Нова форма звіту по заборгованості страхувальника
Як роз’яснює Мінфін, МСФЗ 9 визначає основу для визначення суми очікуваних кредитних збитків (ОКЗ), що повинні бути визнаними. Він встановлює вимоги, що ОКЗ за весь строк дії фінансового інструменту визнаються у випадку значного зростання кредитного ризику (ЗЗКР) за фінансовим інструментом.
Проте він не встановлює чітких меж або механічного підходу до визначення, коли збитки за весь строк дії потрібно визнати. Він також не встановлює точних підстав, за якими суб'єкти господарювання повинні визначити прогнозні сценарії, які слід враховувати при оцінці ОКЗ.
Тож для вірного читання цього стандарту варто застосовувати судження, а також свій підхід до визначення ОКЗ окремо для кожного суб’єкта господарювання.
Ряд припущень та зв’язків, що лежать в основі застосування ОКЗ на сьогодні, можуть не підходити для умов поточного середовища. Суб’єкти господарювання не повинні продовжувати застосовувати свою існуючу методологію ОКЗ механічно.
Наприклад, надання платіжних канікул для усіх позичальників в певних класах фінансових інструментів не повинно автоматично призводити до того, що усі ці інструменти вважаються такими, що зазнали ЗЗКР.
Оновлення для ППЗ «Фіндокументи» (Payments)
Для оцінки ЗЗКР МСФЗ 9 вимагає аби суб'єкти господарювання оцінювали ризики настання дефолту, який відбудеться протягом очікуваного строку дії фінансового інструмента. Як оцінка ЗЗРК, так і оцінка ОКЗ повинні базуватися на обґрунтовано необхідній та підтверджуваній інформації, яка доступна для суб'єкта господарювання без надмірних витрат або зусиль.
Отже, виходячи з вищенаведених прикладів, можна зробити висновок, що Мінфін рекомендує кредитору самостійно вирішувати як змінювати облік фінансових інструментів через пандемію та заходи з її подолання.
Як роз’яснює Мінфін, МСФЗ 9 визначає основу для визначення суми очікуваних кредитних збитків (ОКЗ), що повинні бути визнаними. Він встановлює вимоги, що ОКЗ за весь строк дії фінансового інструменту визнаються у випадку значного зростання кредитного ризику (ЗЗКР) за фінансовим інструментом.
Проте він не встановлює чітких меж або механічного підходу до визначення, коли збитки за весь строк дії потрібно визнати. Він також не встановлює точних підстав, за якими суб'єкти господарювання повинні визначити прогнозні сценарії, які слід враховувати при оцінці ОКЗ.
Тож для вірного читання цього стандарту варто застосовувати судження, а також свій підхід до визначення ОКЗ окремо для кожного суб’єкта господарювання.
⚡️ УВАГА!!! Знижка на передплату «Головбух: Бюджет» до 40%!
Ряд припущень та зв’язків, що лежать в основі застосування ОКЗ на сьогодні, можуть не підходити для умов поточного середовища. Суб’єкти господарювання не повинні продовжувати застосовувати свою існуючу методологію ОКЗ механічно.
Наприклад, надання платіжних канікул для усіх позичальників в певних класах фінансових інструментів не повинно автоматично призводити до того, що усі ці інструменти вважаються такими, що зазнали ЗЗКР.
Для оцінки ЗЗКР МСФЗ 9 вимагає аби суб'єкти господарювання оцінювали зміни ризику настання дефолту, який відбудеться протягом очікуваного строку дії фінансового інструмента. Як оцінка ЗЗРК, так і оцінка ОКЗ повинні базуватися на обґрунтовано необхідній та підтверджуваній інформації, яка доступна для суб'єкта господарювання без надмірних витрат або зусиль.
Отже, виходячи з вищенаведених прикладів, можна зробити висновок, що Мінфін рекомендує кредитору самостійно вирішувати як змінювати облік фінансових інструментів через пандемію та заходи з її подолання.
ЗАВАНТАЖУЙТЕ повний текст роз'яснення щодо обліку очікуваних кредитних збитків із застосуванням МСФЗ 9 «Фінансові інструменти» з огляду на поточну невизначеність, що виникає внаслідок пандемії «Сovid-19»:
Мінфін оновив План рахунків та Типову кореспонденцію. Як бюджетні установи мають реагувати на ці оновлення — у публікації