Опублікована нова редакція Особливостей здійснення публічних закупівель

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
За три дні набере чинності постанова Кабміну про особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників.

публічні закупівлі нова редакція особливостей

Калькулятор штрафів

Уряд затвердив нову редакцію Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).

Замовники під час здійснення публічної закупівлі визначаючи умови для надання:

  • учасником забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, підстави для його неповернення — мають керуватись статтею 25 «Забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» Закону про публічні закупівлі та пунктом 47 Особливостей, який визначає підстави для відмови учаснику в участі у відкритих торгах/відхилення тендерної пропозиції учасника;
  • переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю, підстави для його неповернення — мають керуватись статтею 27 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» Закону про публічні закупівлі та пунктом 21 Особливостей, який визначає підстави визнання договору про закупівлю нікчемним.

Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (абз. 2 п. 17 Особливостей).

Змінені особливості проведення відкритих торгів із застосуванням електронного аукціону та без нього — за обґрунтованим рішенням замовника (оновлені пункти 35–41 Особливостей).

Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника підтверджує в ЕСЗ відсутність в учасника підстав, визначених підпунктами 1 і 7 пункту 47 Особливостей:

  • щодо доказів того, що учасник пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого держоргану винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
  • визнання учасника пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника.

З Особливостей вилучили норму:

  • яка дозволяла замовнику укладати один договір про закупівлю з переможцем, об’єднавши лоти, за якими його визнали переможцем;
  • пояснювала розуміння аномально низької ціни тендерної пропозиції.

Постанову КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 і від 21 березня 2023 р. № 253 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 12.05.2023 № 471, сьогодні, 16 травня, опублікували в газеті «Урядовий кур’єр». Набере чинності вона через три дні.

 

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4759

Оренда комунального та державного майна в Україні

Процедура оренди державного та комунального майна 2024 для держорганів, ОМС, бюджетних установ регламентована різними нормативно-правовими актами. Розглянемо чим керуватись при передачі в оренду державного чи комунального майна.
1481

Закупівля послуг з поточного ремонту: які нюанси врахувати

Час від часу у замовника виникає потреба в проведенні поточного ремонту, і для цього він має за законодавством провести закупівлю товарів й послуг. Поточний ремонт як предмет закупівлі належить до послуг, а для закупівлі послуг закупівельне законодавство встановлює свої вимоги. І самому розібратися з ними іноді замовнику не під силу. Допоможемо йому в цьому.
5902

ТОП-3 способи визначення та призначення уповноваженої особи

Закон про публічні закупівлі передбачає три способи призначення уповноваженої особи, яка буде відповідальною за організацію та проведення закупівель в установі. Який спосіб обрати та на що при цьому звернути увагу детальніше в публікації.
4752

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді