Hello, IBAN! Як жити за новим стандартом
Мінцифри повідомило про запуск експерименту з використання удосконалених електронних підписів та печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Відповідну постанову 03.03.2020 схвалив Уряд.
Це означає, що електронні довірчі послуги стають більш доступними для некритичних життєвих ситуацій, що не потребують підвищеної безпеки. Електронна взаємодія, ідентифікація, авторизація зможуть здійснюватися зручніше та без додаткових витрат.
Отже, наразі громадяни та бізнес можуть отримати у надавачів електронних довірчих послуг кваліфікований чи удосконалений електронний підпис. У чому різниця?
Особистий ключ для кваліфікованого електронного підпису (КЕП) записується на захищеному носії (який коштує близько 650 грн), для удосконаленого — на звичайному. Зазвичай — у вигляді USB-флешки. Отже, удосконалений підпис — більш простий спосіб. При цьому використовувати такі підписи та печатки можна буде у тих же випадках, що й КЕП (за деякими винятками, наприклад, КЕП використовується держслужбовцями у їхній роботі, та інших випадках, передбачених постановою, яка дає старт проєкту).
Отримати послуги удосконаленого або кваліфікованого електронного підпису можна у надавачів електронних довірчих послуг. Звертайте увагу на переліки послуг, які публікують надавачі.
Перелік надавачів електронних послуг можна подивитись тут
Із допису Мінцифри у соцмережі Facebook
► Організація і ведення бухгалтерського обліку ► Облік активів та зобов'язань ► Звітність ► Заробітна плата