Чи правомірно вимагати негативний ПЛР-тест у працівника після COVID-19?

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Щоб вийти на роботу після COVID-19, не потрібен негативний ПЛР-тест

Ваш безплатний доступ до курсів Вищої Школи Бухгалтерів

Чи правомірно вимагати негативний ПЛР-тест у працівника після COVID-19?

Що нового. Не вимагайте від працівників, які одужали після коронавірусної хвороби, негативний ПЛР-тест.

Головний санітарний лікар України, заступник міністра МОЗ Віктор Ляшко повідомив, що чимало роботодавців не допускають людей на роботу без негативного ПЛР-тесту після того, як лікар закрив їм лікарняний. Це суперечить закону.

У стандарті медичної допомоги хворим на COVID-19 чітко визначено три рівнозначні умови, коли можна закрити лікарняний:

  • минуло 10 днів з першого дня симптомів і впродовж трьох днів із цих 10 відсутні симптоми хвороби;
  • минуло 10 днів від моменту, коли отримали позитивний результат ПЛР-тесту, і впродовж трьох днів із цих 10 відсутні симптоми хвороби;
  • негативний ПЛР-тест.

Тож чинити булінг стосовно працівників, які хворіли на COVID-19, заборонено. Якщо лікар закрив лікарняний, спокійно допускайте працівників до робочого колективу.

Джерело: відеозапис брифінгу В. Ляшка від 05.11.2020

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
109

Електронний лікарняний 2026: інструкції для бухгалтера

Виокремили найважливіше про електронний лікарняний для бухгалтерів. Про терміни оформлення та виплати допомоги з тимчасової непрацездатності та з вагітності та пологів на основі е-лікарняних поговоримо у статті
81205

Лікарняні сумісникам у 2026 році: обчислення, приклади і табелювання

Лікарняні сумісникам варто нараховувати враховуючи квітневі зміни у 2026 році. У статті пояснюємо на прикладах нові правила, які документи подавати, як табелювати відсутність та як правильно обчислити лікарняні за сумісництвом
279511

Лікарняний під час відпустки: готовий розрахунок в обліку

Працівник пішов на лікарняний під час щорічної відпустки. У цій ситуації виникає чимало питань. Чи потрібно оплачувати листок непрацездатності, чи продовжувати відпустку, чи переносити її на інший строк. Потрібно робити перерахунок оплати відпустки через лікарняний чи ні. Розгляньмо відповіді на ці питання по черзі
49277

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді