Кабмін передав Держаудитслужбу під управління Минфіну. Про це в Facebook повідомила міністр фінансів Оксана Маркарова
«З понеділка служба не просто повернеться додому, але дуже скоро буде реформорована в невеликий, але дуже потужний орган фінансового інспектування і аудиту з акцентом на державні компанії і місцеві бюджети»
Тому посадові особи місцевих бюджетів мають підготуватися до приходу в їх установи ревізорів.
Особливий інтерес у ревізорів викликають премії, які бухгалтер нараховує працівникам. Адже такі виплати є додатковими складовими зарплати і їх розміри визначає керівник установи. Практика ревізій показує, що рішення керівника установи не завжди обгрунтоване. Керівник має знати, за які показники можна преміювати працівників, адже за результатами ревізій може не тільки наразитися на штраф, а й втратити роботу або ще гірше — стати відповідачем у кримінальній справі. Аби цього не сталося — перегляньте статтю Виплачуєте премії працівникам? Готуйте документи для ревізорів
Щоправда, незаконно нарахована премія не завжди є результатом зловмисних дій посадових осіб. Трапляється, що ревізори, аби виконати план, вигадують порушення, якого насправді немає. Посадові особи установи через необізнаність у законодавстві погоджуються з висновками ревізорів.
Коли і чому ревізори можуть визнати бухгалтера установи винним та як цього не допустити — читайте у статті Як окреслити межі відповідальності бухгалтера: поради від ревізора
За інформацією з офіційної сторінки в Facebook міністра фінансів Оксани Маркарової
Верховна Рада прийняла в цілому законопроєкт за № 12000 «Про Державний бюджет України на 2025 рік» враховуючи пропозиції комітету ВРУ з питань бюджету. Наразі документ готується на підпис. Після підписання главою держави та офіційного оприлюднення тексту закону, він набере чинності з 01.01.2025. У статті поговоримо про основні показники Держбюджету 2025.
У бюджетному процесі застосовують програмно-цільовий метод. Суть його полягає в управлінні коштами місцевого бюджету для досягнення конкретних результатів, цілей, вирішення проблем місцевої громади. При цьому оцінюють ефективність використання коштів місцевого бюджету на кожній стадії бюджетного процесу. Основним елементом цього методу є бюджетна програма.
Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
Звіт про заборгованість за бюджетними коштами форма 7д та 7 м подається як місячний, квартальний та річний за кожним з фондів окремо. Експертне пояснення щодо заповнення допоможе здати звіт без помилок.
Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.