Бюджети територіальних громад відтепер не залежать від районів

Сільські, селищні, міські бюджети більше не залежатимуть від району. Всі 1470 територіальних громад, межі яких днями затвердив Уряд, перейдуть на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.

Держбюджет-2020: дев’ять таблиць для розрахунків

Бюджети територіальних громад відтепер не залежать від районів

Це також випливає з проекту Закону №3614, який зареєстровано в Парламенті. Законопроект – один з пакету нормативно-правових документів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Виходячи із законопроекту, доходи і видатки між бюджетами районів та територіальних громад розмежують.

Районні бюджети, у відповідності до законопроекту, пропонується виключити із системи горизонтального вирівнювання. Тобто, районні бюджети не отримуватимуть базову дотацію і не будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом.

⚡️ УВАГА!!! Знижка на передплату «Головбух: Бюджет» до 40%!

Формування районних бюджетів здійснюватиметься за рахунок:

1) власних доходів:

  • податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є райрада,
  • плата за ліцензії та сертифікати господарської діяльності, що видані РДА,
  • орендна плата за користування майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є райради;
  • орендна плата за водні об’єкти, що надаються РДА та райрадами (до розмежування між громадами),
  • інші доходи.

УВАГА!!! Новий код доходу місцевого бюджету

2) дотацій та субвенцій, які можуть спрямовуватися з інших бюджетів.

Бюджети 1470 територіальних громад, згідно з чинним бюджетним та податковим законодавством, будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом. Серед їх основних надходжень:

  • ПДФО 60 %,
  • місцеві податки і збори,
  • рентні платежі,
  • акцизний податок,
  • доходи від використання комунального майна,
  • плата за надання адміністративних послуг,
  • трансферти (дотації, субвенції) тощо.

Отже, всі 1470 територіальних громад будуть незалежними – органи влади районного рівня не матимуть на них жодного адміністративного та фінансового впливу.

За матеріалами з Урядового порталу

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік витрат за договорами надання послуг в ОМС

Надання й отримання послуг – це повсякденність будь-якої бюджетної установи. Не виняток і органи місцевого самоврядування (ОМС). Як обліковувати витрати на послуги, зокрема за цивільно-правовими договорами – у даному огляді.
3481

Облік витрат за соціальними внесками в ОМС

За якими виплатами ОМС має нараховувати соціальні внески, серед яких ЄСВ і пенсійний збір? Мінімальні та максимальні розміри ЄСВ, загальні правила нарахування й бухгалтерські проведення для обліку витрат ОМС за соціальними внесками – все це у консультації.
2940

Як вести облік витрат із зарплати ОМС

Заробітна плата займає завжди суттєву частку у загальних витратах будь-якої бюджетної установи й органи місцевого самоврядування (ОМС) – не виняток. Як вести облік таких витрат, що до них належать, які правила їхнього нарахування, про виплату авансу та бухгалтерські проведення в ОМС – у даному огляді.
7245

Методика розподілу орендної плати в ОМС

Здавання майна в оренду – типова господарська операція, але у бюджетників вона має спеціальне законодавче регулювання. З’ясуємо, куди має надходити орендна плата – до самих ОМС чи до доходної частини місцевого бюджету, а також, як на практиці виглядає методика розподілу орендної плати.
4278

Облік та документальне оформлення передачі комунального майна ОМС

Комунальне майно має особливий правовий статус, знаходиться під управлінням ОМС та може передаватися рішенням місцевої ради на баланс інших комунальних закладів та комунальних підприємств. Як обліковувати таке майно, оформити документально його передачу – у цьому огляді.
24267

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді