Алгоритм реорганізації сільських/селищних/міських рад, їхніх виконавчих органів як ЮО публічного права

Алгоритм реорганізації сільських/селищних/міських рад, їхніх виконавчих органів як ЮО публічного права

Як правильно завершити бюджетний рік 2020

17 листопада 2020 року депутати прийняли Проєкт Закону № 3651-д (далі — Закон), який вносить зміни до Закону про місцеве самовядування та інших законів України, які врегульовують окремі питання організації та діяльності ОМС і райдержадміністрацій, що виникли у процесі реформи АТУ України .

Закон регламентує, що реорганізацію відповідних ЮО — місцевих рад, обраних розформованими ТГ та розміщених поза адмінцентром сформованої ТГ, розпочинають не пізніше завершення другої сесії новообраної ради. Реорганізацію таких ЮО проводять шляхом їх приєднання до ЮО — місцевої ради, розміщеної в адмінцентрі сформованої ТГ, яка є їх правонаступником. Після завершення реорганізації відповідні місцеві ради припиняють як ЮО.

Реорганізацію відповідних ЮО — виконавчих комітетів рад, які припиняють, починають із дня, коли новообрана рада затвердить персональний склад її виконавчого комітету. Реорганізацію таких ЮО проводять шляхом їх приєднання до ЮО — виконавчого комітету новообраної ради, яка є їх правонаступником. Після завершення реорганізації відповідні ЮО — виконавчі комітети місцевих рад припиняють як ЮО.

Аби реорганізацію місцевих рад та їхніх виконавчих комітетів проводили оперативно та без перешкод, нормотворці передбачили для них норми пом’якшувальної дії. Вони регламентують, що під час реорганізації ЮО — ОМС у зв’язку зі змінами в АТУ України не застосовують положення законодавства, які встановлюють:

  • обов’язок ОМС одержувати згоду кредиторів щодо заміни боржника у зобов’язанні або переведення боргу;
  • право кредиторів вимагати від ОМС у зв’язку з проведенням реорганізації виконати зобов’язання, достроково їх припинити/виконати та відшкодувати збитки;
  • неможливість завершити реорганізацію ОМС до того, як вони задовольнять вимоги, які заявили кредитори (далі — положення законодавства щодо взаємодії з кредиторами).

Під час реорганізації ЮО — місцевих рад та/або їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких ЮО виконує місцевий голова, якого обрала сформована ТГ. За поданням такого голови місцева рада може утворювати комісії, щоб ЮО, які реорганізують, змогли виконувати повноваження з управління справами.

Нормативно-правові акти, невиконані акти індивідуальної дії рад, іхніх виконавчих комітетів, сільського голови, який одноособово виконував функції виконавчого органу сільської ради, повноваження яких припинили, зберігають чинність на відповідних територіях та для відповідних осіб. Однак новообрана рада/її виконавчий комітет можуть уносити зміни до актів відповідних ОМС, правонаступниками яких вони є, та їхніх посадових осіб, а також визнавати їх такими, що втратили чинність/скасовувати.

Інші важливі зміни у Законі про місцеве самовядування ➤➤➤

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш Telegram або FB та читайте важливі новини від порталу "Бюджетник" першими.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові зобов’язання ОМС

Органи місцевого самоврядування теж є платниками податків. Які саме податки вони сплачують так як показати в обліку нарахування податкових зобов’язань з податків і зборів та їхнє погашення ОМС, якими є бухгалтерські проведення по нарахуванню та погашенню податкових зобов’язань – у даному огляді.
6190

Податки в ОМС: бухоблік та проведення

Сплата податків не минає нікого. І бюджетники не виключення. Навіть ті, які мають відношення до влади, зокрема й місцевої. Які податки і збори є витратами ОМС, як їх обліковувати, бухгалтерські проведення. Про це та інше – у консультації.
10027

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації.
11784

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1434

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді