Роботодавець не має права вимагати від працівника виконувати роботу, яка не обумовлена у трудовому договорі. За тимчасової відсутності працівника його обов’язки може виконувати інший працівник без звільнення від своєї основної роботи. За статтею 105 КЗпП за таку додаткову роботу працівнику передбачена доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.
Для працівників бюджетних установ розмір такої доплати становить 50% посадового окладу (тарифної ставки) працівника, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника.
Однак фахівці ГУ Держпраці у Львівській області зауважили, що цю доплату не встановлюють, окремий наказ на виконання роботи тимчасово відсутнього працівника не видають, якщо у посадовій інструкції працівника визначено, що він виконує обов’язки іншого працівника на час його відсутності. Адже по суті це його трудова функція, за яку він отримує заробітну плату.
У інших випадках обов’язки тимчасово відсутнього працівника може виконувати інший працівник лише після того, як роботодавець отримає від нього попередню згоду та видасть відповідний наказ.
За інформацією ГУ Держпраці у Львівській області
Які доплати встановлені педагогам в 2025 році — з’ясуємо з експертом. Розміри, порядок та умови встановлення підвищень посадових окладів і доплат педпрацівникам у державних та комунальних закладах освіти — у матеріалі
Зарплата вийшла менша від мінімальної — у більшості випадків необхідно її «дотягувати» шляхом доплати до мінімальної заробітної плати. Однак не все так просто, адже є надурочні, нічні, різні доплати і надбавки, лікарняні та відпускні. Як з цим розібратися — у консультації.
Працівникам, які використовують у роботі дезінфікувальні засоби, нормативи передбачають доплату. Та чи правомірна доплата за а роботу у шкідливих умовах, якщо установа за браком коштів ці засоби не купувала, а отже й не обліковувала? Про нюанси виплати — у статті.
Які обов’язки має сільський голова та за що він може отримати доплату? У статті розберемо повноваження, типові ситуації із суміщенням, порядок нарахування доплат і документального оформлення.
У штаті установи головний бухгалтер та дві посади бухгалтера. Однак усю роботу виконує один бухгалтер, який працює на 1,5 ставки. У статті розповідаємо, чи можна встановити йому доплату та як оформити це