Зміни до законодавства про публічні закупівлі

Мінекономрозвитку оприлюднило для обговорення текст законопроекту із новою редакцією Закону про публічні закупівлі.

Нова редакція передбачає, зокрема:

  • можливість виправлення учасником невідповідності в інформації (документах), що подана ним у тендерній пропозиції і виявлена замовником після розкриття тендерних пропозицій, протягом 24 год з моменту розміщення замовником в ЕСЗ повідомлення з вимогою усунути такі невідповідності (ч. 9 ст. 26, ч. 16 ст. 29, абз. 6 п. 1 ч. 1 ст. 31);
  • нові підходи до оскарження, аби зменшити зловживання недобросовісними скаржниками механізмом оскарження для штучного затягування процедур закупівель; нові правила щодо подачі скарги та повернення її оплати учаснику, заборону щодо відміни тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, замовником під час розгляду скарги на цей тендер органом оскарження (ч. 2, 3, 6, 17 ст. 18);
  • що організацією та проведенням процедур закупівель/спрощених закупівель займатимуться уповноважені особи замовника, а тендерний комітет — лише до кінця 2021 року. Замовник також зможе передати проведення своїх процедур закупівель до ЦЗО (ст. 11, п. 3 розд. Х);
  • застосування нового інструмента — аномально низька ціна тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі. Це дасть змогу ЕСЗ автоматично виявити аномально низьку ціну тендерної пропозиції та попередити замовника про існування ризику. Замовник має отримати обґрунтування від учасника процедури закупівлі щодо аномально низької ціни його тендерної пропозиції, а якщо не отримає — зможе відхилити тендерну пропозицію такого учасника (п. 3 ч. 1 ст. 1, ч. 14 ст. 29, ч. 5 ст. 30, абз. 7 п. 1 ч. 1 ст. 31);
  • альтернативні критерії оцінки: ціна; ціна/вартість життєвого циклу разом з іншими критеріями оцінки; вартість життєвого циклу (п. 4 ч. 1 ст. 1, п. 9 ч. 2 ст. 22, ч. 3, 4, 8 ст. 29);
  • введення нового виду закупівлі — спрощена закупівля, що поширюється на закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за вартість, встановлену в пунктах 1 і 2 частини 1 ст. 2 Закону (п. 28 ч. 1 ст. 1, п. 3 ч. 1 та ч. 4 ст. 3, абз. 4, 5 п. 5 ч. 2 ст. 4, п. 2 ч. 1 та п. 4 ч. 5 ст. 10, ст. 14);
  • застосування нової процедури торгів з обмеженою участю — якщо товари, роботи чи послуги внаслідок їх складного або спеціалізованого характеру можуть бути запропоновані обмеженою кількістю учасників, які потребують обов'язкової попередньої перевірки кваліфікації та їх вартість дорівнює або перевищує для товарів та послуг 133 тис. євро, для робіт — 5150 тис. (абз. 4 п. 1 ч. 1 ст. 10, абз. 3 ч. 1 ст. 13, ч. 4 ст. 16, ч. 2 ст. 32, ст. 36-39).

Із проектом Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» можна ознайомитися на сайті Мінекономрозвитку за посиланням  ►

Джерело: офіційний сайт Мінекономрозвитку

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1215

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
4815

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4258

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
35737

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді