Алгоритм реорганізації сільських/селищних/міських рад, їхніх виконавчих органів як ЮО публічного права

Алгоритм реорганізації сільських/селищних/міських рад, їхніх виконавчих органів як ЮО публічного права

Як правильно завершити бюджетний рік 2020

17 листопада 2020 року депутати прийняли Проєкт Закону № 3651-д (далі — Закон), який вносить зміни до Закону про місцеве самовядування та інших законів України, які врегульовують окремі питання організації та діяльності ОМС і райдержадміністрацій, що виникли у процесі реформи АТУ України .

Закон регламентує, що реорганізацію відповідних ЮО — місцевих рад, обраних розформованими ТГ та розміщених поза адмінцентром сформованої ТГ, розпочинають не пізніше завершення другої сесії новообраної ради. Реорганізацію таких ЮО проводять шляхом їх приєднання до ЮО — місцевої ради, розміщеної в адмінцентрі сформованої ТГ, яка є їх правонаступником. Після завершення реорганізації відповідні місцеві ради припиняють як ЮО.

Реорганізацію відповідних ЮО — виконавчих комітетів рад, які припиняють, починають із дня, коли новообрана рада затвердить персональний склад її виконавчого комітету. Реорганізацію таких ЮО проводять шляхом їх приєднання до ЮО — виконавчого комітету новообраної ради, яка є їх правонаступником. Після завершення реорганізації відповідні ЮО — виконавчі комітети місцевих рад припиняють як ЮО.

Аби реорганізацію місцевих рад та їхніх виконавчих комітетів проводили оперативно та без перешкод, нормотворці передбачили для них норми пом’якшувальної дії. Вони регламентують, що під час реорганізації ЮО — ОМС у зв’язку зі змінами в АТУ України не застосовують положення законодавства, які встановлюють:

  • обов’язок ОМС одержувати згоду кредиторів щодо заміни боржника у зобов’язанні або переведення боргу;
  • право кредиторів вимагати від ОМС у зв’язку з проведенням реорганізації виконати зобов’язання, достроково їх припинити/виконати та відшкодувати збитки;
  • неможливість завершити реорганізацію ОМС до того, як вони задовольнять вимоги, які заявили кредитори (далі — положення законодавства щодо взаємодії з кредиторами).

Під час реорганізації ЮО — місцевих рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких ЮО виконує місцевий голова, якого обрала сформована ТГ. За поданням такого голови місцева рада може утворювати комісії, щоб ЮО, які реорганізують, змогли виконувати повноваження з управління справами.

Нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії рад, іхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, повноваження яких припинили, зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб. Однак новообрана рада/її виконавчий комітет можуть уносити зміни до актів відповідних ОМС, правонаступниками яких вони є, та їхніх посадових осіб, а також визнавати їх такими, що втратили чинність/скасовувати.

Інші важливі зміни у Законі про місцеве самовядування ➤➤➤

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як проводять перевірку в ОМС

Стаття присвячена питанням видів державного контролю за фінансово-господарською діяльністю органів місцевого самоврядування. Дізнаєтеся також як ревізори готуються до ревізії та отримаєте поради як підготуватися до зустрічі з ревізорами і на які моменти господарської діяльності звернути увагу.
11206

Як здійснити розрахунок заробітної плати старости: приклади

Староста — важлива посада в сучасних органах місцевого самоврядування. Як розрахувати зарплату старости. Який староста має посадовий оклад, доплати й надбавки, оздоровчі, матеріальну допомогу. Все закріплено на прикладі, що містить і бухгалтерські проведення
24511

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації
19671

Облік безоплатно отриманих основних засобів

Бюджетні установи отримують основні засоби без оплати: від юридичних і фізичних осіб як дарунок, а також від інших бюджетних установ. Як показати в обліку дарунки – від отримання до амортизації
40897

Благодійна допомога ОМС

Стаття присвячена питанню законного способу отримання благодійної допомоги органами місцевого самоврядування
14826

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді