Місцеві голови зможуть очолювати військові адміністрації без порушення законодавства

В Раді готують до голосування в першому читанні проєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення повноважень органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у період дії воєнного стану» № 8056.

місцеві голови зможуть очолювати військові адміністрації без порушення законодавства

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування Комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Віталій Безгін заявив, що законопроєкт вноситься на перше читання в парламенті. За словами Безгіна, на півдні України приблизно 70% голів ВА населених пунктів – голови громад, яких потенційно можуть звинуватяти у порушенні законодавства через сумісництво.

Наводимо ключові зміни, які вносяться в проєкті №8056.

Щодо створення військових адміністрацій

  1. Військова адміністрація населеного пункту (населених пунктів) є юридичною особою публічного права. Державній реєстрації підлягають зміни відомостей про військово-цивільну адміністрацію як юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в частині зміни найменування такої особи.
  2. ВА очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією голови відповідної обласної державної адміністрації (начальника відповідної обласної військової адміністрації – в разі її утворення).
  3. Начальником ВА може бути призначений відповідний сільський, селищний, міський голова, особа, яка здійснює повноваження відповідного сільського, селищного, міського голови або інша особа.
  4. Районна, обласна військова адміністрація тимчасово здійснює повноваження відповідної районної, обласної ради, передбаченим цим Законом, у разі:
  • утворення такої військової адміністрації в районі, області, де здійснювала діяльність відповідна військово-цивільна адміністрація - з дня набрання чинності акту  Президентом України про її утворення;
  • тимчасової окупації або оточення адміністративного центру відповідного району, області, визнаного рішенням уповноваженого органу – з дня набрання чинності таким рішенням;
  • прийняття Верховною Радою України за поданням Президента України рішення, передбаченого частиною третьою статті 10 цього Закону – з дня набрання чинності  таким рішенням.

Щодо сумісництва

  1. Сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту, виконання повноважень начальника відповідної військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) або підприємницькою діяльністю за винятком випадків, передбачених законами України.
  2. У разі призначення відповідного сільського, селищного, міського голови на посаду начальника ВА цього населеного пункту здійснення повноважень начальника військової адміністрації не вважається сумісництвом або суміщенням посад. Дія їх трудових договорів із відповідною радою (виконавчим комітетом цієї ради) як юридичною особою публічного права, не припиняється.
  3. ВА формуються з військовослужбовців військових формувань, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту, які відряджаються до них із залишенням на військовій службі, службі в правоохоронних органах, органах та підрозділах цивільного захисту без виключення зі списків особового складу, а також працівників, які уклали трудові договори із зазначеними військовими адміністраціями.
  4. Перелік посад, що можуть бути заміщені військовослужбовцями військових формувань, особами рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту у військовій адміністрації населеного пункту (населених пунктів), районній, обласній військовій адміністрації, затверджуються Президентом України за поданням Головнокомандувача Збройних Сил України.

За матеріалами Децентралізація

 

В Раді готують до голосування в першому читанні проєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення повноважень органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у період дії воєнного стану» № 8056.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові зобов’язання ОМС

Органи місцевого самоврядування теж є платниками податків. Які саме податки вони сплачують так як показати в обліку нарахування податкових зобов’язань з податків і зборів та їхнє погашення ОМС, якими є бухгалтерські проведення по нарахуванню та погашенню податкових зобов’язань – у даному огляді.
6201

Податки в ОМС: бухоблік та проведення

Сплата податків не минає нікого. І бюджетники не виключення. Навіть ті, які мають відношення до влади, зокрема й місцевої. Які податки і збори є витратами ОМС, як їх обліковувати, бухгалтерські проведення. Про це та інше – у консультації.
10052

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації.
11813

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1502

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді