В який строк потрібно оскаржити рішення виконавця

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Фахівці Мін’юсту роз’яснили про строки на оскарження рішень, дій або бездіяльності виконавців та посадових осіб органів ДВС.

оскаржити рішення виконавця

Коли відображати податковий кредит за ПН✔️

Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби (ДВС) щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом (ч. 1 ст. 74 Закону «Про виконавче провадження»).

Важливою умовою оскарження є терміни. У разі їх пропущення, суд відмовить у прийнятті скарги або позову до розгляду.

Скаргу за статтею 449 ЦПК потрібно подати до суду:

  • у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її права або свободи;
  • триденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її права, – у разі оскарження постанови про відкладення провадження виконавчих дій. Пропущений з поважних причин строк для подання скарги може бути поновлено судом.

Перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок (ст. 123 ЦПК). Право на оскарження дії втрачається із закінченням строку, встановленого законом або судом.

Перебіг десятиденного строку для оскарження рішення, дій чи бездіяльності виконавця за статтею 74 Закону «Про виконавче провадження» починається з наступного дня після настання події, з якої пов’язано його початок, тобто після фактичної обізнаності особи про порушення її прав і свобод.

Якщо особа з поважних причин пропустила строк для подання скарги на рішення, дій або бездіяльності виконавців та посадових осіб органів ДВС, строки можуть бути поновлені судом за наявності поважних для цього причин за заявою заявника.

Скарга у виконавчому провадженні подається виключно у письмовій формі та повинна містити:

  • найменування органу ДВС, до якого вона подається;
  • повне найменування (прізвище, ім’я та по батькові) стягувача та боржника, їхні місця проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (прізвище, ім’я та по батькові) представника сторони виконавчого провадження, якщо скарга подається представником;
  • реквізити виконавчого документа (вид документа, найменування органу, що його видав, день видачі та номер документа, його резолютивна частина);
  • зміст оскаржуваних рішень, дій чи бездіяльності та посилання на порушену норму закону;
  • викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
  • підпис скаржника або його представника із зазначенням дня подання скарги.

Звернення до суду на дії чи бездіяльність виконавців та посадових осіб – це законне право кожного громадянина, але ним він може скористатися у визначені строки.

За інформацією Південного міжрегіонального управління Мін’юсту

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Виправлення помилок поточного періоду

Виправлення помилок поточного періоду — завдання для бухгалтера, який також виправляє помилки у бухобліку та фінзвітності. Розглянемо способи та приклади виправлення помилок у фінзвітності
17067

Виправлення помилок у фінансовій звітності

Ніхто не застрахований від помилок. Тому навіть найдосвідченішому бухгалтеру доводиться їх виправляти. Про виправлення помилок у фінансовій звітності і поговоримо
54058

Типове положення про бухгалтерську службу бюджетної установи 2025

Положення про бухгалтерську службу в 2025 році зазнало змін. У статті — актуальний бланк і пояснення від експерта про завдання, функціональні обов’язки та повноваження бухгалтерської служби бюджетної установи.
2540

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді