Які особливості проведення інвентаризації під час податкових перевірок

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Роз'яснення щодо особливостей проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей та коштів під час проведення податкових перевірок.

Особливості проведення інвентаризації основних засобів під час проведення перевірок

ВИРОБНИЧИЙ КАЛЕНДАР 2025 🕒

Контролюючі органи мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються:

    • основних засобів;
    • товарно-матеріальних цінностей;
    • коштів;
    • зняття залишків товарно-матеріальних цінностей;
    • готівки;
  • з використанням інформації та документів щодо результатів такої інвентаризації за наслідками таких перевірок або під час наступних заходів податкового контролю (п.п. 20.1.9 п. 20.1 ст. 20 ПКУ).

Проведення інвентаризації є обов’язковим на підставі належним чином оформленого документа від податківців – вимоги про проведення інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у вимозі, але не раніше дня отримання підприємством відповідного документа.

Вимога надсилається (вручається) платнику податків.

Загальні положення акта (довідки) документальної планової перевірки (відповідні додатки до загальних положень) мають містити інформацію про:

  • проведені платником податків під час здійснення перевірки інвентаризації його:
    • основних фондів;
    • ТМЦ;
    • коштів, у тому числі зняття залишків ТМЦ;
    • готівки;
  • а також інформацію щодо інвентаризації документів, розрахунків (у разі її проведення).

Залежно від фінансово-господарської діяльності платника податків та результатів перевірки до інформативних додатків належать, зокрема копії матеріалів (описи, відомості, протоколи) про результати проведеної платником податків інвентаризації:

  • основних фондів;
  • товарно-матеріальних цінностей;
  • коштів тощо (п. 1 розд. ІV Порядку № 727). 

Джерело: офіційний сайт ГУ ДПС у Київській області

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Переоцінка основних засобів: проводки

У балансі бюджетної установи всі активи, зокрема й основні засоби, визнаються за вартістю придбання, яка з часом не відповідає реальній. І тоді потрібна переоцінка основних засобів. Як її організувати, порахувати та відобразити у бухгалтерських проведеннях — у даній консультації
28858

Витрати майбутніх періодів: як облікувати

У огляді про те, що таке витрати майбутніх періодів та все про їхній бухгалтерський облік, зокрема облік передплати за оренду, періодичні видання, ліцензію за використання програмного забезпечення.
39070

Акт списання матеріалів: бланк

Акт на списання матеріалів за рішенням Мінфіну було змінено на акт списання запасів. Але, як і раніше, акт — це підстава відносити вартість використаних матеріалів до витрат. Розглянемо, як його складати
354694

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
31194

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді