Як прибрати дискримінаційні вимоги під час закупівель електроенергії — рекомендації АМКУ

Договір про закупівлю електроенергії

АМКУ виокремив у тендерних документаціях замовників, які купують електроенергію за бюджетні кошти через Prozorro, дискримінаційні вимоги, яким можуть відповідати тільки найбільші гравці на ринку.

Як прибрати дискримінаційні вимоги під час закупівель електроенергії — рекомендації АМКУ

Приклад таких вимог:

  1. Продавець електроенергії має бути постачальником універсальної послуги (ПУП).

Але ж закупівля електроенергії у ПУП є не обов’язком, а лише правом споживача. Натомість через таку вимогу не беруть участь у конкурентній процедурі десятки й сотні організацій, які можуть запропонувати інші умови, ніж ПУП, і нижчі ціни.

  1. Надати гарантійний лист про те, що потенційний постачальник не набував статусу «Дефолтного» або «Переддефолтного».

Насправді про такий статус офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформацію оновлюють щодня, тому замовник може сам перевірити відсутність в переліку учасника на день закупівлі.

  1. Надати інформацію та документи від операторів систем розподілу про кількість споживачів, яких постачальник обслуговує на відповідній території.

Якщо учасник звернеться з таким запитом до оператора системи розподілу, останній опрацьовуватиме його певний час. До того ж організатори систем розподілу пов’язані відносинами контролю із ПУП, тобто потенційними конкурентами незалежного постачальника. Тому вони спеціально можуть створювати бар’єри під час надання такої інформації.

Якщо замовники усунуть системні помилки, це:

  • спростить процес закупівлі електроенергії;
  • заощадить багато робочого часу та паперу для всіх задіяних у процесі;
  • збільшить кількість учасників торгів, а отже, допоможе здешевити закупівлю електроенергії.

АМКУ ухвалив рекомендації, обов’язкові до розгляду Мінекономіки, щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії, зокрема, але не виключно, шляхом розробки методичних рекомендацій/методологічних роз’яснень та/або внесення змін до Примірної тендерної документації.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

акція на передплату журналів для бухгалтерів

Скористайтеся гарною нагодою та отримайте знижки на передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20

Статті за темою

Усі статті за темою

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
3579

Протокол тендерного комітету – зразок

Протокол тендерного комітету – це документ, яким оформлюють рішення, прийняті на засіданні тендерного комітету. З’ясуємо, як правильно його скласти.
34687

Спрощені закупівлі – алгоритм роботи

Спрощені закупівля – це вид закупівель, що є результатом нормативного урегулювання допорогових закупівель. Головними ознаками спрощеної процедури закупівлі є необтяжливий алгоритм проведення та мінімальна кількість документів, які мають надати учасники. А звідси – можливість швидко закупити необхідні товари, роботи чи послуги.
5604

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
29060

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді