Визначення та розмір операцій, які підлягають фінмоніторингу, наведено у статтях 20, 21 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - Закон).
Ознаки порогових фінансових операцій
Операція є пороговою та підпадає під норми Закону, якщо сума на кожну операцію:
- дорівнює чи перевищує 400 тис. грн (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, — 55 тис. грн);
- або дорівнює чи перевищує суму в іноземній валюті, банківських металах, інших активах, еквівалентну за офіційним курсом гривні до іноземних валют і банківських металів 400 тис. грн. на момент проведення фіноперації (для суб’єктів господарювання, які проводять лотереї та/або азартні ігри, — 55 тис. грн).
Додаткові ознаки:
- хоча б один із учасників фіноперації має відповідну реєстрацію, місце проживання чи місцезнаходження в державі, яка не виконує рекомендації міжнародних організацій, задіяних у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, або однією із сторін є особа, яка має рахунок у банку, зареєстрованому в зазначеній державі;
- фіноперацію проводить одна з політично значущих осіб, члени її сім’ї та/або особи, пов’язані із політично значущими особами;
- платіжні операції з переказу коштів за кордон (зокрема до держав, визначених Кабміном як офшорні зони);
- фіноперації з готівкою.
Також фіноперації незалежно від суми вважаються підозрілими, якщо суб’єкт первинного фінмоніторингу має підозру або має достатні підстави для підозри, що вони є результатом злочинної діяльності або пов’язані чи стосуються фінансування тероризму або розповсюдження зброї масового знищення.
Нагадаємо, що в сфері моніторингу публічних закупівель передбачено чотири види держфінконтролю:
- державний фінансовий аудит;
- інспектування;
- перевірка державних закупівель;
- моніторинг закупівель.