Засоби КЕП обліковуватиме відповідальний працівник установи

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Держспецзв’язку перевірятиме держоргани, ОМС та бюджетні установи на предмет правильності використання КЕП.

засоби КЕП облік

Калькулятор індексації зарплати

Уряд затвердив Порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, ОМС, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності (далі — Порядок).

Порядок визначає, що органи державної влади, ОМС, підприємства, установи та організації державної форми власності (далі — установи) та їх працівники для засвідчення чинності відкритого ключа використовують кваліфіковані електронні підписи та печатки, а також електронні підписи та печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.

Підписувачі, з числа представників установи, використовують виключно кваліфіковані електронні підписи та печатки.

Інші працівники установи для підготовки, погодження та підписання проектів електронних документів використовують:

  • кваліфіковані сертифікати відкритих ключів підписувачів — представників установи;
  • або особисті кваліфіковані сертифікати відкритих ключів, в яких не зазначені ідентифікаційні дані установи.

Організацію використання кваліфікованих електронних довірчих послуг в установі забезпечує відповідальний підрозділ, що виконує відповідні функції, або працівник, визначений рішенням такої установи (її керівника).

Відповідальний підрозділ (працівник):

  • подає кваліфікованому надавачу заяви про скасування, блокування або поновлення кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів підписувачів — представників установи в електронній формі;
  • веде облік підписувачів — представників установи;
  • веде облік засобів кваліфікованого електронного підпису, що застосовуються підписувачами — представниками установи;
  • контролює використання підписувачами — представниками установи засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та зберігання ними особистих ключів.

Оскільки постанова КМУ від 01.08.2023 № 798, якою затверджено Порядок, набере чинності 31.12.2023, установи наразі мають вирішити чи буде створений у 2024 році окремий підрозділ чи функції такого підрозділу будуть покладені на працівника. Адже на це потрібне додаткове фінансування.

Також установа у перші дні 2024 року має затвердити Порядок ведення обліку підписувачів — представників установи та засобів кваліфікованого електронного підпису.

Керівник установи відповідатиме за організацію використання в установі кваліфікованих електронних довірчих послуг. Натомість державний нагляд (контроль) в установах здійснюватиме Держспецзв’язку.

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Типова кореспонденція субрахунків

Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для бюджетних установ - розберемо всі нюанси з обліку операцій внутрішнього переміщення активів та переведення активів з одного виду в інший
19056

Облік основних засобів 2024: від придбання до списання

У статті поговоримо про облік основних засобів в бюджетних установах. З'ясуємо, як відображати їх придбання, амортизацію, реконструкцію, модернізацію, поліпшення, ремонт, переоцінку вартості, дооцінку й відновлення корисності, уцінку й втрата від зменшення корисності, вибуття та списання в бухобліку
305142

Актуальні бланки для інвентаризації

Інвентаризація в бюджетних установах – це можливість забезпечити достовірність даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Щоб її провести без помилок, варто належно оформити документи. У цій добірці ми зібрали всі необхідні бланки інвентаризації та підказки по їх заповненню.
172280

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді