Як обліковувати витрати за необмінними операціями

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Мінфін роз’яснив, як суб’єкти державного сектору мають обліковувати витрати за необмінними операціями.

Податкові та неподаткові надходження (збори та платежі) включені до складу доходів від необмінних операцій відповідно до класифікації доходів, наведеної у пункті 1 розділу ІІ НП(С)БОДС 124 «Доходи».

Податкові, неподаткові та інших платежів, сплачені відповідно до законодавства на безповоротній основі за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки», належать до витрат за необмінними операціями (лист Мінфіну від 30.12.2016 № 31-11420-06-5/37751).

Перелік рахунків і субрахунків для узагальнення у бухобліку інформації про факти діяльності визначає План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.2013 № 1203 (далі — План рахунків), призначення і порядок ведення яких встановлено Порядком застосування Плану рахунків.

Для відображення інформації про суми визнаних витрат за необмінними операціями призначено субрахунок 8511 «Витрати за необмінними операціями».

►Як списувати інші необоротні матеріальні активи і які форми актів застосовати

Відповідно до пункту 3.9 розділу ІІ НП(С)БО 124 суми штрафів, неустойки, пені, отримані за рішенням сторін договору або відповідних державних органів, суду, включають до доходів звітного періоду за датою їх фактичного надходження.

Суми штрафів, неустойки, пені, отримані за рішенням сторін договору або відповідних державних органів, суду, що включаються до складу доходів звітного періоду відповідно до законодавства, обліковують на субрахунку 7511 «Доходи за необмінними операціями» Плану рахунків.

Джерело: сайт Міністерства фінансів України

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Технікоекономічне обґрунтування необхідності списання майна: зразок заповнення

Щоб зняти майно з балансу, треба скласти техніко-економічне обґрунтування. У статті розглянемо на прикладі, як скласти технікоекономічне обґрунтування необхідності списання державного майна.
61

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
185265

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73691

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
105257

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді