Знищені документи через «прильот» в офіс

⭐ Дізнавайтеся про зміни першими. Додайте «Бухгалтерію для бюджету та ОМС» в улюблені Google, щоб не пропустити найсвіжіші новини та роз’яснення

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Податківці роз’яснили дії установи, у разі руйнування офісу через збройну агресію рф та знищення документів.

знищені документи

Призначення та виплата лікарняних↪️

Після настання події щодо втрати, пошкодження або дострокового знищення документів установа зобов’язана:

  • протягом 15 календарних днів – письмово повідомити орган ДПС за місцем обліку. До повідомлення потрібно додати документи, що підтверджуватимуть подію та факт знищення документів (п. 44.5 ПК).
  • протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до органу ДПС, – відновити втрачені документи.

У разі не відновлення документів, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення звітності.

Під час дії воєнного стану справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК. Платники податків/податкові агенти, які подали повідомлення про втрату первинних документів відповідно до підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК, не підлягають перевірці контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодах, у т. ч. після завершення дії воєнного стану.

Обов’язок доведення відсутності підстав для застосування положень зазначеного підпункту покладається на контролюючий орган. У разі відмови у застосуванні цієї норми орган ДПС не пізніше одного місяця з дати отримання відповідного повідомлення від установи видає вмотивоване рішення із зазначенням підстави та доказів такої відмови.

Рішення органу ДПС може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку. До винесення остаточного рішення по справі контролюючий орган не може піддавати сумніву показники податкової звітності, а також ініціювати проведення будь-якої перевірки установи щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у відповідному повідомленні.

Окрім цього, у разі встановлення факту знищення майна, керівник установи обов’язково приймає рішення про проведення інвентаризації майна на день встановлення такого факту (п. 7, 8 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879).

ЗІР, категорія 129.07

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Виплати підприємцям у Додатку 4ДФ

Чотири приклади заповнення Додатку 4ДФ, коли виплачуєте працівнику, який є фізособою-підприємцем, заробітну плату, орендну плату, винагороду за цивільно-правовим договором чи оплату за товар
7968

Лікарняний після звільнення в Додатку Д1

Працівниця перебувала на лікарняному з 25.09.2026 по 28.09.2026, а 29.09.2026 — звільнилася. Листок непрацездатності електронний, 28.09.2026 його закрили, а за сім днів він набув статусу «готовий до сплати». У жовтні 2026 року, тобто після звільнення працівниці, склали Протокол уповноважених із соцстраху про призначення допомоги та нарахували виплати за листком непрацездатності. Лікарняний оплатили. Чи нараховувати ЄСВ, якщо період лікарняного — під час трудових відносин, а нарахування за цим лікарняним — після звільнення працівниці? Як заповнити Додаток Д1?
107

Податкова декларація з рентної плати — заповнення від експерта

Підкажемо, як скласти розрахунок з рентної плати за спеціальне використання води, аби уникнути можливих помилок. Також надаємо актуальні бланки декларації з рентної плати та розрахунків до неї
16918

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді