Алгоритм реорганізації сільських/селищних/міських рад, їхніх виконавчих органів як ЮО публічного права

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Алгоритм реорганізації сільських/селищних/міських рад, їхніх виконавчих органів як ЮО публічного права

Як правильно завершити бюджетний рік 2020

17 листопада 2020 року депутати прийняли Проєкт Закону № 3651-д (далі — Закон), який вносить зміни до Закону про місцеве самовядування та інших законів України, які врегульовують окремі питання організації та діяльності ОМС і райдержадміністрацій, що виникли у процесі реформи АТУ України .

Закон регламентує, що реорганізацію відповідних ЮО — місцевих рад, обраних розформованими ТГ та розміщених поза адмінцентром сформованої ТГ, розпочинають не пізніше завершення другої сесії новообраної ради. Реорганізацію таких ЮО проводять шляхом їх приєднання до ЮО — місцевої ради, розміщеної в адмінцентрі сформованої ТГ, яка є їх правонаступником. Після завершення реорганізації відповідні місцеві ради припиняють як ЮО.

Реорганізацію відповідних ЮО — виконавчих комітетів рад, які припиняють, починають із дня, коли новообрана рада затвердить персональний склад її виконавчого комітету. Реорганізацію таких ЮО проводять шляхом їх приєднання до ЮО — виконавчого комітету новообраної ради, яка є їх правонаступником. Після завершення реорганізації відповідні ЮО — виконавчі комітети місцевих рад припиняють як ЮО.

Аби реорганізацію місцевих рад та їхніх виконавчих комітетів проводили оперативно та без перешкод, нормотворці передбачили для них норми пом’якшувальної дії. Вони регламентують, що під час реорганізації ЮО — ОМС у зв’язку зі змінами в АТУ України не застосовують положення законодавства, які встановлюють:

  • обов’язок ОМС одержувати згоду кредиторів щодо заміни боржника у зобов’язанні або переведення боргу;
  • право кредиторів вимагати від ОМС у зв’язку з проведенням реорганізації виконати зобов’язання, достроково їх припинити/виконати та відшкодувати збитки;
  • неможливість завершити реорганізацію ОМС до того, як вони задовольнять вимоги, які заявили кредитори (далі — положення законодавства щодо взаємодії з кредиторами).

Під час реорганізації ЮО — місцевих рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких ЮО виконує місцевий голова, якого обрала сформована ТГ. За поданням такого голови місцева рада може утворювати комісії, щоб ЮО, які реорганізують, змогли виконувати повноваження з управління справами.

Нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії рад, іхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, повноваження яких припинили, зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб. Однак новообрана рада/її виконавчий комітет можуть уносити зміни до актів відповідних ОМС, правонаступниками яких вони є, та їхніх посадових осіб, а також визнавати їх такими, що втратили чинність/скасовувати.

Інші важливі зміни у Законі про місцеве самовядування ➤➤➤

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Програмно-цільовий метод: як застосувати на практиці

В основу процесу складання місцевих бюджетів, їхнього виконання та звітування покладений програмно-цільовий метод (ПЦМ). Що це таке та яка бюджетна документація з цим методом пов’язана — у цьому огляді
9262

Місцеві бюджети 2025: доходи та видатки

Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
46062

Як оформити передачу комунального майна ОМС: облік і проведення

Передача комунального майна з балансу на баланс між установами потребує правильного документального оформлення та бухгалтерського обліку. Які акти складати, які проведення застосовувати, як обліковується прийняття майна — розповідємо в статті
46404

ІАС «LOGICA» методичні рекомендації

Впровадження інформаційно-аналітичної системи управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів дозволило оперативно взаємодіяти Мінфіну, ДПС, Казначейству, ОМС та учасникам бюджетного процесу на місцевому рівні. Як і будь-яка інша ІАС має свої правила реєстрації, перереєстрації, взаємодії її учасників. Розглянемо що таке ІАС «LOGICA», які правила встановлені щодо реєстрації та взаємодії користувачів та які НПА при цьому потрібно враховувати, які ІАС «LOGICA» рекомендації використовувати
15057

Благодійна допомога ОМС

Стаття присвячена питанню законного способу отримання благодійної допомоги органами місцевого самоврядування
18452

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді