Новий Кодекс законів про працю легалізує надомну та дистанційну роботу, скасує паперові трудові книжки

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Міністерство економіки України підготувало проєкт нового Кодексу законів про працю: у січні стартує обговорення його з усіма зацікавленими сторонами.

Мінекономіки підготувало проєкт нового Кодексу законів про працю

Індексація зарплати 2025: вже готові?

Про це повідомила перший віцепрем’єр-міністр – міністр економіки Юлія Свириденко. За її словами, новий Трудовий кодекс – це реформа, якої український ринок праці чекав роками

Легалізація різноманітних форм зайнятості

«Ринок праці в Україні досі функціонує за Кодексом законів про працю 1971 року. Попри численні зміни, цей документ більше не відповідає вимогам часу та гальмує розвиток економіки. Повномасштабна війна тільки дужче підсвітила всі недоліки, архаїчні та часто шкідливі радянські норми, яким понад пів століття. У новому законодавстві про працю ми, нарешті, легалізуємо різноманітні форми зайнятості: дистанційну роботу, надомну, нефіксований робочий час. Діджиталізуємо збір інформації про працівника. Більше не потрібні будуть паперові трудові книжки. Боротимемось із мобінгом та чимало іншого. Наша мета – створити умови, аби ті, хто хоче працювати, могли це робити без перешкод», – зазначила Юлія Свириденко.

Реформування підходів до держзамовлення

Також у 2024 році Міністерство економіки планує реформувати підходи до державного замовлення, що допоможе протидіяти структурному безробіттю. Це такий вид кадрового дефіциту, коли безробітних багато, але в той самий час ринок праці потребує зовсім інших фахівців. Щоб розв’язати цю проблему, держзамовлення у вищих навчальних закладах буде зведено до мінімуму. Натомість в українців з’явиться можливість  отримати грант та отримати бажану професію.

«Грант частково покриватиме витрати на навчання (cofinancing of tuition). Заклад і освітню програму студент обиратиме за своїми вподобаннями. Мета такої системи – максимальна свобода вибору. Адже молода людина вступатиме в той навчальний заклад, куди хоче, а не де є бюджетні місця. У такому випадку шанси, що по закінченні він або вона працюватимуть за фахом – значно вищі, ніж за нинішніх умов», – підкреслила Перший віцепрем'єр-міністр. 

Модернізація Державної служби зайнятості

Ще одним важливим кроком на шляху оновлення ринку праці в Україні стане модернізація Державної служби зайнятості. Відбудеться поступовий перехід цієї структури до сервісно-орієнтованої моделі розвитку людського капіталу та підтримки соціально незахищених категорій населення. 

Крім того, реформа ДСЗ передбачає:

  • цифровізацію 90% процесів;
  • широку мережу партнерств з тренінговими компаніями, компаніями з підбору персоналу, а також – з громадськими організаціями, що займаються соціальними проєктами.

Тож у підсумку ДСЗ стане потужним аналітичним центром, який прогнозуватиме розвиток ринку праці за галузями і регіонами, проєктуватиме програми підтримки.

При цьому він продовжить виконувати й нинішні функції:

  • підбирати персонал;
  • навчати та перенавчати безробітних;
  • реалізовувати державні програми підтримки бізнесу та грантові проєкти.

Наступного року обсяги державної підтримки людей та бізнесу значно збільшаться. Навчання та перенавчання зможуть пройти 100 тисяч українців. Роботодавці зможуть отримати компенсації за облаштування щонайменше 10 тисяч інклюзивних робочих місць. А  у межах програми єРобота планується видати 15 тисяч грантів, зокрема, це:

  • гранти на власну справу;
  • гранти для ветеранів, ветеранок та їхніх дружин і чоловіків;
  • гранти для переробних підприємств.

Для тих же, хто нині визначається з майбутнім фахом або планує змінити професію, Юлія Свириденко назвала перелік фахівців, яких потребує ринок праці, це, зокрема:

  • інженери та технічні спеціалісти оборонно-промислового комплексу;
  • військові всіх спеціальностей;
  • випускники зі STEM-освіти (наука, технології, інженерія та математика);
  • медики, зокрема реабілітологи і психологи;
  • освітяни;
  • енергетики;
  • будівельники;
  • архітектори;
  • проєктанти тощо.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах

Матеріальна допомога на поховання в бюджетних установах не виплачується за кошти державного чи місцевого бюджету. Це забороняє підпункт «б» пункту 4 постанови КМУ від 30.08.2002 № 1298. А от допомогу на поховання як страхову виплату виплачує роботодавець за рахунок коштів, отриманих від ПФУ, за умови надання потрібних документів про смерть працівника чи члена його сім’ї
16666

Хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на час його відсутності

Головний бухгалтер установи — посадова особа, керівник структурного підрозділу — бухгалтерської служби. Він має право другого підпису. Тож відсутність цієї особи, навіть тимчасова (через відпустку, хворобу чи звільнення), може паралізувати установу. Аби цього не сталось, керівник установи має дбати про свого бухгалтера та знати коли та хто може виконувати обов’язки головного бухгалтера на період його відсутності. Хто може замінити головбуха та як це оформити — розповідаємо у статті
22829

Щорічні додаткові відпустки 2025: правила й приклади для бюджетників

Окрім основної відпустки чимало бюджетників мають додаткові відпустки. Одна з них — щорічна додаткова відпустка, наприклад за вислугу років. У статті говоримо, як надавати такі відпустки, чим щорічні додаткові відпустки відрізняються від щорічних основних відпусток та інших додаткових відпусток. У пригоді стануть і приклади — беріть у роботу і нехай працюється легше!
61771

Відпустка без збереження заробітної плати: порядок, тривалість і приклади

Бувають обставини, коли відпустка без збереження заробітної плати — єдиний вихід як для працівника, так і для роботодавця. У консультації розглянемо, кому надають таку відпустку під час воєнного стану, яка її максимальна тривалість та як усе це оформити.
133478

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді