Що зміниться в обліку нематеріальних активів

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Головбух Бюджет. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Мінфін оприлюднив проєкт змін до НП(с)БОДС 122 «Нематеріальні активи».

облік нематеріальних активів

Коли відображати податковий кредит за ПН✔️

Проєкт змін спрямований на приведення НП(с)БОДС 122 «Нематеріальні активи» у відповідність до Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку для державного сектору 31 «Нематеріальні активи» з урахуванням особливостей національного законодавства.

Мінфін пропонує:

  • доповнити стандарт новим визначенням «амортизація»;
  • дещо розширити перелік витрат, які відображаються в обліку як витрати, пов’язанні із придбанням (створенням) нематеріального активу;
  • переглянути методологічні засади щодо оцінки та первісного визнання нематеріальних активів, отриманих за операціями обміну;
  • переглянути обліковий підхід до визначення строку корисного використання (експлуатації) та ліквідаційної вартості нематеріальних активів.

Так, для нематеріального активу, отриманого у результаті обміну на інший актив, первісною вартістю з 01.01.2025 буде:

  • його справедлива вартість на дату оприбуткування (наразі залишкова вартість, яка не дорівнює нулю);
  • первісна (переоцінена) вартість переданого активу з урахуванням суми накопиченої амортизації – якщо справедливу вартість отриманого або переданого об’єкта нематеріальних активів визначити неможливо.

Нематеріальним активом визнаватимуть з 01.01.2025 актив, який виникає внаслідок угод, які мають обов’язкову силу незалежно від того, чи можуть вони бути передані або відокремлені від суб’єкта державного сектора чи від інших прав та зобов’язань (звичайно за умови наявності потенціалу корисності чи ймовірності отримання економічних вигід в майбутньому).

Що зміниться в обліку нематеріальних активів

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Первинні документи: як скласти без помилок

Первинні документи — це підстава відображати господарські операції в обліку. Які ж вимоги до складання первинних документів та їх взаємозв’язок з фінансовою звітністю — розповідаємо в консультації
72507

Інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів: заповнення без помилок

На підставі акта введення в експлуатацію основних засобів, акта приймання-передачі основних засобів, технічної та іншої супровідної документації бухгалтер формує регістри аналітичного обліку. Серед них – інвентарна картка обліку об’єкта основних засобів бюджетних установ. Розглянемо детально, як її заповнити
103426

Нестача при інвентаризації: як діяти

Інвентаризаційна комісія не виявила активи, які бухгалтерська служба установи обліковує. Якими документами оформити нестачу при інвентаризації, як оцінити, облікувати та відшкодувати збитки?
35695

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах

Інвентаризація розрахунків в бюджетних установах забезпечується посадовою особою, яка здійснює керівництво установою та створює необхідні умови для її проведення. За несвоєчасне або неякісне проведення інвентаризації грошових коштів і матеріальних цінностей, документальне оформлення її результатів аудитори мають право накласти штраф
12963

Залишкова вартість: що має знати бухгалтер

Залишкова вартість основних засобів підтверджує їхній якісний стан, а правильна оцінка активів допоможе скласти бухгалтерський баланс без помилок. З’ясуємо, на що впливає залишкова вартість та як її визначати
74041

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді