Коли замовник має право відхилити тендерні пропозиції учасників – перелік підстав

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Уряд розширив перелік підстав, за яких замовник відмовляє учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхиляє тендерну пропозицію цього учасника.

підстави для відхилення тендерної пропозиції

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

У період воєнного стану замовник відмовлятиме учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилятиме його тендерну пропозицію у таких ситуаціях:

  1. замовник має незаперечні докази того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій/посадовій особі замовника, іншого держоргану винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
  2. відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
  3. керівника учасника, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
  4. учасник протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів, тобто порушував пункт 4 частини 2 статті 6, пункт 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції»;
  5. фізична особа, яка є учасником, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено;
  6. керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено;
  7. тендерна пропозиція подана учасником, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі, чи з уповноваженою особою, чи з керівником замовника;
  8. учасник визнаний банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
  9. у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відсутня інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи — учасника, у т. ч. кінцевого бенефіціарного власника її засновника. Наявність такої інформації для юросіб — резидентів, а також винятки визначені у пункті 9 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»;
  10. юрособа—резидент, яка є учасником, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі, у т. ч. за лотом дорівнює чи перевищує 20 млн грн;
  11. учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник/акціонер юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»;
  12. керівника учасника, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.

Окрім цього на розсуд замовника він може відмовити учаснику в участі у відкритих торгах та відхилити його тендерну пропозицію, якщо учасник не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків — протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. 

Не відмовлятиме йому, якщо замовник вважатиме достатнім підтвердження учасника, що ним:

  • вжито заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах;
  • сплачено або будуть сплачені відповідні зобов’язання та відшкодовані завдані збитки. 

Усі ці підстави та ситуації визначає оновлений пункт 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
29993

Переговорна процедура закупівлі: 4 кроки та десяток застережень

Переговорна процедура закупівлі 2020 та її алгоритм простіший, аніж конкурентних процедур. Попри це в ньому чимало місць, де замовник може помилитися — обґрунтування, документи від учасника, кваліфікація, відсутність підстав для відхилення за статтею 17, забезпечення. Усі застереження та поради — у цій статті.
10527

Закупівлі електроенергії: у кого купувати та як формується ціна на ринку

Замовникам складно самотужки розібратися з тим, як працює ринок електроенергії в Україні 2020. Звідси й проблеми в закупівлях. Тож перш ніж закуповувати електроенергію, варто опанувати правила роботи ринку та розрахунку ціни
3014

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді