус критично важливих);
  • протягом строку, на який воно прийняте, але не довше ніж до 1 вересня, — якщо роботодавець втрачає статус критично важливого.

Як підготувати бюджетний запит на 2027 рік

Постанова № 862 також уточнює строк дії відстрочки працівника. Її строк обмежується строком дії рішення про встановлення роботодавця критично важливим. Тобто, якщо роботодавець 1 вересня втрачає цей статус, відповідно його працівники теж 1 вересня втрачають відстрочку, навіть якщо строк її дії був визначений пізніше.

Окрім цього, з 03.07.2026 військовозобов’язаних працівників, яким надали відстрочку з інших причин, визначених статтею 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 21.10.1993 № 3543-XII, а також працівників, які працюють за сумісництвом на іншому підприємстві, в установі, організації, враховуйте у загальній кількості заброньованих лише за одним місцем роботи.

Постанова № 862 чинна з 03.07.2026.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Працевлаштування осіб з інвалідністю: вимоги, поквартальний норматив і правила сплати внеску

Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнав змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у цьому огляді
41639

Звільнення педпрацівників: що змінилося з 31 липня 2026 року

Додаткові підстави розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця, які визначає частина перша статті 41 КЗпП, розширили. 31 липня 2026 року набрала чинності нова підстава розірвання трудового договору з ініціативи роботодавця — вчинення педагогічним, науково-педагогічним, науковим працівником порушення академічної доброчесності у випадках, визначених законом. Таке звільнення є одним із заходів притягнення до дисциплінарної відповідальності як санкція за порушення академічної доброчесності, що визначена у статті 22 Закону України «Про академічну доброчесність» від 18.12.2025 № 4742-IX (далі — Закон № 4742), який введений в дію з 31.07.2026. Розглянемо коли таку підставу звільнення застосовувати
2325

Наказ про відрядження: всі зразки для 2026 року

Наказ на відрядження складають на особу, яку направляють для виконання роботи за кордон або в інший населений пункт. У статті - готові зразки наказів про відрядження 2026 або про його припинення
258805

Вчителі англійської мови в дитсадках із 1 вересня: табелювання і оплата праці

Із 1 вересня 2026 року в закладах дошкільної освіти (ЗДО) починає діяти новий порядок організації вивчення англійської мови. Пояснюємо, як оплатити і табелювати роботу вчителям англійської мови
5833

Наказ про виплату компенсації за невикористану відпустку: зразок

Компенсацію за невикористану відпустку виплачуйте на підставі наказу керівника. У статті зразок наказу про виплату компенсації за відпустку та пояснення, яку інформацію в ньому варто зазначити.
65178

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді