Названі найбільші корупційні ризики у діяльності військово-лікарняних комісій

НАЗК проаналізувало наказ Міністерства оборони України від 14.08.2008 № 402 на наявність корупціогенних факторів, ідентифікувало найбільш поширені корупційні ризики у діяльності ВЛК та сформувало рекомендації для їх усунення/мінімізації.

20 найпоширеніших корупційних ризиків у діяльності ВЛК ЗСУ

Пошук по Класифікатору професій

НАЗК провело стратегічний аналіз корупційних ризиків у діяльності військово-лікарських комісій (ВЛК) Збройних Сил України (ЗСУ) на виконання п. 5 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 30.08.2023 «Про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», введеного в дію Указом Президента України від 12.09.2023 № 576/2023.

У дослідженні проаналізовано статистичні дані обласних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки щодо діяльності ВЛК з 2021 року до вересня 2023 року. Також виокремлено джерела корупційних ризиків та ідентифіковано топ-20 найпоширеніших.

Джерела корупційних ризиків у діяльності ВЛК

  • індивідуальна недоброчесність голови та членів ВЛК;
  • недосконале правове регулювання діяльності органів ВЛЕ та проведення ВЛЕ;
  • використання різних підходів до проведення службових розслідувань та нарахування виплат;
  • надмірні дискреційні повноваження членів та голови ВЛК при проведенні медичних оглядів;
  • надмірні дискреційні повноваження керівника ТЦК та СП, начальника закладу охорони здоров’я (установи) при формуванні персонального складу ВЛК;
  • неналежне матеріально-технічне забезпечення діяльності ВЛК;
  • низький рівень оплати праці цивільних та військових лікарів, що здійснюють ВЛЕ;
  • нечіткий порядок досудового оскарження постанов ВЛК;
  • уповільнення процесу цифровізації діяльності ВЛК;
  • формування мереж корупційних зв’язків на основі існуючих формальних інституційних та функціональних взаємодій лікарів, ВЛК, МСЕК та інших органів;
  • недостатній рівень поінформованості військовозобов’язаних та військовослужбовців щодо своїх прав та можливостей отримання послуг без корупції.

Крім того, НАЗК розробило рекомендації щодо усунення та/або мінімізації ідентифікованих корупційних ризиків, що забезпечить зміцнення гарантій дотримання прав призовників, військовослужбовців і військовозобов’язаних шляхом удосконалення діяльності ВЛК. Результати дослідження будуть надіслані для відповідного реагування суб’єктам, відповідальним за мінімізацію/усунення корупційних ризиків, та Президентові України.

НАЗК наголошує, що лише активна позиція Міноборони та МОЗ щодо виконання наданих рекомендацій дасть змогу мінімізувати ідентифіковані корупційні ризики, сприятиме виконанню вимог щодо несумісності корупційних практик у діяльності ВЛК та зменшить навантаження на правоохоронну та судову системи.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

вебінар про перевірки ревізорів

Статті за темою

Усі статті за темою

Електронна декларація – заповнення

З 11 жовтня 2024 року набула чинності оновлена форма електронної декларації. Оновлене й повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, тож публікуємо детальну інструкцію з заповнення декларції. Експерт пояснює, що і в якому розділі слід зазначати.
68499

Електронна декларація – хто подає

❗️Подання електронної декларації – обов’язок посадовців бюджетних установ. Хто має право не подавати електронну декларацію під час воєнного стану, яка її форма з 11 жовтня 2024 року та які штрафи передбачено – у нашій консультації.
91225

Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані: хто, коли, як

Держорган НАЗК вимагає електронного декларування статків і подачі повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, аби запобігти корупції. Хто зобов’язаний подавати це повідомлення, за яких умов і коли?
7648

Декларація про доходи

Податкова декларація про майновий стан і доходи – за якою формою звітувати у 2024 році за 2023 рік.⚡️Знайдете тут зразок заповнення декларації про доходи та рекомендації для отримання податкової знижки.
58180

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді