Робота під час карантину: яких заходів має вжити працедавець

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Роботодавець має вжити певних заходів і попіклуватися про безпеку життя і здоров’я своїх працівників в рамках пандемії вірусу.

ТЕСТ для бухгалтера: Як організувати і оплатити роботу у період карантину

Робота під час карантину: яких заходів має вжити працедавець

З метою реалізації вимог, передбачених законодавством у разі встановлення карантину, роботодавці зобов’язані вжити наступних заходів:

  1. Надання працівникам щорічних основних та додаткових відпусток, інших оплачуваних відпусток, передбачених законодавством. Одним із заходів є переведення працівників на роботу в дистанційному режимі. Оплата праці при цьому залишається на рівні з оплатою праці яка нараховувалась працівнику до запровадження дистанційного режиму роботи. Неприпустимим є примусове відправлення працівників у відпустку без збереження заробітної плати, за це передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність.
  2. Встановлення працівникам неповного або скороченого робочого часу. На прохання вагітної жінки, жінки, яка має дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, власник або уповноважений ним орган зобов’язаний встановлювати їй неповний робочий день або неповний робочий тиждень. Оплата праці в цих випадках провадиться пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку. Робота на умовах неповного робочого часу не тягне за собою будь-яких обмежень обсягу трудових прав працівників.
  3. Запровадження роботи змінами. Як і у попередньому випадку, оплата проводиться за фактично виконану роботу (відпрацьований час). У разі, якщо неможлива реалізація вище запропонованих рішень, роботодавець може запровадити простій.
  4. Тимчасове запровадження дистанційної або надомної роботи.
  5. Введення простою. Час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду. Запровадження простою не вимагає згоди працівника. Це питання вирішується роботодавцем за погодженням (за наявності) з первинною профспілковою організацією або представником трудового колективу.
  6. Продовження роботи за умови застосування засобів індивідуального та колективного захисту. У випадку якщо всі перераховані варіанти вирішення проблеми організації роботи під час карантину не підходять, роботодавець має право продовження роботи із забезпеченням засобів індивідуального та колективного захисту, безоплатно забезпечити працівників засобами індивідуального захисту, мийними та знешкоджувальними, антисептичними та дезінфікуючими засобами, проінформувати працівників про профілактичні заходи, організувати максимально безпечну доставку працівників до місця роботи та у зворотньому напрямку тощо.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Господарський договір бюджетної установи

Господарський договір бюджетної установи — типи, види, істотні умови, порядок укладання та розірвання, перевірки. З якими господарськими договорами зазвичай мають справу бюджетники, чи є в них певні особливості?
24913

Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи 2025

Положення про бухгалтерську службу в 2025 році зазнало змін. У статті — актуальний бланк і пояснення від експерта про завдання, функціональні обов’язки та повноваження бухгалтерської служби бюджетної установи.
486

Зразок положення про оплату праці: скачайте

У статті — зразок положення про оплату праці працівників на прикладі комунального підприємства. Скористайтеся прикладом і складіть власне положення без помилок.
70797

Строковий трудовий договір: зразок, особливості оформлення

Коли можна укладати строковий трудовий договір у 2025 році, хто підпадає під винятки (вчитель-пенсіонер, відсторонений, тимчасовий працівник), і як правильно скласти документ — розповідаємо у статті. Скачайте зразок строкового договору і укладіть його без помилок.
91859

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді