Працівникам установи, які паралельно зі своєю основною роботою виконують додаткову роботу за іншою професією/посадою або обов’язки тимчасово відсутнього працівника, потрібно за це доплатити. Розмір доплати та умови, на яких її здійснюєте, встановіть у колективному договорі.
Зразок посадової інструкції бухгалтера
Госпрозрахункові підприємства, у т. ч. комунальні, мають право самостійно визначати в колективному договорі форми і системи оплати праці, види та розміри доплат, надбавок, премій тощо. Єдина умова — якщо вони дотримують норм і гарантій, які передбачає законодавство, генеральна, галузева/міжгалузева і територіальні угоди (ст. 15 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 № 108/95-ВР, ст. 97 КЗпП).
Підприємство госпрозрахункової сфери самостійно вирішує, чи доручати працівникові додатковий обсяг робіт, та встановлює доплату за те, що працівник суміщає професії чи виконує обов’язки відсутнього працівника.
Суміщати професії/посади можна, якщо:
- працівник погодився на це;
- суміщення професій не перевищує тривалості робочого дня/зміни працівника;
- це економічно вигідно роботодавцю і не погіршує якість продукції, виконуваних робіт, послуг.
Не суміщайте професії/посади, якщо законодавство передбачає вимоги до рівня освіти та стану здоров’я.
За інформацією ГУ Держпраці у Львівській області
Не відкладайте передачу сканкопій трудових книжок до Пенсійного фонду України до граничної дати — 10 червня 2026 року. Хоча закон дає час, затягування може створити проблеми як для підприємства, так і для працівників: при оформленні пенсії, перевірках або кадрових змінах. Чим раніше ви підготуєте та передасте сканкопії трудових книжок, тим спокійніше й безпечніше пройде перехід на електронний облік трудової діяльності. Тримайте покрокову інструкцію як передати скановані копії паперової трудової книжки до ПФУ та дізнайтеся чи потрібна згода працівників
Виконувати норматив працевлаштування осіб з інвалідністю — обов’язок роботодавців. Із 2026 року він зазнає змін і за недотримання вимог доведеться як заплатити штраф, так і відзвітувати. Зекономити гроші та уникнути зайвої роботи вийде із порадами від експерта далі у статті.
Із відстороненням працівника від роботи бухгалтери можуть зіткнутися за певних випадків. Що це за процедура, який її порядок застосування та у яких випадках це можливо, за наявності яких підстав та як при цьому оплачують роботу розглянемо детальніше.
Колективний договір — обов’язковий документ для бюджетної установи. Як правильно його укласти у 2025 році, хто його підписує, що в колективному договорі перевіряють ревізори? У статті — зразок та роз’яснення від експерта
Звільнення працівника — тема цього огляду. Припинення трудових договорів зазнало змін у середині 2025 року, що нового для роботодавців — окреслимо у статті. Покрокова інструкція, зразки документів, повідомлення, підстави для звільнення, особливості воєнного часу для бюджетних установ — пояснює експерт