
У Парламенті зареєстрований законопроєкт № 2250 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо сприяння працевлаштуванню студентів та молодих спеціалістів, детінізації ринку зайнятості та доходів населення, зупинення відтоку українських спеціалістів за кордон)».
Цей законопроєкт пропонує:
- звільнити роботодавців від сплати ЄСВ за працівників, які не досягли 27-річного віку;
- встановити нульову ставку ПДФО для працівників віком до 27 років.
Схожий підхід вже застосовували у світовій практиці, наприклад, у Польщі — для вирішення проблеми з виїздом поляків на роботу до більш успішних країн.
Вважають, що прийняття законопроєкту:
- створить сприятливі умови для роботодавців у плані прийняття на роботу студентів та молодих спеціалістів;
- стимулюватиме українців залишатися працювати в Україні, оскільки вони на початку робочого шляху будуть звільнені від сплати ПДФО;
- стимулюватиме іноземців працювати в Україні;
- призведе до детінізації ринку зайнятості та доходів населення;
- стимулюватиме інвесторів розвивати бізнес в Україні з використанням праці молодих спеціалістів;
- мінімізує корупційні ризики в правовідносинах з контролюючими органами.
Працівники 27-річного віку можуть сплачувати ЄСВ на умовах їх добровільної участі в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Із законопроєкту № 2250 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо сприяння працевлаштуванню студентів та молодих спеціалістів, детінізації ринку зайнятості та доходів населення, зупинення відтоку українських спеціалістів за кордон)»
Чотири приклади заповнення Додатку 4ДФ, коли виплачуєте працівнику, який є фізособою-підприємцем, заробітну плату, орендну плату, винагороду за цивільно-правовим договором чи оплату за товар
Індекс інфляції в роботі бухгалтера нерозривно пов’язаний із індексацією зарплати. Розповідаємо, як розраховують індекси інфляції та як вони впливають на індексацію зарплати. Усі індекси інфляцій, які опублікував Держстат за місяцями поточного року, а також таблицю індексації з порахованими сумами індексації для кожного місяця — у статті для вас
Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
Меморіальний ордер № 17 використовують, щоб відображати господарські операції у бюджетних установах, які не фіксують у меморіальних ордерах № 1–16, а також для операцій, за якими не потрібно складати накопичувальні відомості та зведення.
Бюджетна звітність бюджетних установ як була, так і залишається цілим набором звітів щодо стану виконання бюджету. У частині аспектів вона перетинаєтьсяз фінансовою звітністю, але є самостійним джерелом інформації для державних аудиторів. Форми, строки та правила складання бюджетних звітів у 2026 році — у цьому огляді