Гуртожитки у закладах професійної освіти: кому, як і за скільки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Уряд затвердив порядок, за яким заклади професійної (професійно-технічної) освіти (далі — заклади) забезпечуватимуть гуртожитками осіб, які здобувають освіту (далі — Порядок). Ним Уряд визначив:

  • яким чином, кому і за скільки заклади надаватимуть жилу площу, вселятимуть та виселятимуть з гуртожитків;
  • уніфіковані правила, за якими особи мають проживати у гуртожитках закладів;

Зокрема, Порядок встановлює, що гуртожиток є невід’ємною частиною цілісного майнового комплексу закладу. Ним керує керівник закладу.

Заклад заселяє до гуртожитку на період вступу:

  • іногородніх осіб;
  • осіб, які постійно проживають на тимчасово окупованих територіях;
  • іноземців та осіб без громадянства — на умовах, які визначає законодавство/міжнародні договори України.

Заклад може заселяти до гуртожитку на строк до 1 року за погодженням з профспілкою закладу, за умови, що у гуртожитку є вільні місця:

  • працівників закладу — якщо у працівника відсутнє інше місце проживання у тому населеному пункті, де розташований гуртожиток.
  • членів сім’ї учня, слухача, осіб, які здобувають освіту в інших закладах освіти, працівників інших установ, осіб, які направлені у відрядження до закладу.

Жилу площу у гуртожитку заклад надає на підставі: рішення керівника закладу, ордеру на жилу площу в гуртожитку та договору найму жилого приміщення.

Особи, які проживають у гуртожитку, зобов’язані, зокрема:

  • своєчасно сплачувати за проживання у гуртожитку в строки за договором найму жилого приміщення;
  • відшкодовувати матеріальні збитки.

Заклад надає жилу площу та житлово-комунальні послуги у гуртожитку безоплатно тільки учням, які здобувають освіту у закладі.

Порядок Уряд затвердив на засіданні від 17.04.2019 постановою, яка набрала чинності 23.04.2019.

Джерело: Постанова КМУ «Про затвердження Порядку забезпечення гуртожитками осіб, які здобувають освіту в закладах професійної (професійно-технічної) освіти» від 17.04.2019 № 331

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Посадові оклади за ЄТС — тарифна сітка на 2025/2026 рік

Єдина тарифна сітка визначає посадові оклади працівників бюджетної сфери — освітян, медиків, працівників культури. Експерт підготував для вас зручну таблицю та приклади, як рахувати зарплату за ЄТС. Яка буде тарифна сітка на 2026 рік — про це теж у цьому огляді
590504

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72504

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
103425

Одноразова грошова допомога родинам загиблих військових: як не втратити

У вересні 2025 року Міноборони уточнило порядок виплати ОГД для членів сімей загиблих (померлих) військовослужбовців. У статті експерт пояснює, коли сім'я військового, який загинув, захищаючи Батьківщину у період воєнного стану, має право отримати компенсацію — одноразову грошову допомогу (ОГД) у розмірі 15 млн грн
242

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35689

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді