Гуртожитки у закладах професійної освіти: кому, як і за скільки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Уряд затвердив порядок, за яким заклади професійної (професійно-технічної) освіти (далі — заклади) забезпечуватимуть гуртожитками осіб, які здобувають освіту (далі — Порядок). Ним Уряд визначив:

  • яким чином, кому і за скільки заклади надаватимуть жилу площу, вселятимуть та виселятимуть з гуртожитків;
  • уніфіковані правила, за якими особи мають проживати у гуртожитках закладів;

Зокрема, Порядок встановлює, що гуртожиток є невід’ємною частиною цілісного майнового комплексу закладу. Ним керує керівник закладу.

Заклад заселяє до гуртожитку на період вступу:

  • іногородніх осіб;
  • осіб, які постійно проживають на тимчасово окупованих територіях;
  • іноземців та осіб без громадянства — на умовах, які визначає законодавство/міжнародні договори України.

Заклад може заселяти до гуртожитку на строк до 1 року за погодженням з профспілкою закладу, за умови, що у гуртожитку є вільні місця:

  • працівників закладу — якщо у працівника відсутнє інше місце проживання у тому населеному пункті, де розташований гуртожиток.
  • членів сім’ї учня, слухача, осіб, які здобувають освіту в інших закладах освіти, працівників інших установ, осіб, які направлені у відрядження до закладу.

Жилу площу у гуртожитку заклад надає на підставі: рішення керівника закладу, ордеру на жилу площу в гуртожитку та договору найму жилого приміщення.

Особи, які проживають у гуртожитку, зобов’язані, зокрема:

  • своєчасно сплачувати за проживання у гуртожитку в строки за договором найму жилого приміщення;
  • відшкодовувати матеріальні збитки.

Заклад надає жилу площу та житлово-комунальні послуги у гуртожитку безоплатно тільки учням, які здобувають освіту у закладі.

Порядок Уряд затвердив на засіданні від 17.04.2019 постановою, яка набрала чинності 23.04.2019.

Джерело: Постанова КМУ «Про затвердження Порядку забезпечення гуртожитками осіб, які здобувають освіту в закладах професійної (професійно-технічної) освіти» від 17.04.2019 № 331

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік запасів: субрахунки, документація, проведення

Вести облік запасів у бюджетному підприємстві простіше, коли маєш підказки від експертів. Розгляньмо, які є групи обліку запасів, які використовувати субрахунки та КЕКВ, як документально оформити облік запасів. А на прикладах покажемо, як відобразити в обліку запаси
170849

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
44777

Погодинна оплата праці 2025/2026: формула, приклади і особливості з ЄСВ

Потрібно розрахувати зарплату за погодинною оплатою праці у 2025–2026 роках? У цьому огляді — формула, приклад нарахування, роз’яснення щодо мінімальної зарплати, бази ЄСВ та погодинної оплати викладачів
156927

Примітки до фінансової звітності — Форма № 5-дс: заповнюємо з експертом

Примітки до річної фінансової звітності — завершальний звіт. Для бюджетних установ — це форма 5-дс, яку наприкінці 2025 року вирішили оновити. У консультації підготували для вас актуальний бланк форми 5-дс та повну інструкцію зі складання приміток до річної фінансової звітності бюджетної установи. Підкажемо, де можуть ховатися помилки під час заповнення приміток до фінансової звітності.
83435

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді