Недоїмка за внеском для працевлаштування осіб з інвалідністю: як ДПС розглядатиме скарги

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
редактор стрічки новин порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС»
На обговоренні до 28.08.2026 на сайті СПО об’єднань профспілок перебуває проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Порядку розгляду податковим органом скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу» (далі — проєкт наказу)

Недоїмка за внеском для працевлаштування осіб з інвалідністю: як ДПС розглядатиме скарги

Мінфін розробив проєкт наказу, який визначає, як платники подаватимуть до ДПС скарги на вимоги про сплату недоїмки за внеском на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю та як податкова розглядатиме такі скарги. Порядок також регулюватиме оскарження рішень ДПС про нарахування пені та накладення штрафу.

Проєкт наказу підготували на виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю» від 15.01.2025 № 4219-ІХ.

Інвентаризація в бюджетних установах: безплатний вебінар

Скаргу на вимогу та/або рішення подають:

  • у паперовій та/або електронній формі, у тому числі через електронний кабінет;
  • безпосередньо до податкового органу, який прийняв вимогу та/або рішення;
  • протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником внеску вимоги та/або рішення, яке він оскаржує.

Скарга платника внеску має містити відповідну інформацію:

  • повне найменування юридичної особи, прізвище (за наявності), ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи — підприємця, податкову адресу платника внеску, який подає скаргу;
  • найменування податкового органу;
  • реквізити оскаржуваного документа (вимога та/або рішення);
  • підстави оскарження вимоги та/або рішення, обставини справи, які, на думку платника внеску, податковий орган установив неправильно чи не встановив взагалі;
  • обґрунтування незгоди платника внеску з вимогою та/або рішенням податкового органу з посиланням на норми законодавства;
  • вимоги та клопотання платника внеску, який подає скаргу;
  • відомості про оскарження вимоги та/або рішення податкового органу до суду;
  • адресу, на яку потрібно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги;
  • інші документи (розрахунки), на підставі яких податковий орган визначив суму внеску, що належить до сплати, застосував штрафну санкцію або нарахував пеню;
  • зауваження та пояснення, якщо платник внеску подав їх під час перевірки та прийняття вимоги та/або рішення;
  • висновки податкового органу щодо поданих зауважень і пояснень;
  • перелік документів, які додаються до скарги.

Скаргу підписує особисто платник внеску, який її подає, або його представник, уповноважений на підписання скарги. Якщо скаргу підписує представник платника внеску, до неї додають оригінал або належно засвідчену копію документа, який підтверджує повноваження такого представника відповідно до законодавства. Засвідчену копію документа додають до матеріалів справи.

ДПС зобов’язана протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги:

  • прийняти вмотивоване рішення;
  • невідкладно надіслати його платнику внеску;
  • за наявності обґрунтованих причин — надіслати рішення не пізніше трьох робочих днів із дня його прийняття на адресу платника внеску відділенням поштового зв’язку з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Голова ДПС, його заступник або уповноважена особа може:

  • продовжити строк розгляду скарги платника внеску понад двадцятиденний строк, але не більше ніж до шістдесяти календарних днів;
  • письмово повідомити про це платника внеску не пізніше ніж за 3 робочі дні до закінчення двадцятиденного строку.

Якщо ДПС не надіслала платнику внеску вмотивоване рішення за скаргою протягом двадцятиденного строку або строку, продовженого за рішенням керівника, його заступника чи уповноваженої особи податкового органу, скаргу вважають повністю задоволеною на користь платника внеску з дня, наступного за останнім днем відповідного строку.

Джерело: офіційний сайт СПО об’єднань профспілок

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Виплати підприємцям у Додатку 4ДФ

Чотири приклади заповнення Додатку 4ДФ, коли виплачуєте працівнику, який є фізособою-підприємцем, заробітну плату, орендну плату, винагороду за цивільно-правовим договором чи оплату за товар
7964

Індекс інфляції 2026 для індексації зарплати

Індекс інфляції в роботі бухгалтера нерозривно пов’язаний із індексацією зарплати. Розповідаємо, як розраховують індекси інфляції та як вони впливають на індексацію зарплати. Усі індекси інфляцій, які опублікував Держстат за місяцями поточного року, а також таблицю індексації з порахованими сумами індексації для кожного місяця — у статті для вас
27926

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
96

Меморіальний ордер № 17

Меморіальний ордер № 17 використовують, щоб відображати господарські операції у бюджетних установах, які не фіксують у меморіальних ордерах № 1–16, а також для операцій, за якими не потрібно складати накопичувальні відомості та зведення.
70

Бюджетна звітність 2026: форми та правила складання

Бюджетна звітність бюджетних установ як була, так і залишається цілим набором звітів щодо стану виконання бюджету. У частині аспектів вона перетинаєтьсяз фінансовою звітністю, але є самостійним джерелом інформації для державних аудиторів. Форми, строки та правила складання бюджетних звітів у 2026 році — у цьому огляді
69770

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді