Які зміни для органів влади та населення у Законі «Про адміністративну процедуру»

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Закон України «Про адміністративну процедуру» є одним з основоположних законів реформи державного управління та визначений одним з трьох пріоритетів реформування держуправління згідно Звіту Єврокомісії про розширення.

Які зміни передбачає Закон «Про адміністративну процедуру»

Коли відображати податковий кредит за ПН✔️

Закон «Про адміністративну процедуру» набрав чинності 15 грудня 2023 року. Він впроваджує нові загальні правила взаємодії адміністративних органів з громадянами і бізнесом. Це один з законів, який в історії України чекав ухвалення понад 20 років. Його почали розробляти у 1998 році.

Закон «Про адміністративну процедуру», зокрема:

  • запроваджує рамкове регулювання принципів та правил поведінки органів влади у відносинах з громадянами та бізнесом;
  • підвищує правовий захист осіб та забезпечує законність, визначеність та передбачуваність усіх дій органів влади;
  • розширює можливості осіб у їх взаємодії з державою;
  • закріплює права та обов’язки учасників адміністративного провадження, тощо.

Також, один із важливих планів на наступний рік - прийняття урядового законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв’язку з прийняттям Закону України «Про адміністративну процедуру» № 10161 від 18.10.2023. Цей законопроєкт дозволить запрацювати ЗАП на повну силу.

Що передбачає Закон «Про адміністративну процедуру»

1. Для громадян та бізнесу:

  • право звертатися до різних органів влади за загальною процедурою, незалежно від запитуваної послуги;
  • право бути вислуханим у разі загрози прийняття негативного (відмовного) рішення: законом передбачено можливість подати додаткові пояснення, документи чи інші докази, уточнити інформацію;
  • право на участь у розгляді справи у разі можливого негативного рішення щодо неї;
  • залучення заінтересованих осіб, законні інтереси яких зачіпаються в межах адмінпровадження. Справи розглядатимуть за принципом «жодних рішень без вас про вас»;
  • доступ учасників провадження до матеріалів справи (крім відомостей, які захищені законом);
  • можливість усунення недоліків заяви зі збереженням первинної дати її подання.

2. Для державних органів:

  • більш ефективний спосіб адміністративного оскарження: можливість досудового врегулювання справи завдяки колегіальному розгляду скарг (у тому числі із можливістю залучення громадськості);
  • врегулювання механiзмiв вiдкликання або визнання недійсним рiшення, в тому числі щодо видачі дозволів, тощо;
  • можливість уникнути конфлікту інтересів у діяльності посадових осіб. Передбачені механізми відводу та самовідводу;
  • обов’язок виправити свої помилки. Адміністративний орган, який допустив помилку і виявив це, повинен виправити її, не чекаючи надходження скарги чи позову;
  • самостійний збір відомостей та інформації. Адмінорган не може вимагати від особи надати документи та інформацію, якими володіє він сам або інші органи влади;
  • обов'язкове обґрунтування негативного рішення. У разі відмови у задоволенні заяви або прийняття іншого відмовного рішення, адмінорган зобов'язаний аргументувати мотиви такої вiдмови, обтяження та пояснити порядок його оскарження;
  • зменшення бюрократії. Відомості, які вже є у державних реєстрах, будуть отримуватись у процесі міжвідомчої взаємодії без зайвих довідок.

Джерело: офіційний сайт Мін'юсту

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35585

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
12897

Зарплатні документи: терміни зберігання та алгоритм знищення

Вже немає місця, куди класти зарплатні документи? То перевірте, можливо, деякі з них можна знищити. На допомогу прийде наш експерт. Він підкаже мінімальний термін зберігання документів згідно із законодавством
26144

Як перерозподілити поточні видатки КЕКВ: покроковий алгоритм

Замовник хоче перерозподілити поточні видатки КЕКВ у межах загального обсягу бюджетних призначень. Бюджетне законодавство не забороняє перерозподіл коштів між КЕКВ. Треба лише правильно все зробити
8977

Індекс інфляції 2025 для індексації зарплати

Індекс інфляції в роботі бухгалтера нерозривно пов’язаний із індексацією зарплати. Розповідаємо, як розраховують індекси інфляції та як вони впливають на індексацію зарплати. Усі індекси інфляцій, які опублікував Держстат за місяцями поточного року, а також таблицю індексації з порахованими сумами індексації для кожного місяця — у статті для вас.
6724

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді