Перевірки військового обліку на підприємстві — хто проводить та яка відповідальність

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Українські підприємства усіх форм власності мають вести військовий облік. Закон України «Про військовий обов'язок і військову службу» встановлює перелік обов'язків роботодавця з військового обліку.

перевірки військового обліку

✔ ЯК ПЕРЕДАТИ ДЕРЖМАЙНО НА ПОТРЕБИ ЗСУ

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів голови райдержадміністрацій, міські голови міст обласного значення щороку затверджують:

  • план перевірок стану військового обліку на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
  • завдання з методичного забезпечення військового обліку й підвищення кваліфікації посадових осіб, відповідальних за організацію та ведення військового обліку.

За цими планами Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки проводять перевірки підприємств, в яких працюють військовозобов'язані -  заброньовані та ті, які мають мобілізаційні розпорядження.

Крім ТЦК повноваження щодо перевірки стану ведення військового обліку покладено  на:

  1. Центральні органи виконавчої влади та інші держоргани, які відповідно до затверджених ними планів проводять щороку перевірку стану військового обліку на підприємствах, в установах й організаціях, які перебувають у сфері їхнього управління.
  2. Облдержадміністрації, які у взаємодії з обласними військовими комісаріатами можуть здійснювати перевірку держорганів, підприємств, установ й організацій, що перебувають на території їхньої відповідальності.
  3. Оперативні командування, які відповідно до затвердженого Генштабом Збройних сил плану проводять перевірку держорганів, підприємств, установ й організацій, що перебувають у межах зони відповідальності згідно з військово-адміністративним поділом території України.

Відповідальність за порушення норм ведення військового обліку на підприємстві

Законом передбачені адміністративні штрафи, які накладаються на роботодавця за результатами перевірок.

Стаття 210-1 КУпАП «Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію» передбачає штраф за перше порушення:

  • для громадян від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн. - 3 400 грн.);
  • для посадових осіб від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн. - 5 100 грн.).

За повторне порушення протягом року:

  • для громадян від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн. - 5 100 грн.);
  • для посадових осіб від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 100 грн. - 8 500 грн.).

Експерти порталу «Бухгалтерія для бюджету та ОМС» нагадують, що бюджетні установи стають заручниками у питанні ведення військового обліку. За наявності на військовому обліку в держорганах та установах менше ніж 500 призовників і військовозобов’язаних обов’язок вести військовий покладається на посадову особу служби персоналу або служби управління персоналом.

В цьому випадку дозволений максимальний розмір доплати працівнику, відповідальному за ведення військового обліку, — 50% його посадового окладу. Для окремої штатної одиниці не буде доплат, проте можливі надбавки, скажімо за складність і напруженість у роботі.

За матеріалами Федерації професійних спілок України

⚡️ ПОДАТКОВІ ПЕРЕВІРКИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ ⚡️

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Зустрічна звірка під час ревізії: обов’язки бухгалтера, ризики та захист прав

До вашої установи прийшли з ревізією і проводять зустрічну звірку? Пояснюємо, кого і як перевіряють, які документи готувати, як діяти бухгалтеру та керівнику, і як захистити свої права.
6065

Акт ревізії 2025: що робити з висновками ревізорів

Що таке акт ревізії, як його читати та на що звертати увагу, які документи надати ревізорам? Як правильно написати пояснення та як діяти, коли не згодні з висновками ревізорів — далі у статті
33524

Товарно-транспортна накладна: бланк та зразок заповнення 2025

Товарно-транспортна накладна – це належне оформлення процесу транспортування ТМЦ в усіх його учасників. Вона необхідна і для бухобліку, і для контролю перевезення. У статті знайдете актуальний бланк ТТН 2025, зразок заповнення та поради щодо виправлення помилок у документі.
192424

Як розпорядник бюджетних коштів відповідає за помилки одержувача

Яких порушень найчастіше припускаються розпорядники та одержувачі бюджетних коштів? Чим може завершитися перевірка, якщо аудитори виявляють серйозні недоліки у використанні бюджетних ресурсів? У статті розповідаємо, які помилки притаманні одержувачу та чому це може стати головним болем розпорядника бюджетних коштів.
23743

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді