Які особливості проведення інвентаризації під час податкових перевірок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Роз'яснення щодо особливостей проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей та коштів під час проведення податкових перевірок.

Особливості проведення інвентаризації основних засобів під час проведення перевірок

Списуємо майно бюджетної установи: 10 топрішень✔️

Контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються:

    • основних засобів;
    • товарно-матеріальних цінностей;
    • коштів;
    • зняття залишків товарно-матеріальних цінностей;
    • готівки;
  • з використанням інформації та документів щодо результатів такої інвентаризації за наслідками таких перевірок або під час наступних заходів податкового контролю (п.п. 20.1.9 п. 20.1 ст. 20 ПКУ).

Проведення інвентаризації є обов’язковим на підставі належним чином оформленого документа від податківців – вимоги про проведення інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у вимозі, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа.

Вимога надсилається (вручається) платнику податків.

Загальні положення акта (довідки) документальної планової перевірки (відповідні додатки до загальних положень) мають містити інформацію про:

  • проведені платником податків під час здійснення перевірки інвентаризації його:
    • основних фондів;
    • ТМЦ;
    • коштів, у тому числі зняття залишків ТМЦ;
    • готівки;
  • а також інформацію щодо інвентаризації документів, розрахунків (у разі її проведення).

Залежно від фінансово-господарської діяльності платника податків та результатів перевірки до інформативних додатків належать, зокрема копії матеріалів (описи, відомості, протоколи) про результати проведеної платником податків інвентаризації:

  • основних фондів;
  • товарно-матеріальних цінностей;
  • коштів тощо (п. 1 розд. ІV Порядку № 727). 

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у Київській області

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати.
392136

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення
45736

Наказ про проведення інвентаризації: зразок від експерта

Наказ про проведення інвентаризації — документ, що встановлює порядок проведення установою щорічної інвентаризації напередодні складання нею річної звітності. Скачайте актуальний зразок наказу про проведення інвентаризації у 2025 році
189248

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
37762

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
13799

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді