Як визначати рівнозначність посад державної служби

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
НАДС роз’яснило як визначати рівнозначність посад державної служби та чи є різниця між рівнем і типом держоргану.

рівнозначність посад державної служби

Пошук по Класифікатору професій

Рівнозначна посада – це посада державної служби, що належить до однієї підкатегорії посад державної служби з урахуванням рівнів державних органів.

Під час переведення держслужбовців на інші посади державної служби застосовують Перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних підкатегорій, затверджений постановою КМУ від 18.01.2017 № 15 (далі – Перелік), для визначення підкатегорії посади державної служби, необхідної для встановлення рівнозначності посад.

Для цілей визначення рівнозначності посад державної служби застосовуються рівні держорганів, передбачені частиною 1 статті 51 Закону про держслужбу:

  1. Апарат ВРУ, Секретаріат КМУ, постійно діючий допоміжний, допоміжні, консультативно-дорадчі органи, утворені Президентом України, Представництво Президента України в АР Крим, Національна служба посередництва і примирення, Секретаріат Національної тристоронньої соціально-економічної ради, апарати (секретаріати) РНБО, ЦВК, Рахункової палати, Конституційного суду України, Верховного Суду, Офісу Генерального прокурора;
  2. міністерства, ЦОВВ із спеціальним статусом, апарати (секретаріати) вищих спеціалізованих судів, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
  3. інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
  4. державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію АР Крим, однієї або кількох областей, міст Києва та Севастополя;
  5. державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення.

З огляду на наведене, при визначенні рівнозначності посад державної служби пункт 11 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 3460, у якому прописані типи держорганів, не застосовують.

Поняття «рівень» державного органу i «тип» державного органу не є тотожними, вони визначені різними законами і застосовуються для різних цілей проходження державної служби.

Отже, під час переведення державних службовців на рівнозначні чи нижчі посади державної служби відповідно до статті 41 Закону про держслужбу застосовують положення статей 6, 51 цього закону і Переліку.

Із роз’яснення НАДС від 18.01.2024 № 178-р/з

акція на передплату журналів для бухгалтерів

Скористайтеся гарною нагодою та отримайте знижки на передплату на журнали «Головбух Бюджет» та «Головбух Праця та Зарплата»!

Замовляйте в редакції за номером 0 800 21 12 20

Статті за темою

Усі статті за темою

Додаткова відпустка посадовій особі ОМС за стаж державної служби

Посадовець органів місцевого самоврядування (ОМС) має можливість щорічної додаткової відпустки за вислугу років. Однак є посадовці ОМС, які мають ще й досвід державної служби. Чи зараховується стаж державної служби у вислугу років такого посадовця? Дізнаємося про це й тривалість таких відпусток.
12231

Додаткова відпустка державним службовцям: що врахувати

Додаткова відпустка державним службовцям надається після досягнення п’ятирічного стажу на держслужбі. На який строк надається додаткова відпустка держслужбовцям, коли і як її компенсувати та чим доведеться поплатитися за затримку розрахунку?
46285

Державна служба в умовах воєнного стану: соцпакет, обмеження та заохочення

Державна служба: ► закон про держслужбу ► мотиви зайняття посади державної служби ► зарплата та надбавки держслужбовцям ► соціальні гарантії держслужбовцям ► держслужба в умовах воєнного стану.
47013

Державна служба в Україні

Державна служба в Україні ► класифікація посад ► конкурс на зайняття посад ► строкове призначення ► переведення ► зміна істотних умов служби ► припинення державної служби
8971

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді