Як визначати рівнозначність посад державної служби

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
НАДС роз’яснило як визначати рівнозначність посад державної служби та чи є різниця між рівнем і типом держоргану.

рівнозначність посад державної служби

Пошук по Класифікатору професій

Рівнозначна посада – це посада державної служби, що належить до однієї підкатегорії посад державної служби з урахуванням рівнів державних органів.

Під час переведення держслужбовців на інші посади державної служби застосовують Перелік посад державної служби, що прирівнюються до відповідних підкатегорій, затверджений постановою КМУ від 18.01.2017 № 15 (далі – Перелік), для визначення підкатегорії посади державної служби, необхідної для встановлення рівнозначності посад.

Для цілей визначення рівнозначності посад державної служби застосовуються рівні держорганів, передбачені частиною 1 статті 51 Закону про держслужбу:

  1. Апарат ВРУ, Секретаріат КМУ, постійно діючий допоміжний, допоміжні, консультативно-дорадчі органи, утворені Президентом України, Представництво Президента України в АР Крим, Національна служба посередництва і примирення, Секретаріат Національної тристоронньої соціально-економічної ради, апарати (секретаріати) РНБО, ЦВК, Рахункової палати, Конституційного суду України, Верховного Суду, Офісу Генерального прокурора;
  2. міністерства, ЦОВВ із спеціальним статусом, апарати (секретаріати) вищих спеціалізованих судів, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
  3. інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;
  4. державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію АР Крим, однієї або кількох областей, міст Києва та Севастополя;
  5. державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення.

З огляду на наведене, при визначенні рівнозначності посад державної служби пункт 11 розділу «Прикінцеві положення» Закону № 3460, у якому прописані типи держорганів, не застосовують.

Поняття «рівень» державного органу i «тип» державного органу не є тотожними, вони визначені різними законами і застосовуються для різних цілей проходження державної служби.

Отже, під час переведення державних службовців на рівнозначні чи нижчі посади державної служби відповідно до статті 41 Закону про держслужбу застосовують положення статей 6, 51 цього закону і Переліку.

Із роз’яснення НАДС від 18.01.2024 № 178-р/з

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації.
11771

Зарплата держслужбовців 2025

Оплата праці за посадами державної служби 2025 року як і минулого обмежується розміром та кількістю виплат згідно з Держбюджетом-2025. І хоча наразі маємо проєкт цього акта, вже однозначно можна сказати, чи буде підвищення зарплати держслужбовцям у 2025 році. Розглянемо детальніше якою буде зарплата держслужбовців, чи переглянуть посадові оклади на 2025 рік.
8109

Електронна декларація – заповнення

З 11 жовтня 2024 року набула чинності оновлена форма електронної декларації. Оновлене й повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, тож публікуємо детальну інструкцію з заповнення декларції. Експерт пояснює, що і в якому розділі слід зазначати.
69556

Сільський голова – доплата за виконання обов’язків

В даній статті розглянуто специфіку повноважень сільського голови, можливість виконання ним посадових обов’язків тимчасово відсутніх працівників, розмір доплати та порядок документального оформлення такого виконання.
2211

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді