Уряд скасував свої раніше прийняті рішення, які визначали умови попередньої оплати за бюджетні кошти, розмір авансу, строк його використання тощо.
Відтепер головний розпорядник визначатиме:
- розмір та строк попередньої оплати;
- кількість платежів з попередньої оплати в межах строку;
- положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду.
Таке рішення головний розпорядник має обґрунтувати, зокрема, виходячи із реального стану поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва.
Головний розпорядник може встановити строк попередньої оплати:
- до трьох місяців — для товарів, робіт і послуг за поточними видатками;
- до 12 місяців — для товарів, робіт і послуг за капітальними видатками та державними контрактами (договорами), а також для періодики.
Як і наразі, суму попередньої оплати за капітальними видатками можна перераховувати контрагенту лише на його небюджетний рахунок, відкритий в органі Казначейства.
Із постанови КМУ «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 04.12.2019 № 1070
Новий Закон про публічні закупівлі вносить у закупівельне законодавство низку змін. Акцентуємо на новому.
Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
Замовник має оприлюднювати звіт про укладений договір, укладений без використання електронної системи закупівель. Тримайте покрокову інструкцію.
Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.