Працівникам установи, які паралельно зі своєю основною роботою виконують додаткову роботу за іншою професією/посадою або обов’язки тимчасово відсутнього працівника, потрібно за це доплатити. Розмір доплати та умови, на яких її здійснюєте, встановіть у колективному договорі.
Зразок посадової інструкції бухгалтера
Госпрозрахункові підприємства, у т. ч. комунальні, мають право самостійно визначати в колективному договорі форми і системи оплати праці, види та розміри доплат, надбавок, премій тощо. Єдина умова — якщо вони дотримують норм і гарантій, які передбачає законодавство, генеральна, галузева/міжгалузева і територіальні угоди (ст. 15 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР, ст. 97 КЗпП).
Підприємство госпрозрахункової сфери самостійно вирішує, чи доручати працівникові додатковий обсяг робіт, та встановлює доплату за те, що працівник суміщає професії чи виконує обов’язки відсутнього працівника.
Суміщати професії/посади можна, якщо:
- працівник погодився на це;
- суміщення професій не перевищує тривалості робочого дня/зміни працівника;
- це економічно вигідно роботодавцю і не погіршує якість продукції, виконуваних робіт, послуг.
Не суміщайте професії/посади, якщо законодавство передбачає вимоги до рівня освіти та стану здоров’я.
За інформацією ГУ Держпраці у Львівській області