Мінфін: роз’яснення щодо МСФЗ 9 за умов карантину

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Мінфін рекомендує кредитору самостійно вирішувати як змінювати облік фінансових інструментів через пандемію та заходи з її подолання.

Нова форма звіту по заборгованості страхувальника

Мінфін: роз’яснення щодо МСФЗ9 за умов карантину

Як роз’яснює Мінфін, МСФЗ 9 визначає основу для визначення суми очікуваних кредитних збитків (ОКЗ), що повинні бути визнаними. Він встановлює вимоги, що ОКЗ за весь строк дії фінансового інструменту визнаються у випадку значного зростання кредитного ризику (ЗЗКР) за фінансовим інструментом.

Проте він не встановлює чітких меж або механічного підходу до визначення, коли збитки за весь строк дії потрібно визнати. Він також не встановлює точних підстав, за якими суб'єкти господарювання повинні визначити прогнозні сценарії, які слід враховувати при оцінці ОКЗ.

Тож для вірного читання цього стандарту варто застосовувати судження, а також свій підхід до визначення ОКЗ окремо для кожного суб’єкта господарювання.

Ряд припущень та зв’язків, що лежать в основі застосування ОКЗ на сьогодні, можуть не підходити для умов поточного середовища. Суб’єкти господарювання не повинні продовжувати застосовувати свою існуючу методологію ОКЗ механічно.

Наприклад, надання платіжних канікул для усіх позичальників в певних класах фінансових інструментів не повинно автоматично призводити до того, що усі ці інструменти вважаються такими, що зазнали ЗЗКР.

Оновлення для ППЗ «Фіндокументи» (Payments)

Для оцінки ЗЗКР МСФЗ 9 вимагає аби суб'єкти господарювання оцінювали ризики настання дефолту, який відбудеться протягом очікуваного строку дії фінансового інструмента. Як оцінка ЗЗРК, так і оцінка ОКЗ повинні базуватися на обґрунтовано необхідній та підтверджуваній інформації, яка доступна для суб'єкта господарювання без надмірних витрат або зусиль.

Отже, виходячи з вищенаведених прикладів, можна зробити висновок, що Мінфін рекомендує кредитору самостійно вирішувати як змінювати облік фінансових інструментів через пандемію та заходи з її подолання.

Як роз’яснює Мінфін, МСФЗ 9 визначає основу для визначення суми очікуваних кредитних збитків (ОКЗ), що повинні бути визнаними. Він встановлює вимоги, що ОКЗ за весь строк дії фінансового інструменту визнаються у випадку значного зростання кредитного ризику (ЗЗКР) за фінансовим інструментом.

Проте він не встановлює чітких меж або механічного підходу до визначення, коли збитки за весь строк дії потрібно визнати. Він також не встановлює точних підстав, за якими суб'єкти господарювання повинні визначити прогнозні сценарії, які слід враховувати при оцінці ОКЗ.

Тож для вірного читання цього стандарту варто застосовувати судження, а також свій підхід до визначення ОКЗ окремо для кожного суб’єкта господарювання.

⚡️ УВАГА!!! Знижка на передплату «Головбух: Бюджет» до 40%!

Ряд припущень та зв’язків, що лежать в основі застосування ОКЗ на сьогодні, можуть не підходити для умов поточного середовища. Суб’єкти господарювання не повинні продовжувати застосовувати свою існуючу методологію ОКЗ механічно.

Наприклад, надання платіжних канікул для усіх позичальників в певних класах фінансових інструментів не повинно автоматично призводити до того, що усі ці інструменти вважаються такими, що зазнали ЗЗКР.

Для оцінки ЗЗКР МСФЗ 9 вимагає аби суб'єкти господарювання оцінювали зміни ризику настання дефолту, який відбудеться протягом очікуваного строку дії фінансового інструмента. Як оцінка ЗЗРК, так і оцінка ОКЗ повинні базуватися на обґрунтовано необхідній та підтверджуваній інформації, яка доступна для суб'єкта господарювання без надмірних витрат або зусиль.

Отже, виходячи з вищенаведених прикладів, можна зробити висновок, що Мінфін рекомендує кредитору самостійно вирішувати як змінювати облік фінансових інструментів через пандемію та заходи з її подолання.

ЗАВАНТАЖУЙТЕ повний текст роз'яснення щодо обліку очікуваних кредитних збитків із застосуванням МСФЗ 9 «Фінансові інструменти» з огляду на поточну невизначеність, що виникає внаслідок пандемії «Сovid-19»:

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Виправлення помилок поточного періоду

Виправлення помилок поточного періоду — завдання для бухгалтера, який також виправляє помилки у бухобліку та фінзвітності. Розглянемо способи та приклади виправлення помилок у фінзвітності
17080

Виправлення помилок у фінансовій звітності

Ніхто не застрахований від помилок. Тому навіть найдосвідченішому бухгалтеру доводиться їх виправляти. Про виправлення помилок у фінансовій звітності і поговоримо
54062

Форма 3-дс — звіт про рух грошових коштів без помилок

У складі фінансової звітності бюджетні установи, держоргани та ОМС звітують про надходження та витрати грошових коштів у процесі своєї операційної, інвестиційної та фінансової діяльності. Як заповнити Звіт про рух грошових коштів (форма № 3-дс) і уникнути помилок? Відповідаємо
94608

Електронна декларація: форма та терміни подання

Подання електронної декларації — обов’язок держслужбовців, службовців органів місцевого самоврядування, а також інших осіб, які виконують державні, адміністративні, організаційно-розпорядчі функції в бюджетних установах. Про нову форму декларації, яка діє з 11.10.2024 року та штрафи за недостовірні відомості — у консультації експерта
113591

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді