Новації у закупівлі послуг енергосервісу

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Замовник енергосервісу не відміняє тендер через незатвердження істотних умов енергосервісного договору.

закупівлі послуг енергосервісу

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), відтепер визначають новий розділ «Особливості здійснення процедур закупівлі послуг енергосервісу».

Закупівлі енергосервісу проводять відповідно до Закону України «Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації» від 09.04.2015 № 327-VIII з урахуванням положень, визначених новим розділом Особливостей.

Для проведення процедури закупівлі енергосервісу базовий рівень споживання паливно-енергетичних ресурсів (ПЕР) та житлово-комунальних послуг (ЖКП) як значення у натуральних показниках обсягів річного та помісячного споживання визначають відповідно до Методики, затвердженої Мінінфраструктури. За її відсутності — як усереднене значення у натуральних показниках обсягів річного та помісячного споживання за 2019 та 2021 роки ПЕР та ЖКП об’єктом енергосервісу із зазначенням обсягів споживання кожного виду ПЕР та ЖКП.

Тендерна документація також повинна містити базовий річний рівень споживання ПЕР та ЖКП в цілому за календарний рік та кожний місяць у натуральних показниках та у грошовій формі за цінами (тарифами), чинними на дату оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі. Базовий річний рівень не затверджує:

  • виконавчий орган відповідної місцевої ради/місцевий орган виконавчої влади — щодо об’єктів комунальної власності;
  • центральний орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить замовник енергосервісу (щодо об’єктів державної власності).

У разі проведення процедури відкритих торгів для укладення енергосервісного договору замовник енергосервісу може не оприлюднювати в ЕСЗ інформацію з обмеженим доступом або інформацію, розголошення якої під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці і порядку. Перелік такої інформації визначають відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про державну таємницю».

Окрім процедури відкритих торгів або переговорної процедури закупівлі послуги з енергосервісу можуть закуповувати шляхом укладення енергосервісного договору без застосування відкритих торгів за наявності одночасно двох таких підстав:

  1. енергосервіс закуповують для впровадження комплексу робіт (енергоефективних заходів) на об’єкті енергосервісу із рівнем скорочення споживання та/або витрат на оплату ПЕР та ЖКП не менш як 50% відносно базового річного рівня їх споживання за енергосервісним договором. Комплекс робіт (енергоефективних заходів) та розрахунок рівня скорочення споживання відповідних ПЕР та ЖКП за енергосервісним договором повинні відповідати рекомендаціям та розрахункам, що містяться в енергетичному сертифікаті або у звіті з енергоаудиту об’єкта енергосервісу;
  2. виконавець енергосервісу має досвід виконання енергосервісного договору із рівнем скорочення споживання та/або витрат на оплату ПЕР та ЖКП не менш як 50% відносно базового річного рівня їх споживання із підтвердженням досягнення зазначеного показника скорочення споживання шляхом представлення актів виконання зобов’язань за енергосервісним договором та відповідних розрахунків за один календарний рік.

Замовник енергосервісу після прийняття рішення про намір укласти енергосервісний договір з учасником-переможцем не подає істотні умови договору на затвердження:

  • Держенергоефективності — щодо об’єктів державної власності;

  • ВР АР Крим, відповідній місцевій раді — щодо об’єктів комунальної власності.

Замовник енергосервісу не відміняє тендер через незатвердження істотних умов енергосервісного договору.

Розпорядники бюджетних коштів, в оперативному управлінні або господарському віданні яких перебувають об’єкти, щодо яких здійснюється закупівля енергосервісу, мають право брати довгострокові зобов’язання за енергосервісом без затвердження істотних умов енергосервісних договорів:

  • Держенергоефективності — щодо об’єктів державної власності;
  • ВР АР Крим, відповідною місцевою радою — щодо об’єктів комунальної власності.

Замовник енергосервісу укладає енергосервісний договір з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі енергосервісу, у строки, що визначені частиною шостою статті 33 Закону.

За результатами закупівлі енергосервісу без застосування відкритих торгів замовник енергосервісу оприлюднює в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, енергосервісний договір та всі додатки до нього не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору.

Замовник енергосервісу після укладення енергосервісного договору надає кожного півріччя Держенергоефективності інформацію про результати його виконання за формою, визначеною Держенергоефективності.

Постанова КМУ від 19.06.2023 № 621, яка доповнила Особливості новим розділом, набрала чинності 21.06.2023.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Як реєструвати договори в органах Казначейства в умовах воєнного стану

Укласти договір про закупівлю – це пів справи, аби його виконати за кошти державного чи місцевого бюджету – обов’язково потрібно зареєструвати взяття відповідного бюджетного зобов’язання. Розберемо окремі нюанси укладення договорів та дамо поради для реєстрації зобов’язань за ними відповідно до законодавства, що діє наразі.
4758

Посадова інструкція фахівця з публічних закупівель

Що повинен знати фахівець з публічних закупівель, які він має права, завдання та обов’язки і яку відповідальність нестиме у разі порушення — визначає посадова інструкція фахівця з публічних закупівель. Наведемо її зразок.
30733

Переговорна процедура закупівлі: 4 кроки та десяток застережень

Переговорна процедура закупівлі 2020 та її алгоритм простіший, аніж конкурентних процедур. Попри це в ньому чимало місць, де замовник може помилитися — обґрунтування, документи від учасника, кваліфікація, відсутність підстав для відхилення за статтею 17, забезпечення. Усі застереження та поради — у цій статті.
10721

Закупівлі електроенергії: у кого купувати та як формується ціна на ринку

Замовникам складно самотужки розібратися з тим, як працює ринок електроенергії в Україні 2020. Звідси й проблеми в закупівлях. Тож перш ніж закуповувати електроенергію, варто опанувати правила роботи ринку та розрахунку ціни
3116

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді