Як прибрати дискримінаційні вимоги під час закупівель електроенергії — рекомендації АМКУ

Договір про закупівлю електроенергії

АМКУ виокремив у тендерних документаціях замовників, які купують електроенергію за бюджетні кошти через Prozorro, дискримінаційні вимоги, яким можуть відповідати тільки найбільші гравці на ринку.

Як прибрати дискримінаційні вимоги під час закупівель електроенергії — рекомендації АМКУ

Приклад таких вимог:

  1. Продавець електроенергії має бути постачальником універсальної послуги (ПУП).

Але ж закупівля електроенергії у ПУП є не обов’язком, а лише правом споживача. Натомість через таку вимогу не беруть участь у конкурентній процедурі десятки й сотні організацій, які можуть запропонувати інші умови, ніж ПУП, і нижчі ціни.

  1. Надати гарантійний лист про те, що потенційний постачальник не набував статусу «Дефолтного» або «Переддефолтного».

Насправді про такий статус офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформацію оновлюють щодня, тому замовник може сам перевірити відсутність в переліку учасника на день закупівлі.

  1. Надати інформацію та документи від операторів систем розподілу про кількість споживачів, яких постачальник обслуговує на відповідній території.

Якщо учасник звернеться з таким запитом до оператора системи розподілу, останній опрацьовуватиме його певний час. До того ж організатори систем розподілу пов’язані відносинами контролю із ПУП, тобто потенційними конкурентами незалежного постачальника. Тому вони спеціально можуть створювати бар’єри під час надання такої інформації.

Якщо замовники усунуть системні помилки, це:

  • спростить процес закупівлі електроенергії;
  • заощадить багато робочого часу та паперу для всіх задіяних у процесі;
  • збільшить кількість учасників торгів, а отже, допоможе здешевити закупівлю електроенергії.

АМКУ ухвалив рекомендації, обов’язкові до розгляду Мінекономіки, щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії, зокрема, але не виключно, шляхом розробки методичних рекомендацій/методологічних роз’яснень та/або внесення змін до Примірної тендерної документації.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4777

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1494

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5951

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4763

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді