Як визначати рівнозначність посад державної служби

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
НАДС роз’яснило як визначати рівнозначність посад державної служби та чи є різниця між рівнем і типом держоргану.

рівнозначність посад державної служби

Пошук по Класифікатору професій

Рівнозначна посада – це посада державної служби, що належить до однієї підкатегорії посад державної служби з урахуванням рівнів державних органів.

Під час переведення держслужбовців на інші посади державної служби застосовують Перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних підкатегорій, затверджений постановою КМУ від 18.01.2017 № 15 (далі – Перелік), для визначення підкатегорії посади державної служби, необхідної для встановлення рівнозначності посад.

Для цілей визначення рівнозначності посад державної служби застосовуються рівні держорганів, передбачені частиною 1 статті 51 Закону про держслужбу:

  1. Апарат ВРУ, Секретаріат КМУ, постійно діючий допоміжний, допоміжні, консультативно-дорадчі органи, утворені Президентом України, Представництво Президента України в АР Крим, Національна служба посередництва і примирення, Секретаріат Національної тристоронньої соціально-економічної ради, апарати (секретаріати) РНБО, ЦВК, Рахункової палати, Конституційного суду України, Верховного Суду, Офісу Генерального прокурора;
  2. міністерства, ЦОВВ із спеціальним статусом, апарати (секретаріати) вищих спеціалізованих судів, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
  3. інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
  4. державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію АР Крим, однієї або кількох областей, міст Києва та Севастополя;
  5. державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення.

З огляду на наведене, при визначенні рівнозначності посад державної служби пункт 11 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 3460, у якому прописані типи держорганів, не застосовують.

Поняття «рівень» державного органу i «тип» державного органу не є тотожними, вони визначені різними законами і застосовуються для різних цілей проходження державної служби.

Отже, під час переведення державних службовців на рівнозначні чи нижчі посади державної служби відповідно до статті 41 Закону про держслужбу застосовують положення статей 6, 51 цього закону і Переліку.

Із роз’яснення НАДС від 18.01.2024 № 178-р/з

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Благодійна допомога ОМС

Стаття присвячена питанню законного способу отримання благодійної допомоги органами місцевого самоврядування
17157

Декларація про доходи: алгоритм заповнення

Актуальний бланк і зразок заповнення декларації про майновий стан і доходи у консультації допоможуть вам швидко та без помилок упоратися із власним документом
74449

Категорії посад державної служби 2025: ранги, обмеження, призначення

У статті роз’яснюємо, як класифікують посади держслужби в Україні за категоріями А», «Б» та «В». Дізнайтеся про вимоги до кожної категорії, хто має право на призначення без конкурсу, та які ранги присвоюють держслужбовцям у 2025 році
362361

Як перевести держслужбовця з РДА в орган місцевого самоврядування

Держслужбовців можуть переводити з районних держадміністрацій до органів місцевого самоврядування. У статті розберемо порядок переведення, як оформити контракт, що писати в трудовій книжці та як діяти з рангом держслужбовця
8575

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді