ШПАРГАЛКА БУХГАЛТЕРА НА 2024 РІК
У 2024 році в державному бюджеті України передбачено субвенцію на модернізацію харчоблоків у сумі 1,5 млрд гривень. Із метою розподілу цих коштів МОН проводитиме відбір проєктів, Порядок та умови якого подані на затвердження КМУ.
Відбір проєктів здійснюватиметься за допомогою програмних засобів державної цифрової екосистеми для підзвітного управління відновленням DREAM, до якої заявники (органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, військові адміністрації (у разі їх утворення) подають проєктні заявки шляхом заповнення інформації у відповідних розділах електронного кабінету користувача, завантаження необхідної документації в електронній формі та подання електронної заявки.
За результатами пріоритезації, яка здійснюється за допомогою програмних засобів екосистеми DREAM, формуються переліки проєктів по областях та місту Києву по кожному типу технологічної моделі організації харчування. Сформовані Єдиною цифровою системою та погоджені обласними, Київською міською державними (військовими) адміністраціями переліки проєктів, розглядає утворена МОН комісія, яка переглядає на відповідність вимогам та умовам сформовані переліки та формує остаточний перелік проєктів для фінансування за рахунок субвенції.
Основні зміни
1. Розширення напрямків фінансування. Тепер кошти субвенції можуть бути спрямовані не лише на оновлення обладнання, а й на створення та проведення реконструкції чи капітального ремонту приміщень їдалень (харчоблоків) у школах.
2. Встановлення чітких критеріїв для відбору проєктів:
- для модернізації базової кухні у ЗЗСО з чисельністю:
- не менше ніж 600 учнів для Києва й обласних центрів;
- 300 учнів для міських територіальних громад і закладів спільної власності обласних рад;
- 200 учнів для сільських і селищних територіальних громад;
- для модернізації опорної кухні у ЗЗСО з чисельністю:
- не менше 1500 учнів для Києва та обласних центрів;
- не менше 1000 учнів для міських територіальних громад та закладів спільної власності обласних рад;
- не менше 700 учнів для сільських та селищних територіальних громад.
3. Запровадження прозорого механізму конкурсного відбору проєктів. Буде створена спеціальна Комісія з представників центральних органів влади, експертів та громадськості, яка здійснюватиме оцінку та відбір проєктів.
4. Моніторинг реалізації проєктів через екосистему DREAM. Розпорядники коштів субвенції зобов'язані вносити в систему достовірну інформацію про стан виконання робіт.
5. Встановлення головних вимог на отримання субвенції:
- наявність проєктно-кошторисної документації (ПКД) або технічного завдання на проєктування;
- створення протягом року або наявність у регіоні фабрики-кухні, в якій заплановано реалізацію проєкту;
- наявність кількох прилеглих закладів освіти-отримувачів послуг до ЗЗСО, у якому буде опорна кухня;
- безпечність умов освітнього процесу (очне/змішане навчання, наявність укриттів або передбачено облаштування до кінця календарного року);
- співфінансування з місцевих бюджетів;
- комплексний підхід, який передбачає придбання обладнання, реконструкцію та/або капітальний ремонт приміщень;
- строк завершення проєкту – до кінця поточного року.
- Завчасно утримали військовий збір за ставкою 5%: як виправити
- Інвентаризація-2024: відповіді на гарячі запитання
- Як перевіряє Держпраці під час воєнного стану
- Новації КЗпП: службова перевірка з відстороненням, звільнення за розголошення інформації
- Як зламаний спідометр не допоміг ревізорам виграти суд
6. Відбір проєктів для надання субвенції відбуватиметься за наступними етапами:
- МОН розміщує на офіційному веб-сайті оголошення про початок відбору проєктів;
- заявники подають проєктні заявки за допомогою програмних засобів екосистеми DREAM шляхом заповнення відповідних розділів в кабінеті користувача після оголошення конкурсу;
- перелік відібраних екосистемою DREAM проєктів розглядається відповідною ОВА або КМДА та погоджується за замовчуванням або ж МОН надаються зауваження чи пропозиції стосовно рейтингового переліку;
- наказом МОН утворюється Комісія для розподілу субвенції за проєктами;
- комісія розглядає рейтинговий перелік відібраних екосистемою DREAM проєктів, здійснює оцінку відповідності проєктів умовам та критеріям, розглядає пропозиції ОВА або КМДА (у разі наявності) та формує остаточний перелік проєктів, яким може надаватись державна фінансова підтримка;
- перелік бюджетів, які отримають субвенцію, подається МОН на затвердження КМУ;
- КМУ затверджує розподіл коштів;
- подання щомісячних та щоквартальних звітів;
- реалізація проєктів замовниками до 31 грудня 2024 року.
7. Порядок подання проєкту на отримання державної субвенції:
- реєстрація в DREAM громади/області;
- внесення проєктів у систему DREAM;
- подання проєкту на державну субвенцію після оголошення початку добору;
- автоматична пріоритезація проєктів за бальною системою в DREAM;
- комісія визначає проєкти, які отримують фінансування на підставі нарахованих балів на попередньому етапі та відповідності поданих документів вимогам субвенції;
- затвердження переліку закладів освіти, які отримають фінансування;
- перерахування коштів до бюджетів громад/областей;
- старт реалізації проєкту.
8. Визначення переліку документів для подання заявки:
- копія рішення засновника закладу про очне/змішане навчання;
- фотографії, що фіксують поточний стан їдальні (харчоблоку) ЗЗСО, які потребують модернізації;
- обґрунтування доцільності в описовій частині проєкту;
- попередній кошторис проєкту та підтвердження про попередньо спрямовані за цільовим призначенням кошти місцевого бюджету на розроблення проєктної документації та проведення її експертизи, якщо проєкт подано з завданням на проєктування;
- гарантійний лист щодо наявності або гарантії придбання транспортного засобу для доставки готової продукції з опорної кухні;
- гарантійний лист щодо облаштування укриття протягом року в разі його відсутності;
- гарантійний лист щодо забезпечення співфінансування із зазначенням джерел такого фінансування.
Ці зміни дозволять забезпечити комплексне оновлення інфраструктури та нададуть можливість покращити умови та якість харчування учнів у школах.
Джерело: офіційний сайт МОН