Засоби КЕП обліковуватиме відповідальний працівник установи

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Держспецзв’язку перевірятиме держоргани, ОМС та бюджетні установи на предмет правильності використання КЕП.

засоби КЕП облік

Уряд затвердив Порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, ОМС, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності (далі — Порядок).

Порядок визначає, що органи державної влади, ОМС, підприємства, установи та організації державної форми власності (далі — установи) та їх працівники для засвідчення чинності відкритого ключа використовують кваліфіковані електронні підписи та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.

Підписувачі, з числа представників установи, використовують виключно кваліфіковані електронні підписи та печатки.

Інші працівники установи для підготовки, погодження та підписання проектів електронних документів використовують:

  • кваліфіковані сертифікати відкритих ключів підписувачів — представників установи;
  • або особисті кваліфіковані сертифікати відкритих ключів, в яких не зазначені ідентифікаційні дані установи.

Організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг в установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника).

Відповідальний підрозділ (працівник):

  • подає кваліфікованому надавачу заяви про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів — представників установи в електронній формі;
  • веде облік підписувачів — представників установи;
  • веде облік засобів кваліфікованого електронного підпису, що застосовуються підписувачами — представниками установи;
  • контролює використання підписувачами — представниками установи засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та зберігання ними особистих ключів.

Оскільки постанова КМУ від 01.08.2023 № 798, якою затверджено Порядок, набере чинності 31.12.2023, установи наразі мають вирішити чи буде створений у 2024 році окремий підрозділ чи функції такого підрозділу будуть покладені на працівника. Адже на це потрібне додаткове фінансування.

Також установа у перші дні 2024 року має затвердити Порядок ведення обліку підписувачів — представників установи та засобів кваліфікованого електронного підпису.

Керівник установи відповідатиме за організацію використання в установі кваліфікованих електронних довірчих послуг. Натомість державний нагляд (контроль) в установах здійснюватиме Держспецзв’язку.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ 2025/2026

План рахунків — це основний інструмент системи бухгалтерського обліку, який практично забезпечує її реалізацію та дає змогу формувати достовірну та прозору звітність. Тож розглянемо план рахунків бухгалтерського обліку, а також останні зміни, які відбулися у ньому
216025

Облік лікарських засобів та медичних виробів: приклади від експерта

Як МОЗ рекомендує ЗОЗ вести бухгалтерський облік медикаментів та медичних виробів — у публікації розглянемо загальні положення, що стосуються як медзакладів, що є бюджетними установами, так і реорганізованих медзакладів-КНП
47321

Облік автомобільних шин: бланки, зразки, пояснення

Бухгалтер має пам’ятати головне правило експлуатації автомобілів — обов’язковий облік та списання шин в бюджетних установах. Як обліковувати шини, коли їх списувати та які документи для цього необхідні, як ревізори виявляють їх понаднормове списання — дізнаєтеся із публікації
62709

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати.
391858

Ліквідаційна вартість основних засобів в бюджетних установах

Ліквідаційна вартість є складовою бухгалтерського обліку основних засобів у бюджетних установах. Розглянемо як та коли її слід визначати, коли потрібно переглядати, та як відобразити її в обліку
65682

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді