Уряд скасував свої раніше прийняті рішення, які визначали умови попередньої оплати за бюджетні кошти, розмір авансу, строк його використання тощо.
Відтепер головний розпорядник визначатиме:
- розмір та строк попередньої оплати;
- кількість платежів з попередньої оплати в межах строку;
- положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду.
Таке рішення головний розпорядник має обґрунтувати, зокрема, виходячи із реального стану поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва.
Головний розпорядник може встановити строк попередньої оплати:
- до трьох місяців — для товарів, робіт і послуг за поточними видатками;
- до 12 місяців — для товарів, робіт і послуг за капітальними видатками та державними контрактами (договорами), а також для періодики.
Як і наразі, суму попередньої оплати за капітальними видатками можна перераховувати контрагенту лише на його небюджетний рахунок, відкритий в органі Казначейства.
Новий Закон про публічні закупівлі вносить у закупівельне законодавство низку змін. Акцентуємо на новому.