Пенсійний фонд України пояснює, як подати заяву на недоотриману пенсію за померлого пенсіонера. Є два шляхи: безпосередньо у сервісному центрі Пенсійного фонду України або через вебпортал електронних послуг ПФУ.
Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій затверджений постановою правління ПФУ 25.11.2005 №22-1. Наводимо перелік необхідних документів:
- свідоцтво про смерть пенсіонера,
- документи, які підтверджують родинні стосунки з померлим пенсіонером,
- документ, що посвідчує особу заявника,
- реквізити банківського рахунку,
- члени сім’ї надають паспорт або інші документи, які засвідчують їхнє проживання з пенсіонером на день його смерті,
- непрацездатні члени сім’ї подають документи, що засвідчують перебування на утриманні пенсіонера до його смерті.
Якщо недоотримана пенсія увійшла до складу спадщини, то для її одержання до документу, що посвідчує особу заявника, і свідоцтва про смерть, також додається свідоцтво про право на спадщину. Недоотримані пенсії, призначені за Законом «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», не включаються до складу спадщини і виплачуються за звернення, але не пізніше 6 місяців після смерті пенсіонера.
Днем звернення за виплатою недоотриманої пенсії вважається день прийняття заяви з усіма необхідними документами. У разі подання заяви через вебпортал — дата реєстрації заяви зі сканованими копіями документів.
Недоотримана пенсія виплачується Пенсійним фондом через зарахування коштів на поточний банківський рахунок заявника. Якщо у одержувача поточний банківський рахунок відсутній, то виплату можна одержати через міжнародну платіжну систему «Швидка копійка» у будь-якому відділенні Ощадбанку, пред’явивши паспорт та ідентифікаційний код.
Як подати заяву на виплату недоотриманої пенсії
Для подання заяви на вебпорталі ПФУ потрібно пройти кілька кроків.
Крок 1. Авторизуйтесь на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Крок 2. Перейдіть у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» та оберіть вкладку «Заява на виплату недоотриманої пенсії».
Крок 3. Заповніть поля електронної заяви, що з’явиться на екрані.
Крок 4. Додайте до заяви скан-копії необхідних документів.
Крок 5. Дайте згоду на передачу та обробку персональних даних та натисніть «Сформувати заяву».
Крок 6. Відслідковуйте статус обробки заяви у розділі «Мої звернення».
Увага! Скановані копії документів, які додаються до заяви на недоотриману пенсію, мають містити чітке та повне зображення тексту та його реквізитів.