Затверджено Порядок управління відходами, який має використовувати місцева влада

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Кабінет Міністрів схвалив Порядок розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами.

Затверджено Порядок управління відходами

ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2023 РІК

Кабмін постановою від 05 вересня 2023 р. № 947 рекомендував органам місцевого самоврядування забезпечити розроблення, погодження та затвердження відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, місцевих планів управління відходами (планів управління відходами територіальної громади).

Такі плани є третім з чотирьох рівнів планування в Україні, передбачених започаткованою реформою. Вони складатимуться замість Схем санітарного очищення, які розроблялися населеними пунктами ще з радянських часів. 

«Робота над якісно новим стратегічним плануванням управління відходами в Україні триває. Все для того, аби сформувати цілісну картину – що робити з «віковічними» відходами і як не накопичити ще більше. Для цього, спираючись на досвід ЄС та враховуючи власні реалії, Україна формує Національний план. На його основі будуть побудовані регіональні та далі місцеві плани. На основі останніх – плани кожного підприємства та установи в країні. Таким чином зможемо вибудувати «мережу» конкретних дій, де кожен знає, що повинен робити та як досягати спільного результату», – прокоментував Міністр Руслан Стрілець. 

Нові місцеві плани управління відходами розроблятимуть: 

  • упродовж року з дня набрання чинності відповідними регіональними планами;
  • за участі вчених, експертів, громадськості та підприємств, які працюють на тій чи іншій території;
  • на підставі аналізу реальної ситуації з відходами на місцевості (види відходів, їх обсяг, наявні місця видалення та їх характеристики; наявні підприємства, що здійснюють операції з відходами, їх технічне забезпечення, необхідна додаткова сміттєпереробна інфраструктура, обсяги витрат та джерела фінансування тощо);
  • з передбаченням конкретних заходів щодо створення нових об’єктів з оброблення відходів або реконструкції діючих, закриття та  рекультивації сміттєзвалищ, що не відповідають вимогам тощо;
  • з урахуванням заходів запобігання засміченню територій. 

Щороку органи місцевої влади звітуватимуть про хід виконання місцевих планів, зокрема про досягнення встановлених цільових показників. Така інформація буде публічною. Що два роки здійснюватиметься оцінка ефективності виконання місцевих планів та результати оприлюднюватимуться для громадського контролю.

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Платні послуги бюджетних установ

Бюджетні установи хоча й знаходяться на державному утриманні, але мають право, а часто й нагальну необхідність заробляти шляхом надання платних послуг. В консультації про те, якими можуть бути ці послуги, правила їхнього надання, ціноутворення, оподаткування, застосування РРО та відображення в бухгалтерських проведеннях
26930

Місцеві бюджети 2025: доходи та видатки

Місцеві бюджети — це основа фінансової автономії громад. У 2025 році принципи формування доходів і видатків залишаються стратегічно важливими. У статті пояснюємо, з чого складаються доходи місцевих бюджетів, як відбувається розподіл коштів та на що саме спрямовують видатки
45856

Договір дарування: як оформити у 2025 році + зразок

Благодійна допомога, пожертва, безоплатна передача основних засобів, безповоротна фінансова допомога — все це оформлюється через договір дарування. Про умови та оформлення договорів дарування, особливості дарування у бюджетних установах — у цьому огляді
20735

Скасування Господарського кодексу України: як підготуватися держустановам

Із 28.08.2025 Господарський кодекс втрачає чинність. Як працювати без нього, чим заміти та що з цього для бюджетників — у цьому огляді. У статті також відповіді експертів на головні запитання.
13975

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді