Засоби КЕП обліковуватиме відповідальний працівник установи

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Держспецзв’язку перевірятиме держоргани, ОМС та бюджетні установи на предмет правильності використання КЕП.

засоби КЕП облік

Уряд затвердив Порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, ОМС, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності (далі — Порядок).

Порядок визначає, що органи державної влади, ОМС, підприємства, установи та організації державної форми власності (далі — установи) та їх працівники для засвідчення чинності відкритого ключа використовують кваліфіковані електронні підписи та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.

Підписувачі, з числа представників установи, використовують виключно кваліфіковані електронні підписи та печатки.

Інші працівники установи для підготовки, погодження та підписання проектів електронних документів використовують:

  • кваліфіковані сертифікати відкритих ключів підписувачів — представників установи;
  • або особисті кваліфіковані сертифікати відкритих ключів, в яких не зазначені ідентифікаційні дані установи.

Організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг в установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника).

Відповідальний підрозділ (працівник):

  • подає кваліфікованому надавачу заяви про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів — представників установи в електронній формі;
  • веде облік підписувачів — представників установи;
  • веде облік засобів кваліфікованого електронного підпису, що застосовуються підписувачами — представниками установи;
  • контролює використання підписувачами — представниками установи засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та зберігання ними особистих ключів.

Оскільки постанова КМУ від 01.08.2023 № 798, якою затверджено Порядок, набере чинності 31.12.2023, установи наразі мають вирішити чи буде створений у 2024 році окремий підрозділ чи функції такого підрозділу будуть покладені на працівника. Адже на це потрібне додаткове фінансування.

Також установа у перші дні 2024 року має затвердити Порядок ведення обліку підписувачів — представників установи та засобів кваліфікованого електронного підпису.

Керівник установи відповідатиме за організацію використання в установі кваліфікованих електронних довірчих послуг. Натомість державний нагляд (контроль) в установах здійснюватиме Держспецзв’язку.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Облік нематеріальних активів 2025: практичні кейси

Нематеріальні активи — від ліцензій до комп’ютерних програм — потребують правильної класифікації в обліку бюджетної установи. У статті — чіткі критерії класифікації нематеріальних активів та готові проводки з поясненнями.
38854

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях
26912

Знищення первинних бухгалтерських документів

Підказки експерта у статті допоможуть провести знищення первинних бухгалтерських документів без помилок. Скористайтеся також зразком акта про вилучення для знищення документів.
13569

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати
373317

Надходження в натуральній формі в бюджетній установі: приклади + проведення

У кейсі бухгалтерських проведень завжди зможете знайти проведення за різними господарським операціями, навіть такі, що не передбачає Типова кореспонденція. Наразі для вас — 4 приклади оприбуткування надходжень у натуральній формі
19858

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді