Як правильно оформити повернення працівників після «карантинних» відпусток

Держпраці роз’яснює як правильно роботодавцеві відкликати працівників з «карантинних» відпусток та віддаленої роботи.

Календар бухгалтера на ЧЕРВЕНЬ

Як правильно оформити повернення працівників після «карантинних» відпусток

Насамперед треба визначити, які працівники необхідні на своїх робочих місцях, а які можуть продовжити працювати віддалено або в умовах гнучкого робочого часу.

Варто відмітити,що автоматичного повернення працівників на своїробочі місця законом не передбачено. Окрім випадків, коли працівник, виходячи у відпустку беззбереження зарплати, в заяві вказав дату виходу на роботу.

Переривання відпустки (основної або додаткової) можливе лише в крайніх випадках, передбачених ст. 79 КЗпП. У решті випадків вихід з відпустки має відбуватися зі згоди самого працівника. Тому роботодавець може вчинити так:

  • зв'язатися з працівниками та поінформувати їх про можливість виходу на роботу у зв'язку із закінченням карантину;
  • працівник має написати заяву з проханням перервати відпустку та стати до роботи;
  • на підставі заяви працівника видати наказ про переривання відпустки без збереження заробітної плати, яку було надано на час карантину;
  • у наказі вказати дату, коли працівнику потрібно стати до роботи. Примусити працівника вийти із відпустки роботодавець не може.

У разі запровадження роботодавцем дистанційної роботи під час карантину, до виходу працівників на свої робочі місця треба підготуватись. А саме:

  • визначитися з датою повернення працівників;
  • з'ясувати, чи всі працівники мають можливість працювати в офісі;
  • підготувати наказ (розпорядження) про припинення дистанційної роботи.

Також необхідно видати наказ про припинення дистанційної роботи на користь звичайного режиму роботи, в якому варто зазначити:

  • причину зміни режиму роботи з дистанційного на звичайний (у зв'язку із закінченням карантину та скасуванням обмежувальних заходів, відновленням роботи транспорту);
  • дату припинення дистанційної форми роботи;
  • дату виходу працівника на робоче місце;
  • перелік працівників, які повертаються до звичного режиму, та їхні посади;
  • порядок ознайомлення працівників з наказом та зміною режиму роботи.

Якщо частина працівників залишається вдома, то про це потрібно вказати в наказі або окремим наказом продовжити режим дистанційної роботи для певних працівників, але для цього такі працівники мають написати відповідні заяви.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Бронювання працівників – зміни з 01.12.2024

15 листопада Уряд оновив критерії бронювання та критерії для отримання критичності. Бронювання працівників підприємств із 1 грудня здійснюватимуть через Дію. Моніторинг підприємств та організацій здійснюватимуть щомісяця на відповідність всім критеріям критичності. Детальніше про зміни — у статті.
14188

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї.
9850

Гнучкий режим роботи

Гнучкий графік робочого часу може бути як тимчасовим, так і на постійній основі. Які особливості такого трудового розпорядку, як запровадити гнучкий режим роботи та вести облік робочого часу. Ці та інші пов’язані питання – у консультації.
12982

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді