Що змінює для громад Закон «Про публічні консультації»

20 червня Рада ухвалила Закон «Про публічні консультації», який забезпечує участь заінтересованих сторін (стейкхолдерів) у підготовці та ухваленні рішень суб’єктами владних повноважень, зокрема, органів місцевого самоврядування через подання ними пропозицій.

Що змінює для громад Закон «Про публічні консультації»

◀️ НОВАЦІЇ В КАЗНАЧЕЙСЬКОМУ ОБСЛУГОВУВАННІ ▶️

Новели Закону № 4254 від 23.10.2020:

  • визначає єдині правила проведення публічних консультацій на всіх етапах формування та реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення через підготовку проєктів програмних документів, нормативно-правових актів  для узгодження публічних та приватних інтересів;
  • закріплює принципи проведення публічних консультацій: участі та відкритості, прозорості, доступності, підзвітності, дієвості, пропорційності;
  • передбачає обов’язковість проведення публічних консультацій, що, зокрема, включає звітування про:
    • заходи, проведені в межах публічних консультацій;
    • пропозиції, що надійшли до суб’єкта проведення публічних консультацій за результатами цих консультацій;
    • врахування або відхилення пропозицій з обґрунтуванням прийнятого рішення.
  • передбачає рівноправну участь та доступність до публічних консультацій соціально незахищених груп;
  • передбачає наявність онлайн-платформи для проведення ПК;
  • визначено особливості проведення електронних консультацій, консультацій у формі публічного обговорення та адресних консультацій;
  • встановлено строки проведення публічних консультацій;
  • передбачено порядок подання пропозицій під час проведення ПК.

Закон встановлює обов’язок проведення публічних консультацій усіма суб’єктами владних повноважень, окрім народних депутатів України:

  • народний депутат може, а не зобов’язаний проводити публічні консультації щодо законопроєкту до внесення його на розгляд Верховної Ради України;
  • для комітетів ВРУ, як і для Комітетів проведення публічних консультацій є також правом, а не обов’язком.

Вплив на місцеве самоврядування:

  • порядок організації проведення публічних консультацій органами місцевого самоврядування визначається відповідною місцевою радою.
  • законопроєкт до заінтересованих осіб – осіб, на яких вплине прийняття рішення, інших осіб, прав, свобод, інтересів чи обов’язків яких стосується рішення, – відносить також і асоціації органів місцевого самоврядування.
  • орган місцевого самоврядування зобов’язаний скласти та оприлюднити консультаційний документ, зокрема, через його розміщення   на стендах оголошень, доступних для членів територіальної громади.
  • публічні консультації органами місцевого самоврядування не проводяться менш ніж за 15 днів до початку виборчого процесу чергових, позачергових або повторних місцевих виборів та під час виборчого процесу таких виборів.
  • законопроєкт передбачає, що така форма публічних консультацій, як публічне обговорення, проводиться, обов’язково разом з електронними консультаціями, органами державної влади, якщо обговорюваний проєкт акту:
  • стосується інтересів територіальних громад, здійснення повноважень органів місцевого самоврядування;
  • стосується питань фінансування та правового статусу, надання пільг чи встановлення обмежень для асоціацій органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення;
  • визначає стратегічні цілі, пріоритети і завдання у вирішенні питань місцевого значення (зокрема у проєктах державних і регіональних програм економічного, соціального і культурного розвитку, рішеннях стосовно їх виконання);
  • публічне обговорення проводиться обов’язково органами місцевого самоврядування щодо питань:
    • делегування повноважень ОМС;
    • надання пільг, переваг окремим суб’єктам господарювання;
    • проєкту стратегічного плану розвитку територіальної громади та змін до нього;
    • символіки територіальної громади;
  • проведення публічних консультацій забезпечують структурні підрозділи або уповноважені особи суб’єктів проведення публічних консультацій, що відповідають за питання формування та реалізації державної політики, вирішення питань місцевого значення, розробляють проєкти актів.

Джерело: офіційний сайт Децентралізація

передплата журнал для бухгалтерів

Статті за темою

Усі статті за темою

Податкові зобов’язання ОМС

Органи місцевого самоврядування теж є платниками податків. Які саме податки вони сплачують так як показати в обліку нарахування податкових зобов’язань з податків і зборів та їхнє погашення ОМС, якими є бухгалтерські проведення по нарахуванню та погашенню податкових зобов’язань – у даному огляді.
6189

Податки в ОМС: бухоблік та проведення

Сплата податків не минає нікого. І бюджетники не виключення. Навіть ті, які мають відношення до влади, зокрема й місцевої. Які податки і збори є витратами ОМС, як їх обліковувати, бухгалтерські проведення. Про це та інше – у консультації.
10027

Чи проводити щорічну оцінку в ОМС

Чи проводиться зараз щорічна оцінка виконання посадовців ОМС? Чи заміняє атестація щорічну оцінку? Ці та інші пов’язані питання – в консультації.
11784

Особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2025 рік

Проєкт місцевого бюджету на 2025 рік має ґрунтуватись на розрахунках місцевих фінансових органів, бюджетних запитах головних розпорядників коштів місцевого бюджету та показниках, що стосуються місцевих бюджетів та які будуть закладені у проєкт Держбюджету на 2025 рік. Їх містять особливості складання розрахунків місцевих бюджетів, які Мінфін доводить до місцевих фінансових органів згідно зі статтею 75 Бюджетного Кодексу.
1433

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді