Роботодавець не має права вимагати від працівника виконувати роботу, яка не обумовлена у трудовому договорі. За тимчасової відсутності працівника його обов’язки може виконувати інший працівник без звільнення від своєї основної роботи. За статтею 105 КЗпП за таку додаткову роботу працівнику передбачена доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.
Для працівників бюджетних установ розмір такої доплати становить 50% посадового окладу (тарифної ставки) працівника, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника.
Однак фахівці ГУ Держпраці у Львівській області зауважили, що цю доплату не встановлюють, окремий наказ на виконання роботи тимчасово відсутнього працівника не видають, якщо у посадовій інструкції працівника визначено, що він виконує обов’язки іншого працівника на час його відсутності. Адже по суті це його трудова функція, за яку він отримує заробітну плату.
У інших випадках обов’язки тимчасово відсутнього працівника може виконувати інший працівник лише після того, як роботодавець отримає від нього попередню згоду та видасть відповідний наказ.
За інформацією ГУ Держпраці у Львівській області