Калькулятор індексації зарплати
Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів схвалив текст порівняльної таблиці до проєкту Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю» від 18.11.2022 № 5344-д та рекомендував Верховній Раді України прийняти законопроєкт у другому читанні та в цілому.
Прийняття законопроєкту:
- призведе до суттєвого збільшення можливостей для осіб з інвалідністю на ринку праці;
- розширить можливість відповідній категорії осіб працевлаштуватися не лише на підприємствах приватної форми власності, але і в органах державної влади, органах місцевого самоврядування.
Законопроєкт передбачає:
- компенсацію роботодавцям витрат на облаштування «розумних» робочих місць для осіб з інвалідністю;
- забезпечення осіб з інвалідністю на робочому місці (за потреби) соціальним супроводом персональним асистентом, перекладом жестовою мовою, тощо.
При цьому законопроєкт передбачає вибір для роботодавців:
- або працевлаштувати осіб з інвалідністю, облаштувавши їм (за потреби) належним чином робоче місце 1 робоче місце для роботодавців, що мають штат від 8 до 25 працівників;
- 2% робочих місць - для роботодавців, основним видом діяльності яких є реабілітація осіб з інвалідністю, навчання таких осіб або догляд за ними;
- 4% робочих місць – для роботодавців, що мають штат більше ніж 25 працівників) або сплатити цільовий внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю до Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (у разі, наприклад, неможливості працевлаштувати осіб відповідної категорії через високий ступінь виробничого ризику).
Акумульовані кошти роботодавців як приватного, так і публічного сектору цільово витрачатимуться на:
- забезпечення реалізації активних програм зайнятості;
- заходи з підтримки працевлаштування;
- забезпечення надання соціальних послуг при працевлаштуванні осіб з інвалідністю та інші програми і заходи, спрямовані на їх соціальний захист в порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Велика роль в реалізації політики інклюзії та адаптації осіб з інвалідністю в усіх сферах життєдіяльності суспільства відводиться:
- громадським об’єднанням, що створюються такими особами (або в інтересах таких осіб);
- правозахисним організаціям;
- ініціаторам створення ХАБів для людей з інвалідністю;
- надавачам соціальних послуг відповідній категорії громадян.
Кожне з таких об’єднань має право на рівний доступ до державного фінансування, в залежності від важливості, актуальності розробленого ними проєкту.
«Цим законопроєктом не прибирається жодна пільга, яка передбачена Податковим Кодексом для підприємств та організацій, які засновані громадськими об’єднаннями осіб з інвалідністю. Навпаки. Декларується принцип рівності всіх громадських організацій людей з інвалідністю на отримання як податкових, так і будь-яких інших пільг, в тому числі і державну допомогу», - зазначає Голова Комітету Галина Третьякова.
Розвиток громадянського суспільства передбачає доступ кожної організації, в тому числі організацій, які представляють інтереси осіб з інвалідністю внаслідок війни (кількість таких ГО через військову агресію росії проти України зростає), до конкурсних процедур, що гарантує прозорий на ефективний розподіл державного фінансування на реалізацію кращих проєктів та заходів.
Таким чином Комітет рекомендує Верховній Раді України прийняти законопроєкт, який безпосередньо адвокатує права особи з інвалідністю на ринку праці та відкриває можливості для всіх громадських організацій країни ефективно діяти, в тому числі за допомогою держави, в інтересах осіб з інвалідністю.
Джерело: офіційний сайт Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів
- Кому індексувати зарплату в листопаді 2024 року
- Інвентаризація-2024: відповіді на гарячі запитання
- Як перевіряє Держпраці під час воєнного стану
- Скарбниця бухпроведень: ремонт і поліпшення комп’ютерів та оргтехніки
- Видатки з поповнення статутного капіталу підпорядкованих суб’єктів господарювання: як визначити КЕКВ