Як відобразити страхове відшкодування в бюджетній установі

UA RU

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Із сум, стягнутих за Порядком визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затвердженого постановою КМУ від 22.01.1996 № 116, відшкодовують збитки, завдані установі з урахуванням фактичних витрат на відновлення пошкоджених або придбання нових матеріальних цінностей та вартості робіт з їх відновлення. Залишок коштів перераховують до державного бюджету.

Для зарахування у дохід держави залишку цих коштів Мінфін пропонує використати код класифікації доходів бюджету 24060300 «Інші надходження», який є джерелом формування загального фонду державного бюджету.

Кошти, які надійшли як відшкодування за договором страхування за втрачені товарно-матеріальні цінності, Мінфін пропонує відображати в бухгалтерському обліку за пунктом 1.29 Типової кореспонденції субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затвердженої наказом Мінфіну від 29.12.2015 № 1219 (далі — Типова кореспонденція).

Водночас Мінфін нагадав, якщо таку операцію не передбачено Типовою кореспонденцією, установа має право самостійно визначити у розпорядчому документі про облікову політику кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення отриманого відшкодування за договором страхування за втрачені товарно-матеріальні цінності.

Головне при цьому дотримати єдиних методологічних засад, визначених НП(с)БОДС та іншими нормативно-правовими актами з бухгалтерського обліку в державному секторі. Розпорядчий документ про облікову політику має обов’язково бути погоджений за відомчою підпорядкованістю суб’єктом державного сектору вищого рівня.

Із листа Мінфіну від 06.09.2019 № 35220-07/Т-1533/1632

 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
184295

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
73341

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
104783

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
36147

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13171

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді